هوش مصنوعی Grok متن‌باز می‌شود
- تکنولوژی

هوش مصنوعی Grok متن‌باز می‌بشود


«ایلان ماسک»، بنیان‌گذار استارتاپ xAI، چند روز قبل از OpenAI شکایت کرد و او گفت که این شرکت تحت حمایتمایکروسافت از اهداف اولیه خود مبنی بر اراعه هوش مصنوعی متن‌باز منحرف شده است؛ اکنون او اظهار کرده که هوش مصنوعی Grok شرکت xAI طی چند روز آینده متن‌باز خواهد شد.

ایلان ماسک در پستی ضمن اظهار این که می‌خواهد طی چند روز آینده چت‌بات Grok را متن‌باز کند، او گفت: «OpenAI یک افترا است.» در اغاز این ماه میلادی، ایلان ماسک علیه OpenAI و مدیرعامل آن «سم آلتمن» شکایت کرد. ماسک آن‌ها را متهم کرد که از مقصد تأسیس این شرکت یعنی گسترش هوش مصنوعی به سود بشریت و نه برای کسب سود، دور شده‌اند. OpenAI نیز در جواب او گفت که ماسک به جستوجو تسلط کامل بر این شرکت بوده است.

ادامه مطلب
اسپیس ایکس با اینترنت ماهواره‌ای تلفنهای عادی توییت انتشار کرد
هوش مصنوعی Grok متن‌باز می‌بشود ۴

هوش مصنوعی Grok متن‌باز می‌بشود

متن‌باز بودن یک اپلیکیشن یا یک هوش مصنوعی، به این معنی است که کدهای آن به طور رایگان برای همه در دسترس خواهد می بود. به این علت هر فردی می‌تواند از کدهای آن منفعت گیری کند یا آن را تحول دهد. درست همانند انتشار کردن عمومی دستور پخت یک غذا این کار به افراد دیگر اجازه می‌دهد آن را تحول دهند، بهبود ببخشند یا غذای جدیدی با آن بسازند. به‌طورکلی این کار پشتیبانی می‌کند تا یک اپلیکیشن بهتر و ایمن‌تر بشود.

ماسک نزدیک به یک دهه پیش به تأسیس OpenAI پشتیبانی کرده می بود. اما او در شکایت تازه خود می‌گوید OpenAI که باید فناوری خود را به رایگان در دسترس عموم قرار دهد، منبع هوش مصنوعی خود را بسته است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
ردمی در 10 سال قبل یک میلیارد گوشی فروخته است

یقیناً OpenAI ادعا می‌کند که مبنا‌نامه این شرکت هم چنان ثابت مانده است و فناوری‌های آن به سود همه بشریت است. با‌این‌حال در حقیقت فناوری‌ها و هوش مصنوعی‌های OpenAI بسته می باشند و نمی‌توان به کدهای آن دسترسی داشت.





منبع

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی
0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها