هوندا HR-V‌
- تکنولوژی

نگاهی به هوندا وزل در نمایشگاه ماشین تهران ۱۴۰۲، تلاش مجدد برند ژاپنی در ایران


هوندا از جمله برندهای محبوب و پرفروش ژاپنی در سطح جهان است که طی سالیان قبل، کارکرد موفقی در بازار ایران نداشته است. خودروهای هوندا توسط شرکت‌های نه چندان شناخته شده به بازار اراعه شدند و حمایتمناسبی از آن‌ها صورت نگرفت. در نتیجه نمی‌توان تعداد بسیاری هوندا در خیابان‌های ایران دید. حال شرکت معین ماشین تصمیم دارد با اراعه هوندا وزل، شرایط این برند محبوب ژاپنی را در ایران تحول دهد.

نگاهی به هوندا وزل در نمایشگاه ماشین تهران ۱۴۰۲، تلاش مجدد برند ژاپنی در ایران ۹

معین ماشین پیش از این عمل به اراعه تویوتا کرولا در مدل‌های ۱.۲ لیتری و ۱.۵ لیتری کرده می بود و اکنون تصمیم دارد تا کراس‌اوور هوندا وزل را نیز به سبد محصولات خود اضافه کند. این ماشین در حقیقت نسخه فرد دیگر از هوندا HR-V‌ است و یک کراس‌اوور جمع‌وجور شهری محسوب می‌بشود.

نگاهی به مشخصات و امکانات هوندا وزل

زیر کاپوت هوندا وزل، پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی قرار دارد که حداکثر ۱۲۴ اسب‌بخار قوت و ۱۴۵ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. سیستم انتقال قوت این ماشین نیز به طور دیفرانسیل جلو عمل می‌کند و گیربکس آن از نوع اتوماتیک CVT‌ است. سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و میله پیچشی در عقب نیز ماموریت دفع ضربات وارده به کابین ماشین را برعهده دارند.

ادامه مطلب
0 تا 100 کاربرد پایتون در علم داده یا Data science_به رنگ صبح

به این علت با خودرویی کاملا اقتصادی روبرو هستیم که در بهترین حالت، می‌تواند رقیبی برای کراس‌اوورهای جمع‌وجور چینی قلمداد بشود. سطح امکانات رفاهی و ایمنی این ماشین نیز در محدوده اقتصادی قرار می‌گیرد. سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر، سیستم کنترل پایداری، سیستم ورود و استارت بدون کلید، ترمز پارک برقی،‌ اتوهلد، کروز کنترل و فرمان تجهیزبه دکمه‌های کنترلی بخشی از تجهیزات هوندا وزل می باشند.

هوندا وزل
نگاهی به هوندا وزل در نمایشگاه ماشین تهران ۱۴۰۲، تلاش مجدد برند ژاپنی در ایران ۱۰

هوندا وزل خودرویی برای کشورهای در حال گسترش است، به این علت می‌توانید آگهی‌های فروش این ماشین را در پاکستان و سری لانکا ببینید. قیمت هوندا وزل در پاکستان بسته به امکانات و تجهیزات، بین ۷.۲ میلیون روپیه الی ۱۵.۵ میلیون روپیه است که با نرخ ارز جاری، گران‌ترین نسخه این ماشین بیشتر از سه میلیارد تومان قیمت خواهد داشت. به این علت نباید توقع داشت که این کراس‌اوور اقتصادی و کوچک، با نرخی مقرون به صرفه در بازار کشورمان اراعه بشود.

ادامه مطلب
تکلیف خودروهای بازیکنان تیم ملی چیست؟



منبع

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی
0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها