همکاری روسیه و ناسا در سفر به ایستگاه فضایی بین المللی تا 2025 ادامه پیدا می‌کند
- تکنولوژی

همکاری روسیه و ناسا در سفر به ایستگاه فضایی بین المللی تا ۲۰۲۵ ادامه اشکار می‌کند


روسیه و ایالات‌متحده در سال‌های قبل روابط خوبی با یکدیگر نداشته‌اند، اما این دو سرزمین در عرصه رساندن خدمه به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) هم چنان با یکدیگر همکاری می‌کردند. اکنون سازمان فضایی فدرال روسیه یا همان روسکوسموس (Roscosmos)، اظهار کرده که این دو سرزمین تا سال ۲۰۲۵ به انجام «پروازهای متقابل» ادامه خواهند داد.

پروازهای متقابل به مأموریت‌هایی حرف های می‌بشود که در آن خدمه چندین سرزمین با یک فضاپیما به آسمان پرتاب خواهد شد. Roscosmos همیشه اصرار داشته که حداقل یکی از نمایندگان خود را در قسمت روسیه ISS و حداقل یک نماینده ناسا در قسمت ایالات‌متحده ایستگاه فضایی بین‌المللی وجود داشته باشد. اکنون آژانس فضایی در بیانیه خود اشاره کرده که «برای نگه داری قابلیت مطمعن ISS در کلیت خود» تصمیم گرفته تا سال ۲۰۲۵ به‌ همکاری با ناسا ادامه دهد.

ادامه مطلب
با فناوری تازه دیزنی به‌راحتی در دنیاهای حقیقت مجازی حرکت کنید + ویدیو
همکاری روسیه و ناسا در سفر به ایستگاه فضایی بین المللی تا ۲۰۲۵ ادامه اشکار می‌کند ۹

ایستگاه فضایی بین‌المللی که سال ۱۹۹۸ به فضا پرتاب شد، همیشه نمادی از همکاری ایالات‌متحده و روسیه بعد از جنگ سرد و آخر رقابت فضایی آن‌ها بوده است.

حالت آینده ایستگاه فضایی بین‌المللی

اغاز سال جاری اظهار شد که روسیه تا سال ۲۰۲۸ به وجود خود در ایستگاه فضایی بین‌المللی ادامه می‌دهد. «یوری بوریسف»، مدیرکل آژانس فضایی روسیه قبلاً حرف های می بود که این سرزمین تصمیم دارد بعد از سال ۲۰۲۴ از ایستگاه فضایی بین‌المللی خارج بشود تا روی ساخت ایستگاه فضایی خود تمرکز کند. درمقابل، ناسا با برنامه‌هایی همانند بیرون‌کشیدن فضانوردان خود از ایستگاه فضایی بین‌المللی یا پیداکردن رویکردی برای کنترل ISS، به‌جستوجو راهی برای اشکار‌کردن سرنوشت نهایی ایستگاه فضایی است. آژانس فضایی ایالات‌متحده از سویی دیگر متعهد شده که حداقل تا سال ۲۰۳۰ ایستگاه فضایی بین‌المللی را نگه داری خواهد کرد.

ادامه مطلب
آتشفشان‌های سیاره زهره به گمان زیادً همین اکنون درحال فوران هستند_به رنگ صبح
آخرین مطالب
1703785285 974 همکاری روسیه و ناسا در سفر به ایستگاه فضایی بین
همکاری روسیه و ناسا در سفر به ایستگاه فضایی بین المللی تا ۲۰۲۵ ادامه اشکار می‌کند ۱۰

انهدام ISS می‌تواند گزینه فرد دیگر باشد که اخیراً در گزارشی حرف های شده می بود برای ناسا یک میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. به‌طور کلی، برای خارج‌کردن ISS از مدار دو گزینه وجود دارد: مهندسان می‌توانند به‌سادگی ارتفاع ایستگاه را به‌طور غیرقابل کنترل افت دهند یا می‌توانند با پشتیبانی یک فضاپیمای اختصاصی برای هدایت آن، علتفرود دقیق ایستگاه فضایی بین‌المللی شوند. در گزینه اول، خطر برخورد قطعات غول‌پیکر ISS با مناطق پرجمعیت روی زمین وجود دارد.

ادامه مطلب
تهمت پرداخت حقوق کمتر به زنان_به رنگ صبح



منبع

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی
0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها