خرید خودرو
- تکنولوژی

اکنون زمان خرید ماشین است، چشم به راه ارزانی نباشید!


بازار ماشین سرزمین بعد از یک فراز و فرود طوفانی در ابتدای سال ۱۴۰۲، به یک خواب طویل فرو رفته است. قیمت‌ها در محدوده خاصی ثابت باقی مانده‌اند و خریداران نیز اندوخته‌های خود را از این بازار خارج کرده‌اند. همه این موارد در کنار یکدیگر علتشده است تا تعداد بسیاری مردم را به عدم خرید ماشین ترغیب کنند، به امید این که ماشین ارزان بشود. بااین‌حال توانایی نشان داده است که این چنین خواسته‌ای در شرایط جاری بازار، شانس تحقق چندانی نخواهد داشت.

این چنین بخوانید: مدل تازه قیمت‌گذاری ماشین چطور است؟

خودروسازان از زمان‌ها پیش فرآیند تشکیل خودروهای اقتصادی را کنار گذاشته‌اند. طی سالیان قبل محصولاتی نظیر خانواده پراید، تیبا، سمند، پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ از خط تشکیل خودروسازان خارج شده‌اند. به‌زودی پژو پارس محبوب نیز از خطوط تشکیل ایران ماشین خداحافظی می‌کند. به عبارتی خودروهایی که در دسترس قشر کارگر و متوسط جامعه قرار داشتند، دیگر تشکیل نمی‌شوند.

ادامه مطلب
OpenAI به گمان زیادً در ماه جاری میلادی اولین دفتر آسیایی خود را در توکیو افتتاح می‌کند_به رنگ صبح

افزایش تیراژ تشکیل رخ نخواهد داد

بر پایه عملکردی که از خودروسازان ناظر هستیم، به نظر می‌رسد که افزایش تیراژ تشکیل اکنون در برتری‌های خودروسازان قرار ندارد. شرکت‌های خودروسازی اکنون به‌جستوجو افت هزینه‌های خود می باشند و افت تیراژ تشکیل، یکی از بهترین راه‌ها برای مدیریت هزینه‌ها است. خودروسازان از سال ۱۳۹۸ دچار نزول در تشکیل شده‌اند و طی سالیان تازه نیز نتوانسته‌اند اهداف وزارت صمت درزمینه تیراژ تشکیل را محقق کنند. اکنون نیز بهترین راه برای افت زیان آن‌ها، تشکیل خودروهای کمتر با قیمت زیاد تر است. این شرایط تا وقتی که گشایش اقتصادی در سرزمین رخ دهد و قوت خرید مصرف‌کنندگان احیا بشود، ادامه خواهد یافت.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت همزمان با نسخه بعدی ویندوز اراعه می‌بشود
اکنون زمان خرید ماشین است، چشم به راه ارزانی نباشید! ۹

اکنون که به ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۲ نزدیک می‌شویم، خودروسازان خود را برای اراعه محصولات تازه با قیمت‌های زیاد تر آماده کرده‌اند. برای مثال دو تیپ تازه تارا با اختلاف قیمت ۲۰۰ میلیون تومانی داخل بازار شدند و پژو ۲۰۷ اتوماتیک بهینه نیز با قیمت تازه در راه بازار است.

آیا رکود تورمی بازار تشدید می‌بشود؟

پیش‌بینی می‌کنیم در آینده نزدیک رکود تورمی بازار تشدید بشود. خودروهای تازه با قیمت‌های زیاد تر از راه می‌رسند و نرخ‌های بازار را به سمت بالا حرکت خواهند داد. مشتریانی که به انتظار افت قیمت نشسته‌اند، به گمان زیادً بعد از یک انتظار طویل و خسته‌کننده فهمید خواهد شد که افت قیمتی رخ نمی‌دهد. به این علت برای خرید به بازار مراجعه می‌کنند. ورود مجدد تقاضای نهان به بازار در کنار اراعه ماشین با قیمت‌های زیاد تر، به گمان زیادً موجی از گرانی را در بازار ماشین به وجود خواهد آورد.

ادامه مطلب
شرایط فروش KMC T8 با اقساط طویل مدت اظهار شد + جدول اسفند 1402

گفتنی است توانایی به مصرف‌کنندگان ماشین نشان داده است که بعد از یک دوره فرود، دوره‌ای از فراز قیمت‌ها را ناظر خواهیم می بود. شبیه این شرایط را در سال قبل و ابتدای سال ۱۴۰۲ نیز ناظر بودیم. به این علت به گمان زیاد نمی‌توان چشم به راه افت قیمت‌ها می بود، یقیناً امیدواریم این چنین فرضیه‌ای به حقیقت نپیوندد و خریداران بتوانند خودروی مدنظرشان را با قیمتی پایین‌تر از قیمت جاری در بازار تهیه کنند.

اکنون موعد خرید ماشین است

پیشنهاد نگارنده به خریداران واقعی ماشین اکنون این است که اگر تصمیم به خرید ماشین دارید، همین اکنون تصمیم خود را عملی کنید. با دقت به تورم بازار و انتظار افزایش زیاد تر قیمت‌ها در سال تازه، حتی خرید ماشین با وام نیز برای شما سودآور خواهد می بود. درنتیجه برای خرید ماشین صبر نکنید و هم‌اکنون اتومبیل مورد نظر خود را خریداری کنید. این چنین اگر مالک یک ماشین هستید، آن را تنها با مقصد معاوضه بفروشید. فروش ماشین در شرایط جاری بازار، جهت زیان شما در مختصر‌زمان و طویل مدت خواهد شد. همان گونه که اندکی قبل اشاره شد، این حرف های یک پیشنهاد شخصی از سوی نگارنده نوشته است و گمان وقوع اتفاقی برخلاف آن وجود دارد.

ادامه مطلب
چری با معرفی کانسپت آئرو مدعی ساخت آیرودینامیک‌ترین خودروی جهان شد
خط تولید خودرو
اکنون زمان خرید ماشین است، چشم به راه ارزانی نباشید! ۱۰

اگر ازجمله افرادی هستید که در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کرده‌اید و تا این مدت موعد ثبت‌نام شما فرا نرسیده است، بایستی مواظب اندوخته‌های خود باشید. اتومبیل‌های ایران ماشین و سایپا دیگر با قیمت‌های قبل به دست مصرف‌کننده نمی‌رسند. به این علت تخمین شما از رقم نهایی ماشین بایستی نرخ بازار آن باشد تا مبادا زمان فراخوان شرکت خودروساز، غافلگیر شوید.



منبع

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی
0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها