از کجا بفهمیم اینستا هک شده
- تکنولوژی

از کجا بفهمیم اینستا هک شده


اینستاگرام همیشه یکی از اهداف رایج دعوا‌های سایبری بوده است. هکرها با اهداف مختلفی ازجمله توزیع هرزنامه، انجام حملات فیشینگ و سرقت اطلاعات کاربران، حساب آن‌ها را هک می‌کنند. بااین‌حال، چند رویکرد خاص وجود دارد که اگر آن‌ها را مراعات کنید، از هک‌شدن حساب خود جلوگیری خواهید کرد. در این نوشته از دیجیاتو چند روش برای جلوگیری از هک‌شدن اکانت اینستاگرام اراعه کرده‌ایم و همینطور به این سوال جواب می‌دهیم که «از کجا بفهمیم اینستا هک شده» است؟

راه حلهای جلوگیری از هک اینستاگرام

از کجا بفهمیم اینستا هک شده ۶۵

تقریباً در هر پلتفرمی برای جلوگیری از هک‌شدن داده‌های خود نیاز است تا برخی عمل های امنیتی را مراعات کنید. در اینستاگرام نیز چندین روش وجود دارد که با پشتیبانی آن‌ها می‌توانید حساب خود را امن کنید.

منفعت گیری از یک رمزعبور قوی و منحصر‌به‌فرد

1706291662 521 از کجا بفهمیم اینستا هک شده
از کجا بفهمیم اینستا هک شده ۶۶

تقریباً برای همه پلتفرم‌های جهان پیشنهاد می‌کنیم از رمز عبوری منفعت گیری کنید که سخت قابل تشخیص باشد، حتی اگر به‌خاطر سپردن آن دشوار است. منفعت گیری از پسوردهای ضعیف و آسان یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی است که علتمی‌بشود حساب شما در دسترس هکرها قرار بگیرد. یک رمز عبور قوی حداقل دارای ۱۶ کاراکتر با ترکیبی اتفاقی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نمادها است.

فعالسازی احراز هویت چندمرحله‌ای

علاوه بر رمز عبور، با احراز هویت چندمرحله‌ای نیز می‌توانید زیاد تر از حساب خود محافظت کنید. درواقع با فعالسازی این قابلیت، هکرها حتی با وجود سرقت رمز عبور شما قادر نخواهند می بود که به اطلاعاتتان دست اشکار کنند. کارشناسان حوزه امنیت نظر می‌کنند که این ویژگی را برای همه حساب‌های خود فعال کنید و برای فعال‌کردن آن در اینستاگرام باید مطابق مرحله های زیر عمل کنید:

ادامه مطلب
حسگرهای چهره‌ای که می‌توانند احساسات ما را فهمیدن کنند
آخرین مطالب
  • از پروفایل خود داخل قسمت تنظیمات (Settings and privacy) شوید.
  • روی Accounts Center ضربه بزنید.
  • داخل قسمت Password and security شوید.
  • گزینه Two-factor authentication را انتخاب کنید.
  • روش احراز هویت خود را از بین گزینه‌های Authentication app یا Text message (SMS) انتخاب کنید.
1706291662 369 از کجا بفهمیم اینستا هک شده
در اولین مرحله باید داخل Accounts Center شوید
1706291662 33 از کجا بفهمیم اینستا هک شده
داخل Password and security شوید
1706291662 468 از کجا بفهمیم اینستا هک شده
گزینه Two-factor authentication را انتخاب کنید
1706291662 766 از کجا بفهمیم اینستا هک شده
روش احراز هویت خود را اشکار کنید.

نحوه دریافت «اعلان‌های ورود به حساب» خود را اشکار کنید

اعلان ورود به حساب ویژگی مهمی است که هنگامی سیستم‌های فرد دیگر به حسابتان داخل شوند، این نوشته را به شما خبر‌رسانی می‌کنند. اینستاگرام از طریق نوتیفیکیشن‌های درون برنامه‌ای یا ایمیل می‌تواند این خبر‌رسانی را انجام دهد.

برای تنظیم نحوه دریافت این نوتیفیکیشن‌ها نیز باید مطابق مرحله های زیر عمل کنید:

  • داخل قسمت تنظیمات (Settings and privacy) شوید.
  • از Accounts Center داخل قسمت Password and security شوید و گزینه Login alerts را انتخاب کنید.
  • در نهایت شیوه موردنظر خود را اشکار کنید.
1706291662 541 از کجا بفهمیم اینستا هک شده
داخل قسمت Password and security شوید
1706291662 374 از کجا بفهمیم اینستا هک شده
در قسمت Login alerts شیوه موردنظر خود را اشکار کنید.

شماره تماس و آدرس ایمیل خود را به‌روز نگه دارید

شماره تلفن و آدرس ایمیل شما اطلاعات تماس مهمی می باشند که برای بازیابی حساب خود هرگونه خبر‌رسانی فرد دیگر می‌توانید از آن‌ها پشتیبانی بگیرید. به این علت زیاد مهم است که این اطلاعات را به‌روز نگه دارید.

ادامه مطلب
کشف سیگنال مرموزی که پس از 8 میلیارد سال به زمین رسیده است!

نحوه تحول اطلاعات تماس شما به شرح زیر است:

  • از منوی تنظیمات داخل قسمت Accounts Center و Personal details شوید.
  • بعد از انتخاب اطلاعات تماس موردنظر خود، روی گزینه Add new contact در پایین صفحه ضربه بزنید تا بتوانید شماره یا ایمیل جدیدی را اضافه کنید.
  • از همین تکه نیز می‌توانید نسبت به حذف شماره یا ایمیل‌های قبلی خود عمل کنید.

مواظب اپلیکیشن‌های تردپارتی باشید

1706291662 391 از کجا بفهمیم اینستا هک شده
از کجا بفهمیم اینستا هک شده ۶۷

بعضی اوقات اوقات امکان پذیر برنامه‌ها و وب‌سایت‌های شخص ثالث رابه حساب اینستاگرام خود متصل کنید تا از حساب خود برای ورود به وب‌سایت‌های دیگر یا انجام فعالیت‌های فرد دیگر منفعت گیری کنید. بااین‌حال، برای ایمن نگه‌داشتن داده‌های خود، بهتر است فقط در اوقات الزامی دسترسی ملزوم به اپلیکیشن‌های شخص ثالث را فراهم کنید و مجوزهای فرد دیگر که از آن‌ها منفعت گیری نمی‌کنید، حذف کنید.

ادامه مطلب
کشف قدیمی‌ترین کهکشان مرده‌ای که تا بحال مشاهده شده توسط جیمزوب

از قسمت Apps and websites حاضر در تنظیمات اینستاگرام می‌توانید همه اتصالات برنامه‌های شخص ثالث به حساب خود را بازدید کنید.

با حملات فیشینگ زیاد تر آشنا شوید

1706291662 762 از کجا بفهمیم اینستا هک شده
از کجا بفهمیم اینستا هک شده ۶۸

کلاهبرداری فیشینگ وقتی رخ می‌دهد که در آن یک هکر با شما تماس می‌گیرد و وانمود می‌کند که یک سازمان رسمی است و تلاش می‌کند تا با فریب شما، داده‌های حساس‌تان را دریافت کند. کاربران اینستاگرام زیاد تر با حملات فیشینگ روبه رو خواهد شد.

در این شرایط هکرها طبق معمولً پیغامی حاوی یک لینک برای شما ارسال می‌کنند و مسئله مهم این است که به هیچ‌وجه نباید روی لینک‌های ارسال‌شده ناشناس کلیک کنید.

بلاک‌کردن حساب‌های مشکوک

1706291662 772 از کجا بفهمیم اینستا هک شده
از کجا بفهمیم اینستا هک شده ۶۹

اگر حساب اینستاگرام شما خصوصی باشد و فالوورهای تازه را فقط بعد از ارسال خواست از سوی آن‌ها می‌پذیرید، به‌خوبی می‌توانید از هک شدن حساب اینستاگرام خود جلوگیری کنید. بااین‌وجود، اگر حساب‌هایی وجود دارند که برای شما مطلب‌های شگفت‌و‌غریب (به‌خصوص حاوی لینک‌های مشکوک) ارسال می‌کنند، بهتر است آن‌ها را بلاک کنید.

فقط از شبکه‌های Wi-Fi امن منفعت گیری کنید

1706291662 655 از کجا بفهمیم اینستا هک شده
از کجا بفهمیم اینستا هک شده ۷۰

بهتر است از شبکه‌های وای فای عمومی منفعت گیری نکنید و فقط از طریق اتصالات امن به حساب خود متصل شوید. به این علت که هکرهای سایبری به وای فای عمومی دسترسی دارند و امکان پذیر از آن برای رهگیری اطلاعات خصوصی شما منفعت گیری کنند. به این نوع دعوا Man-In-The-Middle (MITM) حرف های می‌بشود.

ادامه مطلب
کارمند سابق فیسبوک درباره اثرات مخرب اینستاگرام بر نوجوانان شهادت می‌دهد

از کجا بفهمیم اینستا هک شده

1706291662 880 از کجا بفهمیم اینستا هک شده
از کجا بفهمیم اینستا هک شده ۷۱

اما سوال مهم به گمان زیادً این است که از کجا بفهمیم اینستا هک شده است؟ در ادامه به چند رویکرد گوناگون اشاره می‌کنیم که با پشتیبانی آن‌ها می‌توانید فهمید شوید که آیا حساب اینستا شما هک شده یا خیر.

تحول اطلاعات ثبت‌شده شما

1706291662 8 از کجا بفهمیم اینستا هک شده

هنگامی که هکرها کنترل حساب اینستاگرام دیگران را در دست می‌گیرند، پیش از هرچیز تلاش می‌کنند تا اطلاعات آن را تحول دهند. بااین‌وجود، دیگر نمی‌توانید داخل حساب خود شوید. به‌خاطر داشته باشید که از طریق ایمیل خود می‌توانید این نوشته را فهمید شوید، چرا که اینستاگرام تحول برخی اطلاعات کاربران را به آن‌ها گزارش می‌کند.

این ایمیل می‌تواند حاوی یک هشدار باشد مبنی بر این که اطلاعات شما تحول کرده است. این چنین یک لینک برای برگشت دادن تغییرات نیز در آن وجود خواهد داشت. اگر این چنین ایمیلی را دریافت کرده باشید، امکان پذیر هک شده باشید.

بازدید دستگاه‌های متصل به حساب

1706291662 88 از کجا بفهمیم اینستا هک شده
از کجا بفهمیم اینستا هک شده ۷۲

اینستاگرام تاریخچه فعالیت مرورگر و دستگاه‌هایی که به حساب شما متصل می باشند را ثبت می‌کند. به این علت اگر مشخصات دستگاهی را در این قسمت مشاهده می‌کنید که آن را نمی‌شناسید، نشانه راحتی است که حساب اینستا شما می‌تواند هک شده باشد.

ادامه مطلب
اینستاگرام تردز سرانجام در اتحادیه اروپا انتشار شد

بعضی اوقات اوقات دستگاه‌های دیگر امکان پذیر هم‌مدل دستگاه شما باشند اما کاربر از یک موقعیت مکانی دیگر به آن متصل شده باشد. این کار نیز می‌تواند نشانه راحتی از هک‌شدن حساب شما باشد.

فعالیت‌های غیرعادی

وقتی که هکرها اکانت اینستاگرام کاربران را مقصد قرار خواهند داد، امکان پذیر فعالیت‌های غیرعادی را انجام دهد. ارسال مطلب توسط حساب‌هایی که نمی‌شناسید یا دریافت نوتیفیکیشن‌های مشکوک می‌تواند ازجمله این فعالیت‌ها باشد که درنهایت امکان پذیر تبدیل تعلیق‌شدن حساب شما بشود.

علاوه‌براین، هکرها تلاش می‌کنند از حساب‌های هک‌شده برای دسترسی به حساب‌های دیگر منفعت گیری کنند. به این علت اگر در صفحه مطلب‌های خود پیغامی را مشاهده می‌کنید که آن را نمی‌شناسید، می‌توان او گفت که حساب شما هک شده است.

نتوانید به حساب خود داخل شوید

1706291662 361 از کجا بفهمیم اینستا هک شده
از کجا بفهمیم اینستا هک شده ۷۳

آخرین نشانه هک‌شدن اکانت اینستاگرام شما این است که نتوانید با نام کاربری و رمز عبور خود داخل حسابتان شوید. این کار مشخص می کند که هکرها موفق شده‌اند تا کنترل حساب شما را به‌دست بیاورند و اطلاعات شما را تحول دهند. یقیناً درصورتی‌که رمز عبور خود را نادرست داخل کنید نیز امکان پذیر با این مشکل روبه رو شوید، به این علت بهتر است ورودی‌ها خود را مجدد بازدید کنید.



منبع

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی
0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها