بررسی گلکسی S24 پلاس
- کسب وکار

نقد و بازدید تخصصی گلکسی S24 پلاس


گلکسی‌های سری S24، تازه ترین پرچمداران سامسونگ می باشند که برای اولین بار از هوش مصنوعی Galaxy AI منفعت می‌برند. این پرچمداران با بهبودهای کاربردی، آمده‌اند تا رقیب سرسخت خانواده آیفون ۱۵ و دیگر غول‌های دنیای موبایل باشند. گلکسی S24 پلاس، عضو میانی این خانواده محسوب می‌بشود که قیمت آن نسبت به مدل اولترا کم‌تر است، اما هم چنان تعداد بسیاری از ویژگی‌های آن‌را اراعه می‌دهد؛ بااین‌حال مدل اولترا گزینه زیاد دلنشین‌تری به‌نظر می‌رسد. در این بازدید، سراغ گلکسی اس ۲۴ پلاس می‌رویم؛ پرچمداری که مورد تبعیض قرار گرفته و باوجود ویژگی‌های جذابش، با مدل اولترا فاصله بسیاری دارد.

در بازدید گلکسی اس ۲۴ اولترا به همه ویژگی‌های آن پرداختیم. این گوشی بهترین پرچمدار حال‌حاضر سامسونگ و احتمالا بهترین پرچمدار جاری دنیای موبایل قلمداد می‌بشود. این‌بار بعد‌از مدل اولترا، نوبت به برادر کوچک‌تر آن یعنی گلکسی S24 پلاس رسیده است. در زمان نگارش این نوشته، گلکسی S24 پلاس قیمتی حدوداً ۱۰ میلیون تومان کم‌تر از مدل اولترا دارد. سوال کلیدی این‌جاست که آیا خرید گلکسی S24 پلاس باوجود این برچسب قیمتی ارزان‌تر، قیمت خرید دارد یا خیر؟ در ادامه با دیجیاتو همراه شوید تا جواب این سوال را اشکار کنیم.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی S24 پلاس

نام گوشی گلکسی +S24
نمایشگر ۶.۷ اینچی Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن +QHD و تنظیم هوشمند نرخ رفرش ۱ تا ۱۲۰ هرتزی
چیپست اگزینوس ۲۴۰۰ (مدل مورد بازدید) / اسنپدراگون ۸ نسل ۳ (مخصوص بازارهای منتخب)
حافظه رم ۱۲ گیگابایت LPDDR5X
حافظه داخلی ۲۵۶ یا ۵۱۲ از نوع UFS 4.0
سیستم‌عامل اندروید ۱۴ با پوسته اختصاصی One UI 6.1
دوربین مهم سه‌گانه شامل عریض ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، فوق‌‌‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی و تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابر بدون کم شدن کیفیت
دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی
باتری ۴۹۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۴۵ وات / بی‌سیم ۱۵ وات / بی‌سیم معکوس ۴.۵ وات
وزن ۱۹۶ گرم
بدنه قاب پشتی شیشه‌‌‌ای و فریم آلومینیومی / شیشه محافظ گوریلا گلس ویکتوس ۲ / استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر گردوغبار و آب تا عمق ۱.۵ متر به‌زمان نیم ساعت
قابلیت‌‌های جانبی تجهیزبه اسپیکر استریو، حسگر تاثییر انگشت زیر نمایشگر اولتراسونیک، مجموعه ویژگی‌های هوش مصنوعی Galaxy AI و حمایتاز شبکه ۵G
قیمت در زمان نگارش نوشته: مدل ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی نزدیک به ۶۰ میلیون تومان

شایان ذکر است که اکثر مشخصات گلکسی S24 و گلکسی +S24 یکسان است. تنها تفاوت‌های این دو گوشی، به سوزن زیاد تر، نمایشگر بزرگ‌تر با رزولوشن زیاد تر، باتری پرظرفیت‌تر و فناوری شارژ سریع تر در مدل پلاس مربوط می‌بشود. به‌‌‌همین‌ترتیب نتایج بازدید هردو گوشی به‌جز قسمت‌های متفاوت آن‌ها، یکسان است.

طراحی و کیفیت ساخت

نقد و بازدید تخصصی گلکسی S24 پلاس ۸۹

گلکسی اس ۲۴ پلاس تقریباً همانند به نسل قبلی خود طراحی شده و تحول ظاهری چندانی را توانایی نکرده است. سامسونگ برخلاف رقبای اندرویدی خود، به زبان طراحی واحدی رسیده و به‌نظر هم نمی‌رسد که برای تحول این رویه علاقه‌ای داشته باشد. اولین جایی که گلکسی +S24 مورد تبعیض واقع شده، همین قسمت است؛ چون تعداد بسیاری از ویژگی‌‌های دلنشین طراحی و کیفیت ساخت گلکسی S24 اولترا در برادر کوچک‌تر آن وجود ندارند.

گلکسی S24 پلاس در رنگ‌بندی متنوع‌تر با ۸ گزینه گوناگون روانه بازار شده و همین جهت شده تا ظاهر این گوشی مورد پسند طیف گسترده‌تری از کاربران باشد. ازنظر من، رنگ‌بندی این گوشی حتی از گلکسی اس ۲۴ اولترا نیز چشم‌نوازتر است. جزئیات طراحی +S24 قابل‌دقت می باشند و ظرافت سامسونگ در طراحی هر قسمت، یکی از نقاط قوت این دستگاه به‌شمار می‌آید.

در نمای پشتی گلکسی S24 پلاس جز مجموعه دوربین مهم سه‌گانه با چینش جداگانه، فلش LED و یقیناً لوگوی سامسونگ چیزی به‌‌‌‌چشم نمی‌‌خورد؛ دقیقاً همان چیزی که در چندین نسل از پرچمداران سامسونگ ناظر آن بوده‌ایم. پنل پشت دستگاه کاملاً تخت و بدون انحنا ساخته شده تا به‌پیروی از ترند روز، همه تلفنهای این خانواده از این ویژگی ظاهری منفعت‌مند باشند. 

ادامه مطلب
مرزگذاری در امور مالی؛ اهمیت و روش انجام آن

یکی از مزایای مهم این گوشی در قیاس با مدل اولترا، وزن و ضخامت کم‌تر و خوش‌دستی زیاد تر آن است. گلکسی +S24 نزدیک به ۱۹۶ گرم وزن و ۷.۶ میلی‌متر ضخامت دارد که به‌لطف طراحی مدرن آن، منفعت گیری از دستگاه ساده‌تر خواهد می بود. خوشبختانه فریم و پنل پشت این پرچمدار سامسونگ نمود مات دارد و همین ویژگی تبدیل جذب زیاد پایین چربی و رد تاثییر انگشت روی بدنه دستگاه شده است. به‌همین‌ترتیب حتی اگر از گلکسی +S24 بدون قاب محافظ منفعت گیری کنید، زیبایی آن براثر چربی و عرق دست نیز از بین نمی‌رود.

بررسی گلکسی S24 پلاس
نقد و بازدید تخصصی گلکسی S24 پلاس ۹۰
بررسی گلکسی S24 پلاس
نقد و بازدید تخصصی گلکسی S24 پلاس ۹۱

فریم میانی گلکسی +S24 برخلاف برادر بزرگ‌ترش هم چنان آلومینیومی است. انگارً سامسونگ تمایلی به منفعت گیری از نمونه تیتانیومی در مدل‌های ارزان‌تر پرچمدار خود ندارد؛ یقیناً کره‌ای‌ها با به‌‌کارگیری فریم آلومینیوم آرمور ۲ در این گوشی، مقاومت زیاد تر نسبت به نسل قبل را وعده داده‌اند. روی این قسمت همان موارد همیشگی، یعنی دکمه‌های ولوم و پاور همراه با پورت USB-C، بلندگو با طراحی تازه، میکروفون‌ها و اسلات سیم‌کارت به‌چشم می‌‌خورند.

بلندگوی گلکسی +S24 از نوع استریو است و از فناوری Dolby Atmos نیز حمایتمی‌‌‌‌کند. یکی از خروجی‌های این بلندگو پایین دستگاه و کنار پورت USB جا خوش کرده و فرد دیگر با بلندگوی مکالمه ادغام شده که به‌توانایی، انتظار کارکرد کم‌نقصی را از آن داریم. سامسونگ در تنظیم صدای ۳۲ بیتی / ۳۸۴ کیلوهرتزی گلکسی +S24 با برند زیرمجموعه خود یعنی AKG همکاری کرده است. نتیجه بازدید‌های دیجیاتو نشان می‌‌دهند که شدت و رسایی صدای بلندگوی گلکسی اس ۲۴ پلاس به‌صورت محسوسی از نسل قبلی‌‌‌اش زیاد تر برآورد می‌‌بشود. این چنین تفکیک فرکانس‌‌‌های گوناگون صدا و تشکیل بیس در بلندگوی این گوشی به‌‌خوبی صورت می‌گیرد.

بررسی گلکسی S24 پلاس
نقد و بازدید تخصصی گلکسی S24 پلاس ۹۲

روی نمای جلوی گلکسی +S24 نمایشگر ۶.۷ اینچی با حاشیه‌های بسیار نازک تعبیه شده که جذابیت ظاهری این پرچمدار را دوچندان کرده است. افت حاشیه‌های اطراف نمایشگر، مساحت آن نسبت به پنل جلو را به نزدیک به ۹۲ درصد رسانده که در دنیای موبایل رقمی کم‌سابقه محسوب می‌‌‌بشود. تنها چیز فرد دیگر که در این قسمت به‌چشم می‌خورد، حفره بالای نمایشگر دستگاه با میزبانی از دوربین سلفی است.

بررسی گلکسی S24 پلاس
نقد و بازدید تخصصی گلکسی S24 پلاس ۹۳
بررسی گلکسی S24 پلاس
نقد و بازدید تخصصی گلکسی S24 پلاس ۹۴

سامسونگ برای قفل‌گشایی گلکسی +S24 دو روش بیومتریک را پیش‌روی کاربران قرار داده: حسگر تاثییر انگشت زیر نمایشگر و تشخیص چهره با دوربین سلفی. حسگر تاثییر انگشت گلکسی +S24 از نوع اولتراسونیک بوده و همین جهت افزایش دیدنی امنیت آن شده است. حتی اگر دستان‌تان میانه منفعت گیری از این حسگر خیس باشد، مشکلی در کارکرد آن وجود نخواهد داشت و دستگاه به‌شدت باز می‌بشود. تشخیص چهره با دوربین سلفی اما امنیت به‌مراتب کم‌تری دارد و نظر می‌بشود که اگر به امنیت خود اهمیت می‌‌دهید، به این روش چندان مطمعن نکنید.

بررسی گلکسی S24 پلاس
نقد و بازدید تخصصی گلکسی S24 پلاس ۹۵

کیفیت ساخت گلکسی S24 پلاس در سطحی کاملاً پریمیوم قرار دارد؛ اما هم چنان نسبت به چیزی که در اس ۲۴ اولترا دیده بودیم، یک پله پایین‌تر است. همان گونه که گفتیم، این گوشی از فریم تیتانیومی مدل اولترا محروم مانده و از طرفی، خبری از شیشه محافظ تازه کورنینگ نیست. سامسونگ با منفعت گیری از گوریلا گلس آرمور در گلکسی S24 اولترا، مقاومت زیاد تر و انعکاس نور کم‌تر روی شیشه نمایشگر را وعده داده می بود.

کره‌ای‌‌ها ترجیح داده‌اند که مدل پلاس را به همان گوریلا گلس ویکتوس ۲ نسل قبل تجهیزکنند. این شیشه محافظ هم چنان کارکرد زیاد خوبی دربرابر ضربات و خط‌و‌‌‌خش دارد؛ اما جای گوریلا گلس آرمور در گلکسی اس ۲۴ پلاس حس می‌‌بشود. درنهایت باتوجه به منفعت‌‌مندی از استاندارد IP68، مقاومت این گوشی دربرابر نفوذ گردوغبار و آب تا عمق ۱.۵ متر تا ۳۰ دقیقه را ناظر هستیم.

ادامه مطلب
رصد دنباله‌دار هالی توسط ستاره‌شناسان چینی_به رنگ صبح

طراحی و کیفیت ساخت گلکسی S24 پلاس

بررسی گلکسی S24 پلاس
نقد و بازدید تخصصی گلکسی S24 پلاس ۹۶

یکی از بهترین پیشرفت‌های +S24 همین تکه است. سامسونگ در این گوشی از پنل ۶.۷ اینچی Dynamic AMOLED 2X منفعت گیری کرده که رزولوشن آن به +QHD ارتقاء یافته تا مدل پلاس به نمایشگر گسترش یافتهتری تجهیزباشد. تراکم پیکسلی این با بیش‌از ۵۰۰ پیکسل بر هر اینچ، وضوح نمایشگر در سطح زیاد خوبی قرار می‌گیرد. ازطرفی کره‌ای‌ها بیشینه روشنایی نمایشگر را به ۲۶۰۰ نیت افزایش داده‌‌‌اند تا منفعت گیری از گلکسی +S24 در محیط‌های پرنور ساده‌تر باشد. به‌نظر می‌رسد که دیگر نیازی به افزایش زیاد تر روشنایی نمایشگر نباشد؛ چون تماشای محتوا با این گوشی حتی زیر نور خورشید نیز به‌سادگی آب خوردن است.

بررسی گلکسی S24 پلاس
نقد و بازدید تخصصی گلکسی S24 پلاس ۹۷

ویژگی‌های دلنشین نمایشگر گلکسی +S24 کم نیستند: کنتراست ۵۰۰۰۰۰۰:۱، پوشش ۱۰۰ درصدی گستره رنگی DCI-P3 و حمایتاز استاندارد +HDR10. این ترکیب برنده‌ای است که سامسونگ در پرچمدار تازه خود اراعه داده و تا انجام هرکاری با این گوشی را لذت‌‌قسمت کند. کره‌ای‌ها سوییچ بین پروفایل‌های رنگی Natural با فضای رنگی طبیعی sRGB و Vivid با فضای رنگی زنده DCI-P3 را نیز ممکن کرده است. با ترکیب همه این‌ها، گلکسی S24 پلاس به یکی از بهترین پنل‌های نمایشگر دنیای موبایل تجهیزشده تا تصاویر را به چشم‌نوازترین شکل به‌نمایش در بیاورد. به‌لطف حاشیه‌های کم اطراف نمایشگر، توانایی‌‌ای تقریباً همه‌صفحه در اختیار کاربر قرار می‌‌گیرد تا جذابیت اس ۲۴ پلاس در این قسمت به‌حداکثر برسد.

سامسونگ این‌بار بک‌پلین LTPO را به‌همه اعضای خانواده گلکسی S24 آورده است. با به‌کارگیری این فناوری در گلکسی +S24، قابلیت تنظیم تطبیق‌پذیر نرخ رفرش از ۲۴ تا ۱۲۰ هرتز فراهم شده تا مصرف باتری نیز افت بیابد. میانه انجام بازی و گشت‌وگذار در رابط کاربری، نرخ رفرش روی حالت ۱۲۰ هرتز قرار می‌‌‌گیرد. میانه تماشای ویدیو و حالت AOD نیز این رقم به‌ترتیب به ۶۰ و ۲۴ هرتز افت می‌یابد.

قابلیت‌های هوش مصنوعی

بررسی گلکسی S24 پلاس
نقد و بازدید تخصصی گلکسی S24 پلاس ۹۸

خانواده گلکسی S24 اولین تلفنهای سامسونگ با هوش مصنوعی Galaxy AI به‌شمار می‌‌رود. گلکسی +S24 دقیقاً از همان ویژگی‌های هوش مصنوعی برادر بزرگ‌ترش برخوردار است؛ ازاین‌رو می‌‌توانید از قابلیت‌های ادیت حرفه‌ای عکس، ویرایش هوشمند متن و دیگر امکانات شاخص Galaxy AI در این پرچمدار منفعت گیری کنید. این قابلیت‌‌‌ها فعلاً تا سال ۲۰۲۵ قابل‌دسترسی می باشند و بعد از این زمان، باید مبلغی را بابت حق اشتراک آن بپردازید.

ویرایش حرفه‌ای عکس با Photo Assist

پیش‌‌تر گوگل این قابلیت هوش مصنوعی را در پیکسل‌ها اراعه داده می بود، اما این‌‌بار سامسونگ با همکاری اهالی مانتین ویو توانسته Generative Edit را در گلکسی‌‌های سری S24 اراعه دهد. دلنشین‌‌این‌که ویژگی مذکور در نمایندگان سامسونگ بهبود جالبی را توانایی کرده و ازاین‌رو، امکان ویرایش یک‌جای همه‌چیز را خواهید داشت. جابه‌جایی یا حذف سوژه‌‌‌ها، گسترش گوشه‌‌های عکس و صاف کردن قاب از مهم‌‌ترین مشخصه‌های Generative Edit برداشت خواهد شد.

گلکسی اس ۲۴ پلاس فرآیند حذف سوژه و پر کردن فضای خالی را به‌خوبی انجام می‌دهد؛ اما خروجی آن در ویرایش برخی تصاویر چندان مطلوب نیست. از طرفی اگر در شرایط نوری نه‌چندان خوب عکاسی کرده باشید، به گمان زیادً منفعت گیری از Generative Edit نتیجه چندان رضایت‌‌‌بخشی نداشته باشد. درکل نظر می‌‌‌بشود که فقطً برای تصاویری که در شرایط مناسب ثبت شده‌‌اند این ویژگی را به‌کار بگیرید.

ویژگی‌‌‌های Note Assist و Chat Assist

هوش مصنوعی Galaxy AI در نوت‌برداری و چت کردن نیز قابلیت‌‌های جذابی را اراعه می‌دهد. امکان خلاصه‌سازی متن‌‌ها امکان خبر از مهم‌‌‌‌ترین نکات مقاله‌های طویل را فراهم می‌‌کند. این چنین Note Assist برای تصحیح و ترجمه کلمات به‌کار می‌‌آید. Chat Assist نیز برای سخن بگویید با افراد گوناگون نیز با اراعه پیشنهاد‌های گوناگون، گرامر و نحوه صحیح منفعت گیری از کلمات را یادآور می‌‌بشود. در نظر داشته باشید که این ویژگی برای زبان فارسی حمایتنمی‌‌بشود و زیاد تر در محتواهای به‌زبان انگلیسی کاربرد دارد.

ساخت عکس بعد‌عرصه با Generative Wallpapers

مجموعه Galaxy AI به مولد عکس پیشرفته گوگل تجهیزشده تا با پرامپت‌های هوش مصنوعی، عکس بعد‌‌عرصه تشکیل کند. قابلیت Generative Wallpapers با همین سبک‌‌و‌سیاق قبلاً در سری پیکسل ۸ مورد منفعت گیری قرار گرفته می بود. در نماینده هوشمند کره‌ای‌ها نیز با مراجعه به این قسمت، می‌توان پرامپت‌های هوش مصنوعی با قسمت‌های قابل‌‌‌تحول تعیین کرد تا درنهایت، تشکیل عکس بعد‌‌عرصه دلخواه کاربر انجام بشود.

ادامه مطلب
فراماسونری به زبان ساده؛ تاریخچه، ارزش‌ها و نمادها

اشکار کردن سوژه‌‌ها در اینترنت با Circle to search

درواقع Circle to search قابلیت جدیدی نیست؛ چون کارکرد آن کاملاً شبیه با گوگل لنز است. نحوه کار این ویژگی بدین نحو است که باید انتخاب یکی از تصاویر حاضر در گالری، با انگشت یا قلم S-Pen دور سوژه موردنظرتان دایره‌ای رسم کنید. به‌‌همین‌ترتیب دستگاه با آنالیز سوژه، اطلاعات مرتبط با آ‌‌ن‌‌را در اینترنت نمایش می‌دهد. از مزایای مهم Circle to search، می‌‌‌توان به شدت و دقت نسبتاً بالای آن اشاره کرد.

دیگر امکانات هوش مصنوعی Galaxy AI

گلکسی AI برای خلق توانایی کاربری بهتر، ویژگی‌‌های نرم‌افزاری فرد دیگر را هم به‌ارمغان آورده است. قابلیت Live Translate یکی از دلنشین‌‌ترین امکانات گلکسی AI محسوب می‌بشود. با Live Translate می‌توان بدون نیاز به اتصال اینترنت، با اشخاص خارجی به زبان‌‌های فرد دیگر سخن بگویید کرد؛ چون این ویژگی سخن بگویید‌‌های این افراد را به زبان انگلیسی ترجمه می‌‌‌کند و بدون نیاز به داشتن دانش از زبان مخاطب خارجی، می‌توانید با او ربط برقرار کنید. درحال‌‌حاضر ویژگی مورد اشاره از زبان فارسی حمایتنمی‌‌کند.

گلکسی اس ۲۴ پلاس توانایی ساخت ویدیوهای اسلوموشن با ویژگی Instant Slow-Mo را هم دارد. با به‌کارگیری این قابلیت، می‌توانید ویدیوی موردنظرتان را انتخاب کرده تا Galaxy AI با افزودن فریم‌های اضافه، شدت پخش ویدیو را افت دهد. تبدیل صدای ضبط شده به متن نیز دیگر ویژگی کاربردی در پرچمداران تازه‌‌داخل سامسونگ است.

نرم‌افزار و رابط کاربری

بررسی گلکسی S24 پلاس
نقد و بازدید تخصصی گلکسی S24 پلاس ۹۹

سامسونگ گلکسی +S24 را با اندروید ۱۴ و تازه ترین نسل رابط کاربری خود یعنی One UI 6.1 روانه بازار کرده است. با منفعت‌مندی از این ترکیب نرم‌افزاری، گلکسی اس ۲۴ پلاس یکی از به‌روزترین تلفنهای دنیای موبایل محسوب می‌‌بشود. فارغ از این نوشته، سامسونگ قول حمایتنرم‌‌افزاری اساسی از سری گلکسی S24 را داده است که رقمی تقریباً کم‌سابقه به‌شمار می‌رود. تنها تلفنهای فرد دیگر که از این چنین حمایتطولانی‌مدتی برخوردارند، سری تلفنهای پیکسل ۸ می باشند. این‌که آیا حمایت۷ ساله واقعاً کاربرد دارد یا نه، اشکار نیست؛ اما سامسونگ با قوت بخشیدن به سیاست‌های حمایتنرم‌افزاری‌اش به‌خوبی برای رقیب ها خط و نشان کشیده است.

پوسته One UI 6.1 نسخه به‌روزتر محسوب می‌‌بشود که در آن، تازه ترین نسل One UI با ترکیبی از قابلیت‌های تازه هوش مصنوعی در دسترس کاربران قرار دارد. گلکسی اس ۲۴ پلاس با One UI 6.1 کارکرد زیاد روانی را اراعه می‌‌دهد و عملاً از وجود لگ، کندی و استاتر در آن هیچ خبری نیست. انیمیشن‌های این پوسته کاملاً نرم نمایش داده می‌‌شوند و به‌نظر می‌رسد که کره‌ای‌ها همگام با به‌کارگیری سخت‌‌افزار پرقدرت، توانایی‌کاربری را هم یک پله بهبود بخشیده‌اند.

دیگر تغییرات رابط کاربری One UI 6.1 به ظاهر و طراحی بصری آن مربوط می‌بشود. پنل Quick Settings در نسل تازه One UI طراحی مجدد شده، اعلانات مرتب‌تر به‌نمایش در می‌آیند و برخی اپ‌های اختصاصی ظاهر جدیدی دارند. درنهایت به‌لطف شخصی‌‌سازی‌های تازه One UI، می‌توانید قسمت‌های گوناگون لاک‌اسکرین دستگاه را به‌سلیقه خود سفارشی کنید.

کارکرد سخت‌افزاری

بررسی گلکسی S24 پلاس
نقد و بازدید تخصصی گلکسی S24 پلاس ۱۰۰

مهم‌ترین تبعیض علیه گلکسی اس ۲۴ پلاس، در تراشه به‌کار رفته در آن است. سامسونگ این گوشی را در دو مدل با تراشه‌های اگزینوس ۲۴۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ اراعه کرده که مشخصات همانند به‌هم دارند؛ اما کارکرد آن‌ها یکسان نیست. مدل جهانی گلکسی اس ۲۴ پلاس که در ایران هم فروخته می‌بشود، از چیپ اگزینوس ۲۴۰۰ با معماری تازه +۴LPP سامسونگ قوت می‌گیرد. پیش‌‌‌‌تر سامسونگ منفعت گیری از چیپ‌‌های اختصاصی در پرچمدارانش را برای یک نسل کار گذاشته می بود. این‌بار اما کره‌ای‌ها تصمیم گرفته‌اند تا اگزینوس را باری دیگر به گردونه رقابت بازگردانند. این‌در‌حالی است که گلکسی اس ۲۴ اولترا تنها در یک نسخه با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به‌فروش می‌رسد.

ادامه مطلب
قرص تازه سرطان ریه در آزمایش‌های بالینی کارکرد قابل‌توجهی از خود نشان داد_به رنگ صبح

در کاری شگفت و دلنشین‌دقت، اگزینوس ۲۴۰۰ از پردازنده مرکزی ۱۰ هسته‌‌‌ای با ۳ کلاستر جداگانه منفعت می‌برد. کلاسترهای به‌کار رفته در این پردازنده یک هسته قوی ۳.۲ گیگاهرتزی Cortex-X4، دو و سه هسته میانی Cortex-A720 با فرکانس‌های ۲.۹ و ۲.۶ گیگاهرتزی و چهار هسته کم‌‌‌مصرف ۱.۹۵ گیگاهرتزی Cortex-A520 را شامل می‌بشود. انجام پردازش‌های گرافیکی دستگاه نیز برعهده ماژول Xclipse 940 با معماری AMD RDNA-3 گذاشته شده است. علاوه‌براین‌ها، اگزینوس ۲۴۰۰ از امکان رهگیری پرتوی سخت‌افزاری و موتور تازه پردازش عصبی منفعت می‌برد. این چنین کره‌ای‌ها از خنک‌کننده محفظه بخار با مساحت ۱.۵ برابر بزرگ‌تر در گلکسی اس ۲۴ پلاس منفعت گیری کرده‌اند.

چند سالی است که تراشه‌های اگزینوس از رقابت با همتایان خود از کوالکام باز مانده‌اند؛ حال باید دید که این اختلاف هم چنان پابرجا می‌ماند یا خیر. همانند همیشه، برای برسی کارکرد سخت‌‌‌افزاری گلکسی +S24 سراغ اجرای تست‌ بنچمارک‌های انتوتو، گیک‌بنچ، پی‌‌‌سی‌‌مارک و تری‌‌دی‌مارک روی آن می‌رویم. نتایج این تست‌‌ها روی گلکسی اس ۲۴ پلاس و دیگر رقبای آن‌‌را در ادامه می‌‌بینید:

نام گوشی Antutu 10 GeekBench 6 Single-Core GeekBench 6 Multi-Core PCMark Work 3.0 ۳DMark WL Unlimited ۳DMark WLE Unlimited ۳DMark Solar Bay Unlimited
گلکسی اس ۲۴ پلاس ۱۷۳۴۵۰۱ ۲۱۱۶ ۶۷۳۸ ۱۷۷۵۴ ۱۴۹۳۱ ۳۹۵۴ ۸۶۴۰
گلکسی اس ۲۴ اولترا ۱۸۱۴۲۰۲ ۲۲۶۷ ۶۹۸۰ ۱۸۸۰۱ ۲۰۴۴۴ ۵۰۰۵ ۸۳۷۰
آیفون ۱۵ پرو مکس ۱۵۲۰۱۵۴ ۲۹۳۸ ۷۲۷۹ ۱۵۴۵۷ ۳۴۵۲ ۵۶۹۶
گلکسی اس ۲۳ اولترا ۱۵۹۴۵۷۴ ۲۱۰۹ ۵۵۳۷ ۱۶۴۸۶ ۱۴۰۴۱ ۳۷۶۶ ۵۵۶۷

چیپ اگزینوس ۲۴۰۰ به‌وضوح از رقبای خود عقب‌تر است و در برخی شرایط، در تراز نسل قبل تراشه‌های پرچمدار همانند اسنپدراگون ۸ نسل ۲ ظاهر می‌بشود. هرچند که مشخصات این تراشه روی کاغذ زیاد دلنشین می بود، اما انگارً کارکرد آن چندان مطلوب نیست. در جدول بالا نیز می‌‌بینید که قوت پردازشی اسنپداگون ۸ نسل ۳ و اپل A17 پرو به‌‌طور ملموسی از این تراشه بهتر است؛ به این علت کارکرد سخت‌‌افزاری گلکسی اس ۲۴ پلاس در قیاس با برادر بزرگ‌ترش، در سطح پایین‌‌تری قرار می‌گیرد. ازطرفی اگزینوس ۲۴۰۰ همانند دیگر تراشه‌‌‌های پرچمدار کارکرد ناپایداری دارد و اگر با آن کار سنگینی انجام دهید، ناظر کم شدن کارکرد و داغی آن خواهید می بود. استرس تست ۳DMark نیز از کم شدن حدوداً ۵۰ درصدی کارکرد گلکسی اس ۲۴ پلاس در کارهای سنگین خبر می‌دهد.

بررسی گلکسی S24 پلاس
نقد و بازدید تخصصی گلکسی S24 پلاس ۱۰۱

برای بازی کردن روی گلکسی اس ۲۴ پلاس، عناوین محبوب و یقیناً گرافیکی روز همانند کال‌آودوتی موبایل، آسفالت ۹ لجندز، دویل می کرای و گنشین ایمپکت را روی این گوشی نصب و اجرا کردیم. هرکدام از این بازی‌‌ها به‌نوبه خود، روی بیشترین تنظیمات گرافیکی سختی قابل‌توجهی را به سخت‌افزار دستگاه داخل می‌کنند. گلکسی اس ۲۴ پلاس به‌سادگی از بعد اجرای کال‌آودوتی موبایل و آسفالت ۹ بر می‌آید و به کوچک‌ترین چالشی همانند داغی و کم شدن فریم بر نمی‌خورد. حتی بازی دویل می کرای نیز به‌سادگی با بیشترین تنظیمات گرافیکی و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه روی گلکسی اس ۲۴ پلاس به‌اجرا در می‌آید.

بررسی گلکسی S24 پلاس
نقد و بازدید تخصصی گلکسی S24 پلاس ۱۰۲

چالش مهم گلکسی +S24، اجرای صحیح گنشین ایمپکت است. هما‌‌ن‌‌طور که به گمان زیادً می‌دانید، گنشین ایمپکت یکی از سنگین‌ترین عناوین دنیای موبایل محسوب می‌‌بشود و برای درست بازی کردن آن، به قوت پردازشی بسیاری نیاز دارید. این پرچمدار سامسونگ قوت پردازشی اجرای گنشین ایمپکت را دارد، اما زیاد سریعتر از آن‌‌چه که فکرش را می‌کنید داغ می‌بشود. این گوشی از همان دقیقه اول که داخل بازی می‌شوید، اغاز به داغ شدن می‌کند تا درنهایت با گذشت مدتی، داغی فریم و بدنه دستگاه روی اعصاب‌تان برود. مشکل تا جایی پیش می‌رود که نرخ فریم بازی دائماً بین عدد ۴۰ تا ۶۰ فریم بر ثانیه تحول کند؛ به این علت می‌‌‌توان او گفت که چیپ گلکسی اس ۲۴ پلاس به‌سادگی از اجرای همه بازی‌‌ها بر می‌آید، اما تا جایی که داغ نکند. بعد نظر می‌کنم که برای بازی کردن با این گوشی، از خنک‌کننده مخصوص منفعت گیری کنید.

دوربین

بررسی گلکسی S24 پلاس
نقد و بازدید تخصصی گلکسی S24 پلاس ۱۰۳

سامسونگ همان دوربین‌های نسل قبل را در گلکسی اس ۲۴ پلاس به‌کار برده و تغییری جز پردازش حرفه‌ای‌تر تصاویر و یقیناً ویژگی‌های گلکسی AI برای آن به‌چشم نمی‌خورد. دوربین عریض این گوشی رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی دارد و از لرزشگیر اپتیکال نیز برخوردار است. دوربین تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی آن نیز زوم ۳ برابری بدون کم شدن کیفیت را به‌ارمغان می‌آورد. درنهایت با دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی، می‌‌‌توانید تصاویری با زاویه دید گسترده ثبت کنید. پیش‌از آن‌‌که نمونه تصاویر گلکسی +S24 را مورد بازدید قرار دهیم، مشخصات دوربین آن‌را مرور می‌‌کنیم:

ادامه مطلب
۹ توصیه برای کنارآمدن با بازخورد منفی در محیط کار
نام گوشی سامسونگ گلکسی S24 Plus
دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و اندازه پیکسل ١ میکرومتری / اندازه ۱/۱.۵۶ اینچی حسگر / فوکوس PDAF با فناوری Dual Pixel / ضریب اف ۱.٨
دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل ۱.۴ میکرومتری / اندازه ۱/۲.۵۵ اینچی حسگر / فوکوس PDAF با فناوری Dual Pixel / ضریب اف ۲.۲ / زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای
دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و اندازه پیکسل ۱ میکرومتری / اندازه ۱/۳.٩۴ اینچی حسگر / فوکوس PDAF با فناوری Dual Pixel / ضریب اف ۲.۴ / زوم ۳ برابری بدون کم شدن کیفیت
دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی / فوکوس PDAF با فناوری Dual Pixel / ضریب اف ۲.۲ 
قابلیت‌های فیلم‌برداری امکان فیلم‌برداری با رزولوشن ۸K و نرخ‌های ۲۴ یا ۳۰ فریم بر ثانیه / ۴K با نرخ ۳۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه / اسلوموشن ۹۶۰ فریم بر ثانیه با رزولوشن ۱۰۸۰p / ضبط فیلم +HDR10
بررسی گلکسی S24 پلاس
نقد و بازدید تخصصی گلکسی S24 پلاس ۱۰۴

دوربین گلکسی اس ۲۴ پلاس تفاوت‌های بسیاری با مدل اولترا دارد. اول از همه، دوربین مهم آن رزولوشن پایین‌تری دارد و از دوربین پریسکوپ تله‌فوتو در آن نیز خبری نیست. در هر صورت اما از کارکرد دوربین‌های گلکسی +S24 انتظارات بسیاری داریم.

دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی گلکسی برای عکاسی در نور مناسب هیچ مشکلی ندارد و خصوصاً اگر در ساعات طلایی روز عکاسی کنید، تصاویری باکیفیت را تحویل‌تان می‌دهد. خروجی این دوربین کاملاً شفاف، پرجزئیات و شارپ است که به‌واسطه آن، می‌توانید روی سوژه‌های داخل عکس زوم کنید. وایت بالانس و گسترده دینامیکی مناسب تصاویر نیز از دیگر فاکتورهای قابل‌دقت در کارکرد دوربین ۵۰ مگاپیکسلی این گوشی می باشند.

در شب اوضاع مقداری متفاوت می‌بشود. گلکسی اس ۲۴ پلاس در حالت عادی، تصاویر خوبی را در شب ثبت می‌کند؛ اما پیشنهاد می‌کنم که برای عکاسی شب‌زمان با این گوشی، از حالت Night آن منفعت گیری کنید. در این حالت، می‌توانید عکس‌‌های شارپ‌تر و آشکار‌تری بگیرید. کارکرد دوربین عریض گلکسی +S24 در شب نیز نقص چندانی ندارد؛ اما پخش نور نسبتاً زیاد و از دست رفتن جزئیات در برخی تصاویر، از مهم‌ترین نقاط ضعف آن در شرایط نوری ضعیف می باشند.

سامسونگ در دوربین تله‌فوتوی گلکسی اس ۲۴ پلاس تغییری تشکیل نکرده و همان حسگر ۱۲ مگاپیکسلی را برای آن درنظر گرفته است. این دوربین قابلیت زوم ۳ برابری بدون کم شدن کیفیت را به‌ارمغان می‌آورد. زوم این دوربین توانایی جذابی را در عکاسی شما رقم می‌زند. با منفعت گیری از این دوربین می‌توانید پرتره‌های جذابی را ثبت کنید و ازطرفی، سوژه‌های دور با جزئیات بالایی توسط آن به عکس کشیده خواهد شد. زوم دیجیتال گلکسی S24 پلاس به ۳۰ برابر می‌رسد که یقیناً بهتر است روی آن حساب چندانی باز نکنید.

دوربین فوق‌عریض گلکسی +S24 همانی است که در مدل اولترا هم دیده بودیم. این دوربین هم در روز و هم در شب کیفیت خوبی را اراعه می‌دهد و می‌توانید به آن اتکا کنید؛ یقیناً ابتدا باید جستوجو منبع نور مناسب برای ثبت تصاویر با این دوربین باشید. رنگ‌ها و کیفیت دوربین فوق‌عریض گلکسی اس ۲۴ پلاس تا حد قابل‌توجهی به دوربین عریض آن نزدیک است که این نوشته ویژگی مثبتی در آن قلمداد می‌بشود.

درنهایت نوبت به دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی این پرچمدار می‌رسد. سلفی‌های گرفته شده با دوربین جلوی گلکسی اس ۲۴ پلاس عموماً کیفیت خوبی دارند و تصاویر تکی و گروهی ثبت شده با آن خوش رنگ‌ولعاب می باشند. تنها ضعف این دوربین، سافت کردن بیش‌از حد پوست صورت و موها در نور کم است. درکل اما اگر اهل سلفی گرفتن هستید، این گوشی نیازتان را به‌خوبی برآورده می‌کند.

باتری و شارژ

بررسی گلکسی S24 پلاس
نقد و بازدید تخصصی گلکسی S24 پلاس ۱۰۵

ظرفیت باتری گلکسی اس ۲۴ پلاس از آن‌چه که در اکثر تلفنهای سامسونگ دیده‌ایم، کم‌تر است. انرژی این پرچمدار میانی سامسونگ توسط باتری ۴۹۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن فراهم می‌بشود. در نگاه اول، به‌نظر می‌رسد که شارژدهی باتری گلکسی اس ۲۴ پلاس چندان بالا نباشد؛ چون این گوشی از چیپست قدرتمندی منفعت گیری می‌کند و از طرفی، نسبت به نسل قبل از نمایشگر بزرگ‌تر و پروضوح‌تری منفعت می‌برد، اما آیا شارژدهی باتری آن واقعاً پایین است؟ تست باتری PCMark از دوام حدوداً ۱۳ ساعته این گوشی خبر می‌دهد که رقم خوبی محسوب می‌بشود. ازاین‌رو می‌توانید روی شارژدهی بالای گلکسی +S24 حساب کنید.

حمایتاز فناوری شارژ سیمی ۴۵ واتی و شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی یکی دیگر از ویژگی‌های این گوشی است؛ جایی که گلکسی اس ۲۴ پلاس از رقبای خود کاملاً عقب می‌ماند. رقبای چینی این گوشی نه‌تنها از فناوری شارژ زیاد سریع تر برخوردار می باشند، بلکه شارژر آن‌ها درون جعبه‌شان تعبیه شده است. سامسونگ به‌رسم سال‌های قبل، شارژر را از جعبه محصول حذف کرده و باید چند صد هزار تومان برای خرید این یک مورد نیز هزینه کنید. شگفت این‌که کابل حاضر در جعبه دستگاه، تنها از جریان ۳ آمپر حمایتمی‌کند که با شارژ سریع ۴۵ واتی سازگار نیست. به‌‌‌‌همین‌ترتیب اگر تصمیم منفعت گیری از شارژر ۴۵ واتی سامسونگ را داشته باشید، باید کابل مخصوص آن‌را هم تهیه کنید.

جمع‌بندی بازدید گلکسی S24 پلاس

بررسی گلکسی S24 پلاس
نقد و بازدید تخصصی گلکسی S24 پلاس ۱۰۶

گلکسی +S24 پرچمداری دلنشین و به‌روز به‌نظر می‌رسد؛ اما به‌وضوح مورد تبعیض واقع شده است. سامسونگ همه ویژگی‌های شاخص را در گلکسی اس ۲۴ اولترا گذاشته تا این گوشی، از کامل‌ترین پرچمداران سال باشد. باوجوداین، گلکسی اس ۲۴ پلاس از تعداد بسیاری از این قابلیت‌ها محروم مانده تا در قیاس با برادر بزرگ‌‌ترش از قیمت خرید کم‌تری منفعت ببرد. این گوشی هم چنان یکی از پرچمداران دلنشین بازار محسوب می‌بشود؛ اما پیشنهاد می‌کنم که اگر ۶۰ میلیون تومان پول دارید، بودجه خود را مقداری زیاد تر کنید و سراغ گلکسی S24 اولترا بروید. درنهایت، قیمت کم‌تر، خوش‌دستی زیاد تر و علاقه شدید به چیپ اگزینوس (!) از تنها دلایل منطقی برای ترجیح این گوشی به گلکسی S24 Ultra خواهد می بود.



منبع

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی
0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها