درآمد گوشی‌های هوشمند
- تکنولوژی

آیفون در سال ۲۰۲۳ به بیشترین سهم درآمد خود از بازار جهانی موبایل رسید


درآمد بازار جهانی تلفنهای هوشمند در سال ۲۰۲۳ با ۲ درصد افت به نزدیک به ۴۱۰ میلیارد دلار رسید. اما اپل با سهم ۵۰ درصدی از درآمد جهانی بازار موبایل در سال ۲۰۲۳، بیشترین سهم درآمد تاریخ خود را از این بازار کسب کرد. بدین معنی که از هر چهار فروش تلفنهای هوشمند گران‌تر از ۶۰۰ دلار (پریمیوم)، یک مورد به اپل تعلق داشته است. به‌طورکلی فروش تلفنهای هوشمند پریمیوم ۸ درصد رشد داشته که علت‌های عمده آن اراعه تلفنهای تاشو، هوش مصنوعی مولد و یقیناً تلفنهای اپل بوده است.

بر پایه گزارش شرکت تحقیقاتی Counterpoint Research، مقدار فروش سالانه آیفون‌های اپل در سال ۲۰۲۳ برای اولین‌بار در یک سال کامل، سامسونگ را به‌گفتن بزرگترین رقیب خود ناکامی داده است. ایالات متحده بیشترین سهم را در رشد فروش تلفنهای اپل داشته است؛ یقیناً این شرکت ناظر رشد دو رقمی در بازارهای جدیدی همانند هند، کارائیب، آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا نیز بوده است. بااین‌حال اپل هم چنان در چین، فروش رضایت‌بخشی را توانایی نکرده.

ادامه مطلب
تهمت پرداخت حقوق کمتر به زنان_به رنگ صبح

مقدار فروش تلفنهای هوشمند در سال ۲۰۲۳

نمودار اول: درصد درآمد فروش تلفنهای هوشمند؛ نمودار وسط: میانگین قیمت تلفنهای هوشمند؛ نمودار پایین: سهم فروش (از ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳)

در آمریکا، آیفون ۶۴ درصد از فروش تلفنهای هوشمند را در سه‌ماهه آخر ۲۰۲۳ به خود تعلق داده است. سامسونگ با ۱۸ درصد فروش در رتبه دوم و موتورولا با ۸ درصد در جایگاه سوم قرار دارد. تنها ۲ درصد از این بازار به پیکسل‌های گوگل مربوط است.

در سال ۲۰۲۳ فروش تلفنهای هوشمند با ۴ درصد افت به ۱.۱۷ میلیارد گوشی رسید. زیاد تر این تلفنها نیز اندرویدی بوده‌اند. با آنکه اپل به طور متوسط حداقل ۲۰۰ میلیون گوشی در سال روانه بازار می‌کند، اما آیفون ۵۰ درصد از کل درآمد تلفنهای هوشمند را به دست آورد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
«رابرت دنیرو» اپل را به سانسور سخنرانی‌اش در مراسم جوایز گاتهام 2023 متهم کرد

سامسونگ در عرصه‌های مختلفی ناکامی خورده و بخشی از سهم خود را در بازار تلفنهای پریمیوم به اپل واگذار کرده است. تلفنهای بین‌رده این شرکت نیز با رقابت فزاینده‌ای از سوی شرکت‌های سازنده چینی از جمله شیائومی و ویوو در بازارهایی همانند هند روبه رو شدند.

اپل در سال ۲۰۲۳ میانگین قیمت تلفنهای هوشمند (ASP) خود را به بیشترین حد رساند. به طورکلی، ASP تلفنهای هوشمند در سال ۲۰۲۳ زیاد تر شده است و به گمان زیادً به رشد خود ادامه دهد؛ چون فروشندگان و اپراتورها ترجیح خواهند داد مدل‌های رده‌بالاتر و پریمیوم را بفروشند. مصرف‌کنندگان نیز تمایل بیشتری به خرید تلفنهای باکیفیت و بادوام نشان داده‌اند.



منبع

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی
0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها