راهنمای خرید هارد دیسک | آشنایی با انواع هارد
- تکنولوژی

راهنمای خرید هارد دیسک | آشنایی با انواع هارد


سلب مسئولیت: دیجیاتو فقط نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درمورد محتوای آن ندارد.

هارد دیسک‌ها دستگاه‌های ذخیره سازی داده‌های رایانه‌ای می باشند که توسط رابط SATA یا SAS به رایانه متصل خواهد شد. راهنمای خرید هارد دیسک در این نوشته اراعه داده می‌بشود تا شما بعد از آشنایی با انواع هارد، برای خرید هارد مورد نظر خود عمل نمایید. باید بدانید که هارد از با اهمیت ترین قطعات سخت افزاری است که تاثییر بسزایی در کارکرد و کارایی سرور دارد.

زمان خرید هارد دیسک کامپیوتر باید به نوع هارد، برند، ظرفیت، شدت و قیمت آن دقت کنید تا بتوانید از کارکرد و پایداری هارد خود منفعت‌مند شوید. در این نوشته انواع هارد دیسک اکسترنال و اینترنال را بازدید می‌کنیم تا شما سپس از آشنایی با انواع هارد، بتوانید برای خرید SSD یا HDD مناسب خود عمل نمایید؛ بعد همراه ما باشید.

ادامه مطلب
بهترین تفنگ کالاف دیوتی موبایل_به رنگ صبح

هارد چیست؟

قبل از این که به راهنمای خرید هارد دیسک بپردازیم، باید در ابتدا بدانید که هارد چیست و چه عملکردی دارد. هارد یا هارد دیسک (Hard Disk)، یکی از اجزای مهم سیستم کامپیوتری است که جهت ذخیره سازی داده‌ها و اطلاعات به کار می‌رود. این ابزار ذخیره سازی از دو قسمت هارد داخلی (Internal) و هارد خارجی (External)راه اندازی شده است که هر کدام از این‌ها، برای کارهای مختلفی مورد منفعت گیری قرار می‌گیرند.

ملزوم به ذکر است که هاردها در اندازه‌ها و ظرفیت‌های متغیری تشکیل و اراعه خواهد شد و منفعت گیری از این ابزارهای ذخیره سازی در کامپیوترها به علت قابلیت ذخیره سازی بالا و شدت بالای انتقال داده‌ها زیاد رایج است.

هارد داخلی همانطور که از اسمش پیداست، درون کیس کامپیوتر قرار دارد و برای ذخیره داده‌های کامپیوتر منفعت گیری می‌بشود. ولی هارد خارجی به گفتن یک دستگاه جانبی، توسط کابل‌هایی به کامپیوتر متصل می‌بشود و برای ذخیره سازی داده‌ها و اطلاعات مورد منفعت گیری قرار می‌گیرد.

انواع هارد دیسک

راهنمای خرید هارد دیسک | آشنایی با انواع هارد ۱۹

برای آشنایی با انواع هارد باید بدانید که هارد دیسک‌ها یکی از با اهمیت ترین قطعات سخت افزاری سرور می باشند و برای ذخیره سازی داده‌ها منفعت گیری خواهد شد. هارد دیسک دو نوع دارد: هارد دیسک HDD و هارد دیسک SSD که انتخاب هر یک از این هارد دیسک‌ها، به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای راهنمای خرید هارد دیسک باید با انواع هارد دیسک کامپیوتر آشنا شوید تا بتوانید هارد مناسبی را خریداری کنید.

ادامه مطلب
مارک ساعت های معروف و بهترین برند های ساعت مچی در دنیا

هارد سرورهای HDD

اولین نوع هارد، هارد HDD یا Hard Disk Drive است که این نوع از هاردها از تکنولوژی مکانیکی برای ذخیره ‌سازی داده‌ها و اطلاعات منفعت گیری می‌کنند و دارای یک دیسک چرخان با شدت بالا می باشند که داده‌ها و اطلاعات روی آن ذخیره می‌بشود. هاردهای HDD از قدیمی‌ترین و پراستفاده‌ترین ابزار ذخیره سازی اطلاعات می باشند ولی به علت منفعت گیری از تکنولوژی مکانیکی، حساسیت بسیاری در برابر ضربه‌ها و لرزش‌ها دارند.

این چنین این نوع از هارد دیسک‌ها دارای ظرفیت ذخیره سازی بالا و قیمت مناسبی می باشند؛ اما در هر صورت، شدت خواندن و نوشتن آن‌ها نسبت به هارد دیسک SSD پایین‌تر است.

هارد سرورهای SSD

دومین نوع هارد دیسک، هارد اس اس دی است که این هارد دیسک‌ها جانشین مدرن‌تری می باشند و از فناوری حافظه فلش منفعت گیری می‌کنند. ملزوم به ذکر است که هارد دیسک‌های SSD یا Solid State Drive، از تکنولوژی الکترونیکی برای ذخیره ‌سازی اطلاعات منفعت گیری می‌کنند و شدت خواندن و نوشتن بالاتری هم نسبت به هارد دیسک‌های HDD دارند.

ادامه مطلب
سری گلکسی S25 احتمالا در همه کشورها با اسنپدراگون 8 نسل 4 اراعه شود_به رنگ صبح

علاوه بر این، دارای مقاومت بیشتری در روبه رو لرزش، شوک و ضربه می باشند؛ ولی قیمت بیشتری نیز دارند. اما قیمت بالای آن در روبه رو کارایی که دارد زیاد خوب است؛ از همین رو زیاد تر کاربران عمل به خرید اس اس دی می‌کنند.

هارد دیسک HDD یا SSD؛ کدام بهتر است؟

1704104090 607 راهنمای خرید هارد دیسک آشنایی با انواع هارد
راهنمای خرید هارد دیسک | آشنایی با انواع هارد ۲۰

در حالت کلی بهتر است بدانید که HDDها می‌توانند اطلاعات بسیاری را در خود ذخیره کنند و قیمت مناسبی نیز دارند؛ از همین رو دارای طرفداران خاص خود می باشند. اما در جهت راهنمای خرید هارد دیسک، باید بگوییم که SSDها نیز در چند سال تازه، با کارایی و پتانسل بالای خود توانسته‌اند گزینه بهتری نسبت به HDDها باشند.

مسئله مهم در آشنایی با انواع هارد دیسک این است که SSDها به طور معمول دارای ظرفیت پایین‌تری نسبت به هاردهای اچ دی دی می باشند؛ ولی به علت این که از قابلیت‌های شدت بالا، ایمن بودن در روبه رو اثرات مغناطیسی، مصرف کم‌تر انرژی، کارکرد بی صدا (عدم وجود قطعه متحرک)، مقاوم بودن در روبه رو لرزش و ضربه، طول عمر بالاتر و اندازه کوچک‌تر و… قیمت بالاتری دارند.

ادامه مطلب
امنیت جامع و یقین برای کسب و کارها

عوامل موثر در انتخاب هارد دیسک

1704104090 504 راهنمای خرید هارد دیسک آشنایی با انواع هارد
راهنمای خرید هارد دیسک | آشنایی با انواع هارد ۲۱

آشنایی با انواع هارد درجهت راهنمای خرید هارد دیسک کافی نیست؛ شما باید همه عوامل موثر را بازدید کنید تا بتوانید هارد دیسک اکسترنال یا اینترنال مناسبی همانند هارد دیسک وسترن دیجیتال را خریداری کنید. برخی از عوامل موثر در انتخاب هارد دیسک شامل موارد زیر می باشند:

  • ظرفیت ذخیره سازی:دقت به ظرفیت ذخیره سازی هارد دیسک حائز اهمیت است؛ چرا که این مورد تعیین می‌کند که چه مقدار داده و اطلاعات می‌توانید روی آن ذخیره کنید. در صورتی که نیاز به ذخیره سازی حجم بسیاری از داده دارید، باید هارد دیسکی را با ظرفیت بالاتر انتخاب کنید.
  • شدت خواندن و نوشتن:یکی از عوامل موثر در خرید هارد دیسک کامپیوتر، شدت خواندن و نوشتن هارد دیسک است. اگر به کار با داده‌های حجیم و یا اجرای برنامه‌های سنگین نیاز دارید، باید هارد دیسکی را خریداری کنید که شدت خواندن و نوشتن بالایی داشته باشد.
  • قیمت:قیمت هارد دیسک در انتخاب و خرید هارد دیسک کامپیوتر اهمیت بسیاری دارد. شما باید هارد دیسکی را انتخاب کنید که نیازهای شما را تامین کند و با بودجه شما نیز سازگار باشد.
ادامه مطلب
گزینه «عجله دارم» به سود همه مسافران است

سخن پایانی

1704104090 267 راهنمای خرید هارد دیسک آشنایی با انواع هارد
راهنمای خرید هارد دیسک | آشنایی با انواع هارد ۲۲

هارد دیسک‌ها از با اهمیت ترین قطعات سخت افزاری رایانه به حساب می‌آیند که جهت ذخیره سازی داده‌ها منفعت گیری خواهد شد. انتخاب هارد دیسک مناسب به نیازها و بودجه شما بستگی دارد. به طور کلی باید بگوییم که هاردهای اینترنال جزو بهترین ابزارهای ذخیره سازی کامپیوتر بودند، ولی با به وجود آمدن هاردهای اس اس دی، محبوبیت آن‌ها افت یافت. از این رو خرید اس اس دی برای افرادی که به شدت بالا و افزایش کارکرد سیستم علاقه‌مند می باشند، گزینه مناسب‌تری خواهد می بود.

در این نوشته به راهنمای خرید هارد دیسک پرداختیم تا شما سپس از آشنایی با انواع هارد، بتوانید برای خرید SSD یا HDD عمل کنید؛ در صورت داشتن هر سوالی می‌توانید با کارشناسان ما در ربط باشید.



منبع

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی
0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها