ایکس باید تابع قانون کالیفرنیا باشد
- تکنولوژی

ایکس باید تابع قانون کالیفرنیا باشد


یک قاضی فدرال در کالیفرنیا با خواست ایلان ماسک از شبکه اجتماعی ایکس برای توقف موقت قانون کالیفرنیا که جهت می‌بشود شبکه‌های اجتماعی استراتژی‌های مقابله با محتواهای صدمه‌زننده را اظهار کنند، مخالفت کرده است. این شرکت مدعی می بود که این قانون ناقض حق آزادی گفتن است، اما قاضی این چنین نظری ندارد.

قانون AB 587 که پارسال در کالیفرنیا تصویب شد، شبکه‌های اجتماعی بزرگ را موظف می‌کند تا شیوه مدیریت محتوا ازجمله محتواهای نفرت‌آمیز، نژادپرستانه، افراطی، اطلاعات نادرست، آزار یا دخالت‌های سیاسی خارجی را اشکار نمایند. بااین‌حال، ایکس در ماه سپتامبر با ثبت شکایتی مدعی شد که این قانون متمم اول قانون اساسی آمریکا در عرصه آزادی گفتن را نقض می‌کند.

ایکس ایلان ماسک نمی‌تواند از قانون کالیفرنیا فرار کند

اکنون قاضی «ویلیام شوب» در حکمی اظهار کرده است که خواست ایکس برای لغو موقت این قانون داخل نیست. او توضیح می‌دهد: «اگرچه به‌نظر می‌آید که پیش‌نیاز مورداشاره مسئولیت تطبیقی سنگینی را بر روی دوش شبکه‌های اجتماعی می‌گذارد، اما به‌نظر نمی‌رسد که این پیش‌نیاز با نظر به متمم اول قانون اساسی غیرموجه یا بیشتر از حد مشکل‌ساز باشد.»

ادامه مطلب
انتقاد مجدد ایلان ماسک از کارمندان دورکار: از واقعیت جدا شده‌اند!
ایکس باید تابع قانون کالیفرنیا باشد ۴

شبکه اجتماعی متعلق به ایلان ماسک در شکایت خود علیه قانون AB 587 حرف های می بود که به‌راحتی نمی‌توان تعریف درستی از آن‌چه امکان پذیر محتوای نفرت‌آمیز، اطلاعات نادرست و دخالت سیاسی برداشت بشود، اراعه کرد. به‌علاوه، ایکس مدعی می بود که این قانون شبکه‌های اجتماعی را وادار به حذف محتواهایی می‌کند که تحت حفاظت قانون اساسی قرار دارند.

از آن سو، شوب معتقد است اطلاعاتی که این شرکت‌ها باید مطابق قانون AB 587 سالانه دو بار به دادستان کل اراعه کنند، زیاد آشکار است. این قاضی فدرال می‌گوید این که گزارش شرکت‌ها امکان پذیر به‌نحوی با مسائل جنجالی مرتبط باشد، علتنمی‌بشود که اراعه خود گزارش‌ها نیز او گفت و گو‌برانگیز باشد.

ادامه مطلب
متا بالاخره اراعه عمومی API تردز را اغاز کرد_به رنگ صبح

شبکه اجتماعی ایکس از زمان ورود ایلان ماسک واحد روابط عمومی ندارد و تا این مدت به این حکم واکنشی نشان نداده است.



منبع

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی
0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها