تعبیر خواب سیل در خانه
- سلامتی

تعبیر خواب سیل در موقعیت‌های گوناگون چیست؟


سیل اتفاق‌ای طبیعی است که طبق معمول به‌جهت بارش شدید باران رخ می‌دهد و جهت خرابی می‌بشود. به‌ همین علت برخی افراد با دیدن خواب آن می‌ترسند و فکر می‌کنند تعبیرش بد و به‌معنی نابودی و بلاست، اما تعبیر خواب سیل بسته به آنچه می‌بینید، متفاوت است. این مقاله را به تعبیر سیل در خواب تعلق داده‌ایم، همراهمان بمانید.

تعبیر خواب سیل چیست؟

اگر آب یا سیل را در خواب دیده‌ باشید، بیرون‌کردن عکس آن از ذهنتان سخت است. برای فهمیدن تعبیر خواب سیل باید به جزئیات آن دقت کنید. طبق معمول وقتی که سیل در دنیای واقعی اتفاق می‌افتد، نتیجه بالاآمدن سطح آب است. تعبیر این خواب امکان پذیر این باشد که احساسات خود را سرکوب می‌کنید. در این چنین حالتی، احساسات دیر یا سریع سرریز خواهد شد.

تعبیر خواب سیل و بارون امکان پذیر به این معنی نیز باشد که فرد یا چیزی شما را آزار می‌دهد و باید قبل از آنکه زیاد تر آشفته شوید، با آن برخورد کنید. تعابیر دیگر این خواب امکان پذیر تحول در رویدادها یا حتی اغاز چیزی تازه باشد. وقتی که این خواب را می‌بینید، امکان پذیر این مطلب را انتقال دهد که باید در زندگی خود تغییرات جدی تشکیل کنید.

تعبیر خواب سیل از جنبه‌های عرفانی و فرهنگی و مذهبی

دنیا از ۴ عنصر مهم آب، خاک، آتش و هوا راه اندازی شده است. آب نشان‌دهنده تولد مجدد است و سیل به احساسات ربط دارد. برای آنکه بتوانید تعبیر خواب سیل خود را بهتر فهمید شوید، آن را از جنبه‌های گوناگون عرفانی، فرهنگی و مذهبی بازدید می‌کنیم.

۱. تعبیر سیل در خواب از نظر عرفانی

آب یکی از قدرتمندترین عناصر از نظر عرفانی است و آن را نمادی از انتقال روح‌ها به جهان دیگر در نظر می‌گیرند. یقیناً آب در خواب قدرتی متغیرکننده دارد و نماد تولد مجدد، جوان‌شدن و حیات‌بخشی نیز هست. وقتی که شدت آب زیاد بشود، معنی آن کاملا فرق می‌کند. سیل حالت احساسات فرد را مشخص می کند و امکان پذیر به این معنی باشد که احساسات خود را سرکوب می‌کنید یا در نتیجه اعمالتان، آنها فوران خواهند کرد. اگر زمان بسیاری است که احساسات خود را سرکوب کرده‌اید، این خواب هشداری برای سرریزشدنشان است.

ادامه مطلب
کم‌‌خوابی اثرات منفی تعداد بسیاری در ما تشکیل می‌کند

علاوه‌بر این، این خواب امکان پذیر به شما بگوید دیگر اراده یا قوت هدایت امور زندگی خود را ندارید. احتمالا به‌علت مسئولیت یا جایگاه جاری‌تان، حس محدودیت می‌کنید و این خواب یعنی ایده‌ها، احساسات و آرزوهای شما سخت در کوششاند که جان بگیرند.

۲. تعبیر خواب سیل در فرهنگ‌های گوناگون

از قرن‌ها پیش افراد خواب سیل را می‌دیده‌اند. به این علت تعداد بسیاری از فرهنگ‌ها تعابیر مختلفی برای آن دارند. برخی از آنها به این خواب به‌چشم نشانه نابودی، ازدست‌دادن یا اتفاقی شوم می‌نگرند و سیل از نظر سایرین به‌‌معنی اغاز زندگی تازه است. در ادامه، دیدگاه فرهنگ‌های گوناگون به این خواب را توضیح می‌دهیم.

۱. چین

مردم چین به گان‌یو (Gun-Yu) باور دارند، سیل عظیمی که تقریبا ۲۲۰۰ سال قبل از میلاد مسیح رخ داده است. آنها نظر دارند که خواب دیدن سیل نشانه زندگی بعد از زمانه‌ای سخت است. آنها این چنین این خواب را اغاز دورانی دردسرآفرین تعبیر می‌کنند. مردم چین باستان معتقد بودند که مشاهده سیل در خواب علائم اولیه بیماری‌های کلیه، کبد و کیسه صفراست.

۲. هند

تعبیر خواب سیل در فرهنگ هند بدبختی یا بلایی است که به‌زودی رخ می‌دهد. مردم هند نظر دارند که این چنین خواب‌هایی هشدار بدشانسی، ناکامی و نابودی‌اند. وجود سیل در خواب فرد به‌معنی انرژی‌های منفی است که اطرافش قرار دارند. هندی‌ها می‌گویند که سیل به افراد یادآوری می‌کند ذهنشان را از افکار منفی پاک کنند. آنها نظر دارند که فرد باید با مشکلات خود با هوشمندی، خلوص و شهود برخورد کند.

۳. تعبیر خواب سیل در مذاهب گوناگون

۱. یهودیت

یهودیان مشاهده سیل در خواب را نشانه این می‌دانند که دشمنان فرد او را احاطه‌ کرده‌اند. آنها نظر دارند که سیل به این معناست که فرد از دعوا دشمنان خود صدمه می‌بیند. این چنین امکان پذیر به این معنی باشد که او اسیر مشکلاتی همانند بیماری، درماندگی و درد می‌بشود. تعبیر دیگرش این است که حرکت قبل فرد پیامدهای اجتناب‌ناپذیری خواهد داشت.

ادامه مطلب
چرا نقاب می زنیم؟ چطور نقاب اجتماعی را کنار بگذاریم؟_به رنگ صبح

۲. اسلام

مشاهده سیل در خواب از دیدگاه اسلام تعبیر بدی دارد. مسلمانان اعتقاد دارند که سیل خبر از خطری قریب‌الوقوع و مانع ها احتمالی می‌دهد که سر راه فرد قرار دارند.

۳. مسیحیت

از دیدگاه مسیحیت مشاهده سیل در خواب به داستان نوح و سیل بزرگ ربط دارد. نوح زندگی همه حیوانات را نجات داد و سیل به‌معنی اغاز حیات تازه روی زمین می بود. سیل از نظر مسیحیان امکان پذیر به‌معنی فرار باشد و نشان دهد که فرد به‌جای روبه‌روشدن با مشکلات خود، از آنها فرار می‌کند. معتقدان به انجیل می‌گویند این خواب به‌معنی دعوا‌ای از سوی دشمن است که تبدیل جنگ می‌بشود. به‌نظر آنها، سیل مشخص می کند که روح خدا با این دشمن خواهد جنگید.

مثال‌های گوناگون از مشاهده سیل در خواب و تعابیرشان

۱. سیل ناگهانی

اگر در خواب وقوع ناگهانی سیل را می‌بینید، به احساسات عمیقتان مربوط است. اگر با فردی رابطه دارید، به گمان زیاد احساستان به او آشفته‌تان کرده است. امکان پذیر حس کنید او بیشتر از حد زیاده‌خواه شده که روی شما تاثییر بدی گذاشته است. این خواب امکان پذیر خبر از تزلزل در رابطه‌تان دهد یا به‌معنی رابطه یک‌طرفه‌ باشد و این که در قیاس با فرد دیگر زیاد تر به رابطه‌تان اهمیت می‌دهید.

۲. به دام افتادن در سیل

اگر در خواب خود در سیل گیر افتاده‌اید، امکان پذیر به این معنی باشد که روی احساسات خود تسلطی ندارید. امکان پذیر آن‌قدر آنها را سرکوب کرده باشید که دیگر مهار این احساسات عمیق غیرممکن شده است.

۳. سیلی که فرد را با خود می‌برد

اگر خواب دیده‌اید که جریان سیل شما را می‌برد، احتمالا در موقعیتی ناخوشایند گیر افتاده‌اید. به گمان زیاد مشکلی دارید که نمی‌توانید از آن فرار کنید، به این علت زمان آن است که با مشکلتان روبه رو شوید.

۴. مشاهده آب تمیز در سیل

اگر در خوابتان آب داخل سیل تمیز است، به این معناست که فرایند پاکسازی را توانایی می‌کنید. این خواب به گمان زیاد یعنی باید عمیق‌تر به جوانب گوناگون زندگی خود نگاه کنید. باید تلاش کنید انتخاب‌های خوبی کنید و عادت‌های مثبت شکل دهید. این پاکسازی امکان پذیر مربوط به حرفه، سلامت و امور مالی‌تان باشد. خواب دیدن سیل با آب تمیز تأکیدی بر یک تحول مهم است. این خواب این چنین امکان پذیر به این معنی باشد که امیدوارید مشکلات‌تان ناپدید شوند. از طرفی مشخص می کند که شرایط درنهایت برایتان خوب پیش خواهند رفت.

ادامه مطلب
روانشناسی عطر؛ تأثیر بوها بر احساسات ما_به رنگ صبح

۵. تعبیر خواب سیل گل و لای

اگر سیل در خواب شما گل و لای یا آب کثیف دارد، معنی آن می‌تواند متفاوت باشد. چون آب کثیف به‌معنی ناپاکی است. این خواب به شما می‌گوید چیزی در زندگی‌تان آلوده است و امکان پذیر خود را به‌شکل بیماری یا اتفاقی ناخوشایند نشان دهد. مشاهده گل و لای یا کثیفی در سیل نشانه خوبی نیست. شما باید اوضاع خود را مجددا بازدید کنید، روابطتان را تحت نظر بگیرید و افراد یا چیزهایی که این انرژی‌های منفی را به سمت‌تان می‌آورند، حذف کنید.

۶. مشاهده سیل با آب کدر

اگر آب سیل در خوابتان کدر است، احتمالا نیاز است نوعی پاکسازی را توانایی کنید. این پاکسازی امکان پذیر عرفانی و روحی باشد و تاثییر مثبتی بر شما بگذارد.

۷. مشاهده سیل از دوردست

اگر از فاصله دور یا از روی یک بلندی سیل را مشاهده می‌کنید، بازتابی از عواطفتان است. این خواب امکان پذیر نشان دهد که بخشی از وجودتان را نادیده می‌گیرید، به این معنی که برای ابراز ایده‌های خود آماده نیستید. شما نباید احساسات خود را سرکوب کنید یا نادیده بگیرید. این خواب به شما می‌گوید خودتان را بپذیرید و فهمیدن کنید چرا این احساسات را انتخاب کرده‌اید یا آنها را تکذیب می‌کنید.

۸. تعبیر خواب سیل و باران

اگر خواب دیده‌اید باران شدیدی علتسیل شده است، چندین معنی دارد. امکان پذیر به این معنی باشد که ایمان دارید خدا پشتیبانی می‌کند زندگی خود را پاک کنید. مشاهده ریزش باران از آسمان نشان‌دهنده قوت‌های الهی است. این چنین امکان پذیر به این معنی باشد که خدا از شما محافظت می‌کند. علاوه‌بر این، مشاهده سیل ناشی از باران شدید به این معناست که زندگی‌تان را برکت در بر خواهد گرفت و لحظات شادتر و رضایت‌قسمت‌تری را از سر خواهید گذراند. این چنین امکان پذیر خبر از دوران سخت دهد.

۹. سرریزشدن آب استخر

اگر در خواب ببینید آب استخری سرریز شده است، به این معناست که احساسات‌تان به مرحله فوران نزدیک شده‌اند. اگر زیاد زمان است که احساسات خود را درونتان نگه داشته‌اید، درنهایت راهی به بیرون اشکار می‌کنند. این خواب امکان پذیر به این معنی هم باشد که اگر مضطرب بوده‌اید، نیاز به استراحت و لذت‌بردن از زندگی دارید.

ادامه مطلب
IUGR چیست؛ همه‌چیز درمورد محدودیت رشد داخل رحمی

۱۰. تعبیر خواب سیل در خانه

اگر خواب ببینید که سیل به داخل خانه‌تان راه اشکار کرده است، مشخص می کند اختیار احساسات‌تان از دست شما خارج شده است. به یاد آورید سیل به کدام قسمت از خانه رسیده است؛ اتاق نشیمن، اتاق خواب یا اتاق‌های طبقه بالا؟ هرکدام از اینها نشان خواهند داد چه احساسی دارید. این چنین این خواب امکان پذیر به این معنی باشید که تلاش داشته‌اید احساسات خود را ابراز کنید، اما آنها را سرکوب کرده‌اید.

۱۱. مشاهده سیل بیرون از خانه

این خواب بیانگر تغییراتی است که در اطرافتان رخ می‌دهد. مشاهده سیل بیرون از خانه امکان پذیر نشانه‌ احساسات لحظه‌ای شما باشد. بسته به تصمیم‌هایی که می‌خواهید بگیرید، امکان پذیر دچار تغییراتی در سبک زندگی‌تان باشید. این خواب این چنین به مشکلات شما در دنیای واقعی اشاره می‌کند. امکان پذیر مشکلات عاطفی‌تان علتاضطراب و آشفتگی‌تان شده باشند.

۱۲. تعبیر خواب نجات یافتن از سیل

اگر خواب ببینید که در حال فرار از سیل و نجات‌یافتن هستید، بدون تردید تعبیر خوبی دارد. این خواب به این معناست که تلاش می‌کنید احساسات خود را بپذیرید و با مشکلات عاطفی‌تان مقابله کنید. فرار از سیل در خواب نشانه این است که نباید دست از تلاش بکشید و حتی اگر در قبل صدمه دیده‌اید، باید آن را رها کنید. باید افرادی را که به شما صدمه زده‌اند، ببخشید و همه احساسات منفی‌تان را رها کنید. درنهایت این خواب به این معناست که آزادی و نجات را در بغل می‌کشید.

۱۳. مشاهده جاری‌شدن سیل در خیابان‌ها

اگر در خواب ببینید که خیابان‌ها را سیل گرفته است، این خواب از اتفاق بدی خبر می‌دهد و به این معناست که می‌خواهید گریه کنید یا حس درد می‌کنید اما فردی به کمکتان نمی‌آید. این خواب تأکیدی بر رنج، درماندگی یا از بین بردن مشکل است. برای مثال امکان پذیر به‌جای آنکه راه نجات را اشکار کرده باشید، به شما وعده راه‌حل را داده‌ باشند.

ادامه مطلب
سرایت عاطفی چیست؛ آیا احساسات مسری می باشند؟

۱۴. رانندگی در جاده سیل‌زده

این خواب بسته به جزئیات آن معانی متغیری دارد، اما تعبیر رایج آن پافشاری بر وجود مشکلات احساسی است. اگر ببینید در جاده سیل‌زده رانندگی می‌کنید، یعنی احساسات‌تان آشفته‌تان کرده‌اند. این خواب این چنین امکان پذیر نشان دهد که حس درماندگی می‌کنید و حرکت به جلو برایتان سخت است یا نگرانید توانایی‌های ملزوم برای مقابله با مشکلات را نداشته باشید. تعبیر خواب سیل بردن ماشین یا خرابی آن هم این است که در پیداکردن مسیر خود در زندگی با مشکل مواجه شده‌اید یا حس می‌کنید به بن‌بست رسیده‌‌اید.

۱۵. سیل همراه با باران

اگر در خواب ببینید که به‌همراه سیل باران می‌آید، نشانه اندوه شما و چیزی است که اشکتان را درآورده است.

۱۶. تعبیر خواب سیل در محیط کار

اگر خواب ببینید که سیل به محیط کارتان راه یافته است، مشکلاتی را که در محیط کار دارید مشخص می کند. این خواب امکان پذیر تأکیدی بر وجود استرس یا شرایط ناگوار در محیط کارتان باشد.

۱۷. تعبیر خواب غرق شدن در سیل

اگر خواب ببینید که تلاش می‌کنید در سیل غرق نشوید و سر خود را بالاتر از آب بگیرید، آشفتگی احساسی و استرس در زندگی‌تان را مشخص می کند. احتمالا شغل خود را از دست داده‌اید، عزیزتان از دنیا رفته است، طلاق گرفته‌اید یا ورشکست شده‌اید. این چنین این خواب امکان پذیر به‌معنی هراس از غرق‌شدن باشد.

جمع‌بندی

خواب دیدن سیل برخلاف فکر زیاد تر افراد بد نیست. تعبیر خواب سیل ممکن این باشد که حس درد می‌کنید یا احساسات خود را سرکوب کرده‌اید. مشاهده سیل در خواب به شما می‌گوید که باید جسورانه احساسات‌تان را ابراز کنید. تعبیر سیل در خواب با دقت به محتوای آن امکان پذیر فرق داشته باشد و بهتر است به جزئیات خوابتان دقت کنید تا بهتر معنی آن را فهمید شوید.

شما بگویید

تا‌به‌حال در خواب سیل دیده‌اید؟ خوابتان به کدام یک از موارد حرف های‌شده شباهت داشته است؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. این چنین اگر این نوشته برایتان سودمند می بود، می‌توانید آن را برای دوستان خود نیز ارسال کنید.

منبع دیگر: mindbodygreen

برای از بین بردن احساس افسردگی چه کاری انجام دهیم؟


در افسردگی غم به لایه‌های عمیق زندگی نفوذ کرده و اختلالاتی در احساسات و حرکت شما به‌وجود می‌آورد. اگر حس افسردگی دارید، حتما با پشتیبانی یک روانشناس متخصص مشکل را ریشه‌یابی کنید و برای حل آن راهکار بگیرید.برای ربط با مشاور متخصص افسردگی روی دکمه زیر کلیک کنید.

هشدار! این نوشته فقط جنبه آموزشی دارد و برای منفعت گیری از آن ملزوم است با پزشک یا متخصص وابسته مشورت کنید. اطلاعات زیاد تر



منبع

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی
0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها