حمله DDoS در روزهای گذشته عملکرد ChatGPT را مختل کرده‌اند
- تکنولوژی

دعوا DDoS در روزهای قبل کارکرد ChatGPT را مختل کرده‌اند


OpenAI قبول کرد که یک دعوا DDoS (دعوا محروم‌سازی از سرویس) در روزهای قبل و هم‌اکنون علتقطع‌شدن دوره‌ای ChatGPT و ابزارهای گسترش‌دهنده آن شده است.

ChatGPT، چت‌بات هوش مصنوعی OpenAI در ۲۴ ساعت قبل با قطعی‌های پراکنده‌ای روبه رو شده است. کاربرانی که تلاش می‌کنند به این سرویس دسترسی داشته باشند، با پیغامی مبنی بر این که «ظرفیت‌های ChatGPT اکنون پر شده است» روبه رو خواهد شد و قسمت فرد دیگر از کاربران از جمله TechCrunch، به‌طور کلی نمی توانند داخل حساب خود شوند.

دعوا DDoS به ChatGPT

دعوا DDoS در روزهای قبل کارکرد ChatGPT را مختل کرده‌اند ۹

«سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI با انتشار کردن یک پست در شبکه اجتماعی ایکس ابتدا مقدار علاقه و استقبال کاربران به ویژگی‌های تازه ChatGPT را مسئول این مشکل دانست. این هفته قابلیت ساخت نسخه‌های سفارشی ChatGPT معارفه شد که امکان درآمدزایی از طریق چت‌بات‌ها را فراهم می‌کند.

ادامه مطلب
«ساتیا نادلا» از اخراج غیرمنتظره مدیرعامل OpenAI خشمگین است

سپس OpenAI شب قبل خبرداد که مشکل تقریباً رفع شده است.

با این حال، از آن زمان تا بحال هم چنان گزارش‌هایی از «قطعی دوره» ChatGPT و API آن انتشار شده است. OpenAI اکنون در صفحه به‌روزرسانی حالت خود اظهار کرده که قطعی‌های مداوم به علت «الگوی ترافیک غیرعادی» به‌وجود آمده‌اند که همانند «دعوا DDoS» است. دعوا DDoS یا محروم‌سازی از سرویس وقتی رخ می‌دهد که نسبت به ظرفیت سرورهای یک سرویس آنلاین، خواست‌های بیشتری برای آن ارسال می‌بشود تا کارکرد سرویس دچار مشکل بشود.

ادامه مطلب
کوژماه بر فراز کوهستان سوئد
1699627700 439 دعوا DDoS در روزهای قبل کارکرد ChatGPT را مختل کرده‌اند
دعوا DDoS در روزهای قبل کارکرد ChatGPT را مختل کرده‌اند ۱۰

در حالی که تا این مدت اطلاعات بیشتری از سوی OpenAI اظهار نشده است، وب‌سایت تک‌کرانچ بر پایه مطلب‌های تلگرامی ادعا می‌کند که گروه هکری Anonymous Sudan مسئولیت این دعوا را برعهده گرفته است.

رقیب OpenAI، آنتروپیک (Anthropic) نیز روز قبل با چت‌بات هوش مصنوعی Claude خود با مشکلاتی روبه رو شده می بود. بر پایه گزارش CNBC کاربران این سرویس نیز در پیغام خود جمله «به علت محدودیت‌های غیرمنتظره ظرفیت، Claude نمی‌تواند به شما جواب دهد» را دریافت می‌کنند. تا این مدت اشکار نیست که این حادثه به یکدیگر مرتبط می باشند یا خیر.





منبع

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی
0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها