کاربران اندروید احتمالاً به‌زودی می‌توانند ChatGPT را جایگزین گوگل اسیستنت کنند
- تکنولوژی

کاربران اندروید به گمان زیادً به‌زودی می‌توانند ChatGPT را جانشین گوگل اسیستنت کنند


باتوجه به کد حاضر در آخرین نسخه اندروید اپلیکیشن ChatGPT به گمان زیادً به‌زودی می‌توان این چت‌بات محبوب را جانشین گوگل اسیستنت کرد. اکنون اگر سؤالی از ChatGPT دارید، یا باید به وب‌سایت OpenAI بروید یا اپلیکیشن آن را نصب کنید. اما دسترسی‌داشتن به این چت‌بات تنها با یک فرمان صوتی یا هر راه میانبر فرد دیگر، منفعت گیری از آن را آسان‌تر و کاربردی‌تر خواهد کرد.

بر پایه گزارش Android Authority، اپلیکیشن اندروید ChatGPT روی حمایتاز قابلیت دستیار صوتی اندروید و یک رابط کاربری یکپارچه در سراسر سیستم کار می‌کند. اگر OpenAI این قابلیت را اراعه کند، کاربران می‌توانند ChatGPT را به‌گفتن دستیار در سراسر سیستم تعیین کنند؛ به این ترتیب این هوش مصنوعی در هر کجای اندروید می‌تواند ظاهر بشود و به سؤالات کاربر جواب دهد.

ChatGPT می‌تواند جایگزینی برای گوگل اسیستنت در اندروید باشد

ChatGPT در نسخه ۱.۲۰۲۳.۳۵۲ که ماه قبل انتشار شد، قابلیت جدیدی به‌نام com.openai.voice.assistant.AssistantActivity دارد. این قابلیت به‌طور پیش‌فکر غیرفعال است، اما بعد از فعال‌کردن دستی آن، به‌گفتن یک دستیار با همان رابط کاربری و انیمیشن چرخشی در پایین صفحه ظاهر می‌بشود. این دستیار روی دیگر اپلیکیشن‌ها نیز می‌تواند ظاهر بشود و همانند حالت چت صوتی درون برنامه‌ای، کل صفحه را نمی‌گیرد. به این علت، به گمان زیادً می‌توان با فرمان‌های صوتی خاصی همانند «Hey, ChatGPT» با این چت‌بات در هر جای اندروید سخن بگویید کرد.

ادامه مطلب
نحوه خرید گل به صورت آنلاین از گلمون

فعال‌کردن ChatGPT به‌گفتن دستیار دیجیتال پیش‌فکر اندروید، کاربران را قادر می‌سازد تا با نگه‌داشتن دکمه هوم یا کشیدن انگشت از گوشه پایین به بالا با این چت‌بات سخن بگویید کنند. باتوجه به این که گوگل امکان پذیر بارد را به‌گفتن دستیار صوتی اندروید اراعه کند، منطقی است که OpenAI بخواهد دسترسی کاربران اندرویدی به ChatGPT را آسان‌تر کند.

به نظر می‌رسد OpenAI ترفند فرد دیگر نیز برای منفعت گیری آسان‌تر از ChatGPT در اندروید دارد. در آخرین نسخه اندروید این چت‌بات، می‌توان ChatGPT را به قسمت Quick Settings اضافه کرد؛ اگرچه اکنون این گزینه به‌طور پیش‌فکر غیرفعال است. از این قابلیت می‌توان به گفتن میانبری برای دسترسی سریع تر به دستیار ChatGPT منفعت گیری کرد. یقیناً بر پایه کدها این برنامه، این ویژگی به اشتراک ChatGPT Plus نیاز دارد.

ادامه مطلب
هواوی می‌خواهد با هارمونی، چین را از سیستم‌عامل‌های آمریکایی بی‌نیاز کند_به رنگ صبح



منبع

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی
0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها