پنل کنترل صدا اندروید ۱۴
- تکنولوژی

اندروید ۱۵ به گمان زیادً با پنل کنترل صدای تازه از راه می‌رسد_به رنگ صبح


نوشته و ویرایش شده توسط مجله به رنگ صبح

گوگل در سال ۲۰۲۱ طراحی «متریال یو» را اراعه کرد و این سبک طراحی برای اولین‌بار با اندروید ۱۲ از راه رسید. از آن زمان تا بحال، گوگل تحول طراحی عمده‌ای در سیستم‌عامل موبایل خود نداشته است، اما به‌نظر می‌رسد که این نوشته با انتشار کردن اندروید ۱۵ تحول می‌کند و در این سیستم‌عامل با طراحی جدیدی برای پنل کنترل صدا مواجه خواهیم شد.

وقتی که صدای گوشی خود را زیاد یا کم کنید، یک نوار ظاهر می‌بشود که با زدن گزینه سه‌نقطه، پنل کنترل صدا و ویبره در اختیارتان قرار می‌گیرد. اکنون در اندروید خام این پنل با ۵ نوار مواجه می‌شوید که شامل صدای فایل‌های چندرسانه‌ای، صدای تماس، صدای زنگ، نوتیفیکیشن و آلارم می‌بشود. برای هرکدام از این موارد یک اسلایدر باریک در اختیارتان قرار می‌گیرد و یقیناً به یک گزینه برای تنظیمات کلی هم دسترسی اشکار می‌کنید.

پنل کنترل صدا در اندروید ۱۴

طراحی تازه پنل کنترل صدا در اندروید ۱۵

زمان‌ها است با طراحی قدیمی در قسمت پنل کنترل صدا مواجه هستیم و احتمالا بالاخره با اندروید ۱۵، طراحی آن تحول کند. در دومین پیش‌نمایش گسترش‌دهندگان اندروید ۱۵‌ می‌توان به‌صورت دستی طراحی تازه را فعال کرد.

ادامه مطلب
مروری بر اپلیکیشن‌های تدبیر_به رنگ صبح

همان گونه که در عکس زیر مشاهده می‌کنید، اگرچه طراحی تازه پنل کنترل صدا هم چنان شامل نوارهای افقی می‌بشود، اما نوارها ضخامت بیشتری دارند و با طراحی بیضی‌شکل مواجه هستیم. با لمس هر نوار می‌توانید سریعاً صدای آن را قطع کنید.

پنل کنترل صدا اندروید ۱۵
پنل کنترل صدا در دومین پیش‌نمایش گسترش‌دهندگان اندروید ۱۵

علاوه بر طراحی تازه، می‌توانید هر نوار را جدا کنید و این کار با انتخاب گزینه روبه‌روی هر نوار انجام می‌بشود. درصورتی‌که یک فایل چندرسانه‌ای درحال پخش باشد، اسلایدر مربوط به آن به‌صورت جداگانه باز می‌بشود.

ادامه مطلب
با پیروزی در دادگاه، اپیک گیمز خواستار تغیرات بزرگ در قوانین گوگل پلی شد_به رنگ صبح

برخلاف نسخه‌های قبلی، در بالای این پنل با عبارت «Sound & Vibration» مواجه نیستیم و به‌جای آن یک نوار قرار گرفته است که با دقت به حالت، نوشته درون آن تحول می‌کند. گوگل چندین انیمیشن تازه هم به این پنل اضافه کرده است.

درنهایت باید او گفت با وجود این که طراحی تازه در دومین پیش‌نمایش گسترش‌دهندگان اندروید ۱۵ وجود دارد، اما احتمالا به نسخه نهایی راه اشکار نکند و گوگل آن را برای اندروید ۱۶ درنظر بگیرد.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی



منبع

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی
0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها