غول‌های فناوری چین بر سر پتنت گوشی‌های تاشو به جان هم افتادند!
- تکنولوژی

غول‌های فناوری چین بر سر پتنت تلفنهای تاشو به جان هم افتادند!


در صنعت فناوری، طبق معمولً شرکت‌های گوناگون با شکایات مربوط به منفعت گیری غیرقانونی از پتنت‌های دیگران روبه رو خواهد شد و اکنون یک مورد شبیه بین شیائومی و هواوی در حال وقوع است. دو غول چینی دچار نبردی حقوقی شده‌اند که در آن، هواوی شیائومی را به نقض پتنت‌های مربوط به لؤلای تلفنهای تاشوی خود متهم کرده است. در روبه رو، شیائومی ادعا کرده که از فناوری‌های خود در این تلفنها منفعت گیری کرده، و این چنین یکی از مدیران هواوی را به اراعه اطلاعات نادرست در رابطه پتنت‌ها متهم کرده است.

اختلاف بین این دو شرکت به ماه سپتامبر برمی‌گردد، وقتی که هواوی با شکایت از شیائومی ادعا کرد که این شرکت پتنت‌های مربوط به لؤلای تلفنهای هوشمند تاشو آن را نقض کرده است. بااین‌حال، بر پایه گزارش رویترز، شیائومی اکنون این اتهامات را رد و این چنین هواوی را به اراعه اطلاعات نادرست متهم کرده است.

ادامه مطلب
آیین‌نامه اسقاط خودروهای فرسوده از سوی هیئت دولت ابلاغ شد + جدول و جزئیات_به رنگ صبح

اتهامات شیائومی علیه هواوی

غول‌های فناوری چین بر سر پتنت تلفنهای تاشو به جان هم افتادند! ۴

شیائومی ادعا می‌کند پتنت مذکور که در تلفنهای تاشو به فناوری «استخوان اژدها» (Dragon Bone) معروف است، به‌طور جدا گانه توسط خود این شرکت گسترش‌یافته و مورد منفعت گیری قرار گرفته است. غول چینی در دفاعیه خود این چنین بر چندین تفاوت قابل‌دقت بین این دو پتنت اشاره کرده است. این فناوری اولین بار در گوشی تاشو شیائومی میکس فولد ۳ به کار گرفته شد که مکانیسم لؤلای آن مورد دقت زیاد بسیاری قرار گرفت.

اکنون نتیجه اختلاف بین این دو شرکت تا این مدت اشکار نیست. یقیناً باید اشاره کرد که پرونده‌های حقوقی مربوط به نقض پتنت‌ها زیاد پیچیده می باشند و حل‌و‌فصل آن‌ها امکان پذیر چند سال طول بکشد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
تصاویر واقعی جدیدی از شیائومی 14 اولترا آشکار شد

گوگل و Sonos از جمله شرکت‌هایی بودند که طی سال‌های قبل نبرد حقوقی شبیهی با یکدیگر داشتند. در جریان این پرونده‌ها، گوگل در سال جاری به پرداخت جریمه ۳۲.۵ میلیون دلاری محکوم شد. این چنین آمازون اخیراً به‌علت منفعت گیری غیرقانونی از پتنت‌های فناوری تشخیص گفتار و پردازش زبان طبیعی متعلق به شرکت VB Assets در اسپیکرهای هوشمند Echo و دستیار هوشمند الکسا به پرداخت جریمه ۴۶.۷ میلیون دلاری محکوم شد.



منبع

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی
0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها