رگولاتور ایتالیا درباره هوش مصنوعی تولید ویدیوی Sora تحقیق می‌کند
- تکنولوژی

رگولاتور ایتالیا درمورد هوش مصنوعی تشکیل ویدیوی Sora تحقیق می‌کند


رگولاتور حفاظت از داده‌های ایتالیا در خبری خبرداد که تحقیقات درمورد Sora، یعنی مدل هوش مصنوعی تشکیل ویدیوی OpenAI را اغاز کرده است. این تحقیقات انگارً به‌منظور بازدید حالت ذخیره‌سازی داده‌های شخصی کاربران انجام می‌بشود.

به نقل از رویترز، رگولاتور حفاظت از داده‌های ایتالیا در بیانیه‌ای حوالی مشکلات احتمالی درزمینه پردازش اطلاعات شخصی کاربران اتحادیه اروپا و به‌خصوص کاربران ایتالیا ابراز نگرانی کرد. این رگولاتور او گفت از OpenAI خواسته است تا شفاف‌سازی‌هایی دراین‌باره انجام دهد.

هوش مصنوعی Sora که چندی قبل معارفه شد و تعداد بسیاری از کاربران و کارشناسان را به شگفتی واداشت، تا این مدت در فاز آزمایشی قرار دارد و در دسترس عموم کاربران قرار نگرفته است. بااین‌حال، مثالهایی که از کارکرد این ابزار انتشار شده، زیاد دلنشین و تحسین‌برانگیز به‌نظر می‌رسند.

رگولاتور ایتالیا درمورد هوش مصنوعی تشکیل ویدیوی Sora تحقیق می‌کند ۴

رگولاتور ایتالیا می‌گوید OpenAI که سازنده چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT و مدل خلق تصاویر DALL-E است، ۲۰ روز زمان دارد تا به مشکلات نقل‌شده جواب دهد و اطلاعات ملزوم را در این عرصه اراعه کند.

ادامه مطلب
OpenAI به گمان زیادً در ماه جاری میلادی اولین دفتر آسیایی خود را در توکیو افتتاح می‌کند_به رنگ صبح
آخرین مطالب

OpenAI باید درمورد Sora به سؤالات رگولاتور ایتالیا جواب دهد

این رگولاتور انگارً می‌خواهد بداند که چه اطلاعاتی از کاربران Sora ذخیره می‌بشود و این مدل هوش مصنوعی از چه داده‌هایی برای آموزش خود منفعت می‌گیرد. این چنین OpenAI باید اظهار کند که این داده‌ها شامل چه انواعی می باشند.

افزون‌براین، سازنده ChatGPT باید اشکار کند که درصورت اراعه عمومی Sora در اتحادیه اروپا، تابع قوانین حفاظت از داده‌های کاربران خواهد می بود یا خیر.

رگولاتور ایتالیا پیش‌تر در اغاز فروردین‌ماه ۱۴۰۲ به‌علت نگرانی حوالی حریم خصوصی کاربران، منفعت گیری از ChatGPT را ممنوع کرده می بود. یقیناً این ممنوعیت نزدیک به یک ماه سپس رفع شد و کاربران ایتالیایی از اواسط اردیبهشت‌ماه توانستند به این چت‌بات دسترسی اشکار کنند.

ادامه مطلب
طراحی شیائومی 14 رسماً برملا شد + عکس

اکنون باید ببینیم جواب OpenAI به تحقیقات تازه رگولاتور ایتالیا چه خواهد می بود و آیا می‌تواند نگرانی‌های آن‌ها را رفع کند یا خیر. فعلاً صحبتی درمورد زمان اراعه عمومی هوش مصنوعی Sora به بین نیامده است.



منبع

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی
0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها