اسپیس ایکس ماهواره PACE ناسا را برای مطالعه اقیانوس و آب و هوای زمین پرتاب کرد
- تکنولوژی

اسپیس ایکس ماهواره PACE ناسا را برای مطالعه اقیانوس و آب و هوای زمین پرتاب کرد


موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس با پیروزی تازه ترین ماهواره رصد زمین ناسا، ماموریت PACE (مخفف پلانکتون، آئروسل، ابر و اکوسیستم اقیانوس) را به فضا پرتاب کرد. اسپیس ایکس ۱۱ مأموریت تجاری از این قبیل را قبل از ارسال PACE در این مسیر انجام داده می بود.

مسیر سخت پرتاب PACE

مأموریت نزدیک به یک میلیارد دلاری PACE که دولت ترامپ چهار بار تلاش کرد آن را لغو کند، امروز از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال فلوریدا، ساعت ۱:۳۳ بامداد به زمان شرق آمریکا به پرواز درآمد. تقریباً ۱۳ دقیقه بعد از پرتاب، فضاپیما با پیروزی از پرتابگر خود جدا شد.

به لطف کنگره که هر بار بودجه موردنیاز مأموریت را به آن تخصیص می‌داد، PACE توانست با تأخیرها و افزایش هزینه‌ها مقابله کند و به مدار برسد.

اسپیس ایکس ماهواره PACE ناسا را برای مطالعه اقیانوس و آب و هوای زمین پرتاب کرد ۱۰

مأموریت PACE یک مقصد بزرگ دارد: نظارت بر سلامت سیاره ما در روبه رو با تغییرات آب‌وهوایی و جمع‌آوری داده‌های گسترده‌ای از پوشش ابری در ارتفاع بالا تا اعماق اقیانوس.

ادامه مطلب
ناسا نام فصانوردان مأموریت کرو 9 اسپیس ایکس را آشکار کرد
آخرین مطالب

این ماهواره در طول عمر سه‌ساله خود، تعامل های اقیانوس، ابرها و ذرات معلق در هوا را مطالعه خواهد کرد تا فهمیدن ما از این فرآیندهای پویا را افزایش دهد.

این ماهواره ۱۰ فوتی در ارتفاع ۶۷۶.۵ کیلومتری با شیب ۹۸ درجه به دور زمین خواهد چرخید و در هر ۹۸.۳ دقیقه یک دور را گرد مدار زمین کامل می‌کند. برای قیاس خوب است بدانید ایستگاه فضایی بین‌المللی در ارتفاع تقریبی ۴۰۲ کیلومتری در مدار قرار دارد.

ادامه مطلب
اپل آپدیت iOS 15.7.9 را با هدف رفع چندین نقص امنیتی مهم منتشر کرد

این مدار که بر فراز قطب‌های زمین است، به ماهواره‌ها امکان می‌دهد تا هر قسمت از زمین را هر روز در یک زمان خورشیدی بینند. به این علت شرایط نوری سازگار است و به فضاپیماها اجازه می‌دهد تا تغییرات روی سطح زمین را راحت‌تر تشخیص دهند.

نظارت بر اقیانوس و جو زمین

به حرف های ناسا، ماموریت PACE بینش‌های مهمی از اقیانوس و جو زمین اراعه خواهد کرد. این کار با اندازه‌گیری پارامترهای کلیدی همانند پوشش ابر، ذرات معلق در هوا، آلاینده‌ها و حیات دریایی انجام می‌بشود.

PACE

در بین اهداف علمی تعیین‌شده‌، این ماهواره اطلاعاتی را در رابطه مکانیسم‌های دخیل در تبادل کربن دی‌اکسید اقیانوسی جمع‌آوری خواهد کرد. علاوه‌براین، نقش ذرات معلق در هوا در تحریک رشد فیتوپلانکتون در سطح اقیانوس را آشکار خواهد کرد. آئروسل‌ها ذرات کوچک هوا می باشند که نور خورشید را جذب و منعکس می‌کنند. درحالی‌که فیتوپلانکتون‌ها جلبک‌های دریایی میکروسکوپی می باشند.

ادامه مطلب
تهمت پرداخت حقوق کمتر به زنان_به رنگ صبح

این اندازه‌گیری‌ها این چنین اطلاعاتی درمورد اثرات تغییرات آب‌وهوایی اراعه می‌دهد. به‌گفتن مثال، اثرات این تغییرات بر رشد فیتوپلانکتون‌های دریایی بازدید خواهد شد. علاوه‌براین، به ما پشتیبانی می‌کند تا بفهمیم چطور ذرات معلق در هوا همانند گردوغبار و دود بر راه اندازی ابر تأثیر می‌گذارند و به فرآیندهای گرمایش و سرمایش سیاره پشتیبانی می‌کنند.

ابزارهای پیشرفته تجهیزدر PACE

ابزار تحلیل رنگی اقیانوس (OCI) به‌گفتن ابزار علمی اولیه برای مأموریت PACE عمل می‌کند. این ابزار یک طیف‌سنج نوری پیچیده است که برای برسی ویژگی‌های نور در قسمت‌های خاصی از طیف الکترومغناطیسی طراحی شده است. OCI رنگ‌های اقیانوس را با جزئیات زیاد و دامنه بی‌سابقه، از طول موج‌های نزدیک به فروسرخ تا فرابنفش ترسیم می‌کند.

1707403254 553 اسپیس ایکس ماهواره PACE ناسا را برای مطالعه اقیانوس و

اندازه‌گیری رنگ اقیانوس از برهم‌کنش نور خورشید با مواد یا ذرات حاضر در آب دریا، ازجمله کلروفیل حاصل می‌بشود. کلروفیل، رنگدانه سبز رنگ رایج در گونه‌های فیتوپلانکتون‌های متعدد است. توزیع فیتوپلانکتون می‌تواند به برسی سلامت اقیانوس‌ها پشتیبانی کند.

ادامه مطلب
ماهواره‌های اسپیس‌ایکس می‌توانند میدان مغناطیسی زمین را ضعیف کنند_به رنگ صبح

برسی رنگ اقیانوس‌ها به دانشمندان پشتیبانی می‌کند تا چرخه کربن و چگونگی عکس العمل اکوسیستم‌های اقیانوسی به آب‌وهوای متغیر را فهمیدن کنند.

PACE این چنین دارای دو قطب‌سنج با تکنولوژی بالا (SPEXone و HARP2) است که چگونگی تحول قطبش نور خورشید را زمان عبور از ابرها، ذرات معلق در هوا و اقیانوس اندازه‌گیری می‌کند.

این ماهواره این چنین داده‌های کلیدی درمورد کیفیت هوا و دیگر پارامترهای جوی را اراعه می‌دهد.



منبع

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی
0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها