کرو 9
- تکنولوژی

ناسا نام فصانوردان مأموریت کرو ۹ اسپیس ایکس را آشکار کرد


ناسا نام چهار فضانوردی را که در تابستان امسال با مأموریت کرو ۹ اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرواز خواهند کرد، خبرداد.

در اطلاعیه دیروز، این چهار فضانورد شامل «الکساندر گوربونوف» از آژانس فضایی روسیه و «زنا کاردمن»، «نیک هیگ» و «استفانی ویلسون» از ناسا است. کاردمن فرماندهی مأموریت را بر مسئولیت خواهد داشت، هیگ خلبان آن و ویلسون و گوربونوف به‌گفتن متخصصان خدمت خواهند کرد.

پرتره رسمی سرنشینان کرو ۹. از چپ: استفانی ویلسون، الکساندر گوربونوف، نیک هیگ و زنا کاردمن.

کرو ۹ سریعتر از اوت امسال بر فراز موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس از سواحل فضایی فلوریدا پرتاب خواهد شد، اما تاریخ نهایی تا این مدت اظهار نشده است.

کرو ۹ اولین پرواز کاردمن و گوربونوف خواهد می بود که به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ توسط آژانس‌های فضایی کشورهایشان به‌گفتن فضانورد انتخاب شدند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
قیمت اسپیس ایکس به گمان زیادً به 175 میلیارد دلار می‌رسد

هیگ دو مأموریت فضایی در کارنامه خود دارد، ازجمله یک سفر طویل‌زمان به ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال ۲۰۱۹. این پرواز نزدیک به پنج ماه بعد از پرتاب ناقص ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام شد که طی آن مشکلی در موشک علتشد فضاپیمای روسی سایوز حامل آنها باشد.

هیگ و فضانورد فرد دیگر به‌نام «الکسی اوچینین» فرود اضطراری انجام دادند و خوشبختانه صدمه ندیدند. هیگ درمجموع ۲۰۳ روز را در فضا گذراند.

ویلسون نیز در کل ۴۲ روز دور از زمین می بود. او در سه مأموریت مداری، که همه آنها با شاتل دیسکاوری پرواز کردند، وجود داشته‌ است. آخرین مورد از این سه پرواز، اس‌تی‌اس-۱۳۱ می بود که در آوریل ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد.

همانطور که از نامش پیداست، کرو ۹ نهمین ماموریت عملیاتی اسپیس ایکس خواهد می بود که با موشک فالکون ۹ و کپسول دراگون، به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرواز می‌کند. این پرواز برای زمان کوتاهی با کرو ۸ همپوشانی خواهد داشت. چهار فضانورد کرو ۸ قرار است سریعتر از فوریه به سمت آزمایشگاه مداری پرتاب شوند.

ادامه مطلب
وویجر 1 بعد از ماه‌ها اختلال، مجدد به زمین داده‌های قابل‌فهمیدن ارسال کرد_به رنگ صبح



منبع

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی
0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها