سازمان استاندارد
- تکنولوژی

تارا دنده‌ای V1‌ مشکلی برای تشکیل ندارد


ایران ماشین طی نیمه دوم سال ۱۴۰۲، تشکیل نسخه‌های اولیه تارا دنده‌ای V1‌ و تارا اتوماتیک V2 را متوقف کرد. توقف تشکیل این خودروها برای جایگزینی با نسخه‌های جدیدتر، مجهزتر و گران‌تر صورت گرفت. تارا دنده‌ای V1‌ پلاس جانشین تارا دنده‌ای V1‌ شد. این ماشین امکانات بیشتری را در خود جای داده می بود و از نظر ظاهری نیز تفاوت‌هایی با مدل قبلی داشت. اکنون سازمان استاندارد اظهار کرده است که تارا دنده‌ای V1‌ مشکلی از بابت تشکیل و اراعه ندارد و از سوی سازمان استاندارد تأییدیه دریافت کرده است.

اظهارنظر رسمی سازمان استاندارد در رابطه تشکیل و اراعه تارا دنده‌ای V1، جهت برهم‌خوردن برنامه‌های ایران ماشین برای فروش ماشین گران‌تر خواهد شد. یقیناً سازمان استاندارد این ماشین را تارا دنده‌ای ۵ سرعته نام نهاده است که این نام اشاره به گیربکس ماشین دارد. نسخه گران‌تر و جدیدتر یعنی تارا V1‌ پلاس، از گیربکس شش سرعته دنده‌ای منفعت می‌برد.

ادامه مطلب
فضاپیمای SLIM ژاپن به طور سروته روی ماه گیر کرده است

برهم خوردن برنامه‌های ایران ماشین برای جایگزینی تارا دنده‌ای V1‌ با تیپ گران‌تر

ایران‌ماشین طی نیمه دوم سال ۱۴۰۲ تلاش کرد با منفعت گیری از قوانین سازمان استاندارد، قیمت خودروهایش را افزایش دهد و خودروهایی گران‌تر را به متقاضیان اراعه کند. ازجمله عمل های این شرکت می‌توان به جایگزینی پژو ۲۰۷ ارتقایافته با تیپ‌های قبلی، سورن پلاس با پژو پارس و تارا V1‌ پلاس با تارا V1‌ اشاره کرد. ایران‌ماشین در برخی موارد موفق شد تا مشتریان را ملزم به خرید محصول گران‌تر و جدیدتر کند. بااین‌حال در دیگر موارد توفیقی برای الزام مشتریان اشکار نکرد.

تارا دنده‌ای V1‌
تارا دنده‌ای V1‌ مشکلی برای تشکیل ندارد ۷

قیمت تارا دنده‌ای V1 از سوی شورای رقابت نزدیک به ۳۹۵ میلیون تومان اظهار شده است. با دقت به این که این ماشین تأییدیه‌های سازمان استاندارد را دارد، ایران‌ماشین نمی‌تواند به افزایش استانداردها استناد کند و مجوز افزایش قیمت برای آن بگیرد. در نظر دیگر قیمت تارا V1‌ پلاس ۵۸۰ میلیون تومان اظهار شده است که نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان اختلاف را نسبت به تارا V1‌ مشخص می کند. یقیناً اختلاف قیمت این دو ماشین در بازار آزاد نزدیک به ۵۰ میلیون تومان است. این قضیه مشخص می کند اهالی بازار تفاوت چندانی را بین تارا V1‌ و V1‌ پلاس حس نمی‌کنند. با انتشار کردن نامه سازمان استاندارد، خریداران تارا دنده‌ای زیاد تر از قبل درمقابل مطرح‌های تبدیل ایران‌ماشین مقاومت خواهند کرد. آن‌ها تلاش خود را به‌کار خواهند گرفت تا بتوانند اتومبیلی که ثبت‌نام کرده‌اند و قیمت پایین‌تری دارد را در اختیار بگیرند.

ادامه مطلب
ایران‌ماشین بالاخره شرایط فروش پژو پارس را خبرداد + جدول اسفند 1402
آخرین مطالب



منبع

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی
0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها