اسپیس ایکس با اینترنت ماهواره‌ای گوشی‌های عادی توییت منتشر کرد
- تکنولوژی

اسپیس ایکس با اینترنت ماهواره‌ای تلفنهای عادی توییت انتشار کرد


شرکت اسپیس ایکس اواسط دی‌ماه اولین ماهواره‌های سرویس Direct-to-Cell را پرتاب کرد و مدتی سپس از ارسال اولین پیامک با این سرویس خبر داد. اکنون این شرکت موفق شده است در آزمایشی دیگر، یک پست را با این اینترنت ماهواره‌ای در شبکه اجتماعی ایکس انتشار کند.

صفحه رسمی شرکت اسپیس ایکس در شبکه اجتماعی ایکس در پستی نوشت: «این پست از طریق ماهواره Direct to Cell اسپیس ایکس در فضا ارسال شده است.» بااین‌حساب، به‌نظر می‌رسد که کارکرد این ماهواره پیروزی‌آمیز بوده است.

اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس به تلفنهای عادی می‌آید

این آزمایش مهم گامی دیگر در مسیر اراعه ربط ماهواره‌ای مستقیم برای تلفنهای عادی است. اسپیس ایکس تصمیم دارد در سال جاری میلادی سرویس ارسال مطلب متنی ماهواره‌ای را در اختیار کاربران بگذارد و سپس در ادامه در سال ۲۰۲۵، اینترنت ماهواره‌ای را در دسترس تلفنهای عادی قرار دهد تا قابلیت ارسال صوت و داده داشته باشند.

ادامه مطلب
با 10 نفر اول فهرست پردرآمدترین ورزشکاران سال 2024 آشنا شوید_به رنگ صبح
اسپیس ایکس با اینترنت ماهواره‌ای تلفنهای عادی توییت انتشار کرد ۴

در اواخر آذرماه، اسپیس ایکس توانست مجوز ارسال ماهواره‌های Direct to Cell به مدار را از کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) دریافت کند. FCC برای یک دوره آزمایشی ۶ ماهه به شرکت فضایی ایلان ماسک اجازه داد تا ۸۴۰ ماهواره را پرتاب کند؛ به این علت در هفته‌ها و ماه‌های آینده باید ماهواره‌های بیشتری از این سری پرتاب شوند.

در کنار اسپیس ایکس که وجود پررنگی در حوزه اینترنت ماهواره‌ای دارد، شرکت AST SpaceMobile هم تصمیم دارد این چنین سرویسی را برای تلفنهای عادی فراهم کند. چندی قبل در خبری اظهار شد که گوگل و AT&T نیز در AST SpaceMobile اندوخته‌گذاری کرده‌اند. به‌نظر می‌رسد که شرکت‌ها فهمید اهمیت این فناوری در آینده بازار شده‌اند.

ادامه مطلب
قابلیت‌های جدیدی برای هوش مصنوعی ChatGPT معارفه شدند_به رنگ صبح

منفعت گیری از این سرویس‌های تازه اینترنت ماهواره‌ای نیازی به سخت‌افزار یا نرم‌افزار اختصاصی ندارد. بااین‌حال، فعلاً صحبتی درمورد هزینه آن نیز به بین نیامده است. در ماه‌های آینده، با اغاز به کار نسخه بتای این سرویس‌ها، می‌توانیم چشم به راه انتشار کردن اطلاعات بیشتری دراین‌عرصه باشیم.





منبع

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی
0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها