مریس
- تکنولوژی

انتشار کردن اولین عکس طیف‌سنج مریس_به رنگ صبح


نوشته و ویرایش شده توسط مجله به رنگ صبح

۱۹ مارس ۲۰۰۳، آژانس فضایی اروپا اولین عکس «طیف‌سنج تصویربرداری با وضوح متوسط مریس» (MERIS) را انتشار کرد که از طریق ماهواره انتقال داده «آرتمیس» به‌دست آمده‌ می بود.

این عکس در صبح روز ۱۳ مارس از شمال روسیه گرفته‌ شد. این منطقه خط ساحلی اطراف «دریای سفید» را مشخص می کند، با شهر «انگلس» در جنوب غربی، که به «دریای بارنتز» راه می‌یابد.

برجسته‌ترین جنبه عکس، اختلاف بین یخ دریا، ابرها و آب‌های آزاد است. آب‌های آزاد در عکس به‌صورت سیاه نشان داده‌ شده‌ است؛ جایی که مناطق سفید/خاکستری در دریا نشان‌دهنده یخ دریا می باشند.

یخ دریا را می‌توان به وضوح دربرابر توده‌های خشکی، به اختصاصی در اطراف شبه «جزیره کانین» و در شمال شرقی مشاهده کرد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
اولین ماهواره پروژه کویپر آمازون فردا به فضا می‌رود

طیف‌سنج مریس جزو ابزارهای مأموریت «انویست» می بود که در محدوده طیفی- بازتابی خورشیدی کار می‌کرد. اگرچه مریس عمدتاً اختصاصی مشاهدات رنگی از اقیانوس می بود، دامنه اهداف خود را به مطالعات مربوط به جو و سطح زمین گسترش داد.

این طیف‌سنج که دارای وضوح طیفی و رادیومتری بالا و تفکیک فضایی دوگانه می بود؛ در یک مأموریت آب‌های اقیانوس باز و منطقه ساحلی را پوشش می‌داد و در مأموریت دیگر سطوح خشکی را پوشش می‌داد.

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های مریس، قابلیت برنامه‌ریزی باندهای طیفی آن در عرض و موقعیت آنها می بود. مریس در طول زمان مأموریت انویست از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۲ عملیاتی می بود و اولین داده‌های این ابزار از می ۲۰۰۲ در دسترس می بود.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی

ادامه مطلب
اکسپلورر 1 به زمین بازگشت_به رنگ صبح



منبع

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی
0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها