آیفون
- تکنولوژی

اپل انگارً می‌خواهد برای آیفون، مودم ۶G اختصاصی گسترش دهد


در شرایطی که گسترش مودم ۵G اپل در هاله‌ای از ابهام فرو رفته است، خبرنگار بلومبرگ می‌گوید این پروژه تا این مدت منتفی نشده و اپل درواقع به گسترش مودم ۶G نیز چشم دوخته است. بااین‌حال، به‌این‌زودی‌ها نباید چشم به راه این چنین مودمی باشیم.

«مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، در یادداشت جدیدی اظهار کرده است که اپل هم چنان به گسترش مودم‌های ۵G که با دکل‌های مخابراتی حاضر قابل منفعت گیری باشند، ادامه می‌دهد و این پروژه کاملاً لغو نشده است. پیش‌تر یک منبع آگاه مدعی شده می بود که اپل این پروژه را کنار می‌گذارد.

اپل به‌جستوجو گسترش مودم ۶G اختصاصی است

افزون‌براین، گرمن می‌گوید اپل آگهی استخدام یک معمار پلتفرم سلولار برای مدل‌سازی معماری مرجع ۶G را در وب‌سایت خود انتشار کرده است؛ به این علت این شرکت نه‌تنها از خیر گسترش مودم موبایل نگذشته است، بلکه به وجود جدی‌تر در بازار نسل بعدی فکر می‌کند. با دقت به این که انتظار می‌رود ۵G تا سال ۲۰۳۰ ادامه داشته باشد، به‌این‌زودی‌ها نباید چشم به راه نتیجه برنامه‌ریزی‌های جاری اپل باشیم.

ادامه مطلب
گزینه‌های رنگی آیفون 16 پرو آشکار شد؛ جایگزینی رُز با آبی_به رنگ صبح
اپل انگارً می‌خواهد برای آیفون، مودم ۶G اختصاصی گسترش دهد ۴

خبرنگار بلومبرگ درمورد چرایی پافشاری اپل بر گسترش مودم سلولار می‌گوید: «[توسعه] مودم‌ها بسیار دشوار است و به آزمایش‌هایی در سطح جهانی نیاز دارد. اما این قطعات برای اراعه کارکردهای مهم تلفنها زیاد الزامی می باشند.»

اپل با گسترش مودم آیفون می‌تواند کنترل بیشتری روی گوشی خود داشته باشد و از پرداخت هزینه‌های سنگین به شرکت‌هایی همانند کوالکام که اکنون مودم خود را از آن فراهم می‌کند، صرف‌نظر نماید.

اگرچه مهاجرت اپل از تراشه‌های اینتل به تراشه‌های اختصاصی خود در کامپیوترهای مک، جهش مهم و اثرگذاری برای این شرکت محسوب می‌شد، اما منفعت گیری از مودم اختصاصی به گمان زیادً نمی‌تواند تا این اندازه اثرگذار باشد.

ادامه مطلب
امضای تفاهم‌نامه همکاری «شاتل» و «ستون» در نمایشگاه الکامپ_به رنگ صبح

یقیناً تا وقتی که نتیجه این کوششها به ثمر ننشیند، نمی‌توانیم تحلیل دقیقی دراین‌باره داشته باشیم. درنتیجه باید چشم به راه بمانیم تا ببینیم کوپرتینویی‌ها بالاخره می‌توانند مودم ۵G را تا انتهای نسل جاری روانه بازار کنند یا درنهایت باید در نسل بعدی چشم به راه مودم ۶G این شرکت باشیم.



منبع

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی
0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها