گک GS3
- تکنولوژی

نگاهی به گک GS3، ماشین مدرن و وارداتی چینی


طی سال‌های میانی دهه ۱۳۹۰، مشتریان ایرانی با برند چینی GAC به‌صورت محدود آشنا شدند. در آن زمان خودرویی به نام گک ترامپچی GA3S به بازار ایران اراعه شد که یقیناً نتیجه مساعد در پی نداشت. بعد از چندسال وقفه، اکنون برند گک با مدل گک GS3 به همراه شرکت راسا موتور خاورمیانه به ایران بازگشته است. این ماشین تا این مدت به مرحله معارفه رسمی نرسیده، اما طی همین زمان مختصر، لقب پرآپشن‌ترین ماشین وارداتی به این ماشین تعلق یافته است. به همین بهانه تلاش داریم تا در نوشته اینده نگاهی مختصر به این ماشین داشته باشیم.

از گک ترامپچی تا گک GS3

شرکت گک در دهه ۱۳۹۰ خورشیدی، چندبار شانس خود را در بازار ایران امتحان کرد. این شرکت نخست یک کراس‌اوور به نام گک گونو G5 را به بازار ایران فرستاد که دور از انتظار است نام آن را شنیده باشید. مدتی سپس با همکاری شرکت الماس‌داران که سابقه واردات میتسوبیشی را در کارنامه خود داشت، گک ترامپچی GA3S را برای مصرف‌کنندگان ایرانی به ارمغان آورد. در شرایطی که بازار از تنوع بالای خودروهای وارداتی برخوردار می بود و حتی اتومبیل‌هایی همچون کیا سراتو توسط سایپا به تشکیل می‌رسیدند، کمتر فردی به گک ترامپچی GA3S دقت می‌کرد. درنتیجه این ماشین وجود کوتاهی در بازار ما داشت و گک برای دومین‌بار در ایران ناکامی خورد.

ادامه مطلب
قیمت‌های گران لوازم یدکی خودروهای چینی، هزینه نگهداری کمرشکن خودروهای مونتاژی
نگاهی به گک GS3، ماشین مدرن و وارداتی چینی ۹

بااین‌حال اکنون شرایط تحول کرده است. محدودیت‌های واردات و تحول نگرش مشتریان نسبت به خودروهای چینی، علتشده است تا گک GS3 شانس پیروزی در بازار ایران را حداقل روی کاغذ داشته باشد. علاوه‌براین، شرکت جدیدی به نام راساموتور ماموریت اراعه محصولات گک را بر مسئولیت دارد که امیدواریم رویه بازاریابی و فروش آن متفاوت از همکاران قبلی این برند چینی باشد.

مشخصات فنی گک GS3

گک GS3 یک کراس‌اوور جمع‌وجور است و طراحی زیبایی دارد که از الگوهای روز پیروی می‌کند. بااین‌حال در قسمت مشخصات فنی، از ترکیب ثابت خودروهای چینی در گک جی اس ۳ منفعت گیری شده است. پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر از نوع تزریق مستقیم سوخت یا GDi، ماموریت فراهم قوت این ماشین را بر مسئولیت دارد. حداکثر راندمان این پیشرانه ۱۷۵ اسب‌بخار قوت و ۲۷۰ نیوتن‌متر گشتاور است. جعبه دنده هفت سرعته دوکلاچه تر یا WDCT نیز ماموریت انتقال قوت را در این ماشین بر مسئولیت دارد. مطابق انتظار، گک جی اس ۳ یک کراس‌اوور دیفرانسیل جلو شهری است و قابلیت بیراهه‌نوردی را ندارد. بااین‌حال شتاب صفر تا صد ۷.۵ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی ۶.۱۸ لیتر بر صد کیلومتر، علتجذابیت این ماشین روی آسفالت خواهند شد.

ادامه مطلب
پستکس، اولین هاب پستی ایران
آخرین مطالب

امکانات و تجهیزات

همان گونه که در مقدمه نوشته اشاره کردیم، گک GS3 گفتن پرآپشن‌ترین ماشین وارداتی را به خود تعلق داده است. آپشن‌های این ماشین شامل موارد زیر می باشند:

شش کیسه هوا، ترمزهای ABS و EBD، سیستم کنترل پایداری، سیستم ترمز اضطراری، سیستم پشتیبانی به حرکت در سربالایی، سیستم کنترل شدت در سرازیری، کروز کنترل هوشمند و محدودکننده شدت، رادار نقطه کور، رادار هشدار برخورد از جلو، رادار نگهدارنده بین خطوط و سیستم هشدار معاوضه خط، سیستم ورود و استارت بدون کلید، چراغ‌های جلو LED، نور بالا اتوماتیک، سنسور پارک جلو و عقب، سامانه پایش سختی باد تایرها، سیستم صوتی با شش بلندگو به همراه نمایشگر، سیستم تهویه اتوماتیک، صندلی برقی راننده، رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی، نورپردازی داخلی، شارژر بیسیم، کلاستر دیجیتال، درب صندوق برقی، سقف پانوراما و تریم چرمی کابین.

ادامه مطلب
خطر در کمین اپل؛ دولت آمریکا می‌خواهد انحصار اپ استور را بشکند
گک GS3
نگاهی به گک GS3، ماشین مدرن و وارداتی چینی ۱۰

قیمت و رقیب ها

قیمت گک GS3 در عربستان سعودی معادل ۵۱۹۸۰ ریال سعودی است. به این علت بهای آن معادل ۷۰۰ میلیون تومان خواهد می بود. یقیناً محصول گک با این رقم به دست مشتریان ایرانی نمی‌رسد، چرا که عوارض واردات به این نرخ افزوده خواهند شد. درنتیجه قیمت این ماشین به نزدیک به دو برابر یعنی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت. کی ام سی X5، ام وی ام X55 پرو، تیگارد X35 و هایما S5 رقبای این ماشین در بازار ایران را راه اندازی خواهند داد.



منبع

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی
0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها