ارزش OpenAI طی قراردادی احتمالاً به 80 میلیارد دلار می‌رسد
- تکنولوژی

قیمت OpenAI طی قراردادی به گمان زیادً به ۸۰ میلیارد دلار می‌رسد


به‌نظر می‌رسد که شرکت OpenAI اخیراً قراردادی را تکمیل کرده است که قیمت این شرکت هوش مصنوعی را به ۸۰ میلیارد دلار یا حتی زیاد تر می‌رساند. این شرکت بخشی از سهام خود را در یک نظر به‌کلمه مناقصه به رهبری شرکت اندوخته‌گذاری خطرپذیر Thrive Capital به فروش خواهد رساند.

نیویورک تایمز به نقل از منبع های آگاه گزارش می‌دهد که قیمت شرکت OpenAI طی قراردادی به ۸۰ میلیارد دلار خواهد رسید؛ به‌ عبارت دیگر، قیمت این شرکت در کمتر از ۱۰ ماه تقریباً سه برابر می‌بشود. اکنون OpenAI یکی از باارزش‌ترین استارتاپ‌های فناوری جهان، بعد از بایت‌دنس و اسپیس‌ایکس است. از نظر دیگر، «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI نیز درحال مذاکره برای به‌دست‌آوردن اندوخته‌های زیاد تر برای ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی اختصاصی خود است.

قیمت OpenAI طی قراردادی به گمان زیادً به ۸۰ میلیارد دلار می‌رسد ۴

قیمت شرکت OpenAI در سال‌های تازه

این شرکت هوش مصنوعی اغاز سال قبل میلادی نیز این چنین خرید وفروش‌ای داشت؛ شرکت‌های اندوخته‌گذاری خطرپذیر همانند Thrive Capital ،Sequoia Capital ،Andreessen Horowitz و K2 Global در یک نظر مناقصه، قیمت این شرکت را نزدیک به ۲۹ میلیارد دلار اظهار کردند. طی این سال‌ها، OpenAI چندین اندوخته عمده را جذب کرده است؛ ازجمله اندوخته‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری مایکروسافت در سال ۲۰۲۳ که یکی از بزرگ‌ترین حامیان این شرکت محسوب می‌بشود.

ادامه مطلب
آیا انتشار کردن اولیه اپ دسکتاپ ChatGPT برای مک اواس به زیان مایکروسافت است؟_به رنگ صبح

اراعه ChatGPT در اواخر سال ۲۰۲۲ سروصدای بسیاری را حوالی هوش مصنوعی به‌راه انداخت و شرکت‌ها را بر آن داشت تا به‌جستوجو راه‌هایی برای منفعت گیری از قوت این فناوری باشند. از آن زمان، مدل هوش مصنوعی این شرکت در محصولات مختلفی همانند موتور جستجوی بینگ مایکروسافت به‌کار رفته است.

آخرین محصولی که OpenAI اراعه کرده، ابزار Sora است که می‌تواند از طریق مطلب‌های متنی ویدیو تشکیل کند. این چنین این شرکت پیش‌تر خبرداد که درحال آزمایش افزودن حافظه به ChatGPT است تا این ابزار بتواند چت‌های بیشتری از کاربران خود را برای بسپارد.

ادامه مطلب
صدای ChatGPT تا 98 درصد همانند «اسکارلت جوهانسون» است_به رنگ صبح



منبع

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی
0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها