خودروهای بنزینی
- تکنولوژی

مصرف‌کنندگان اروپایی‌ها مجدد به خودروهای بنزینی روی آوردند_به رنگ صبح


نوشته و ویرایش شده توسط مجله به رنگ صبح

به نظر می‌رسد سلیقه مشتریان در بازارهای گوناگون، با نظرات سیاستمداران تفاوت دارد. درحالی‌که کشورهای گوناگون اروپایی از لزوم حذف کامل خودروهای درون‌سوز و جایگزینی آن‌ها با خودروهای برقی سخن می‌گویند، فروش خودروهای بنزینی در اروپا مجدد اوج گرفته است.

به حرف های خبرگزاری‌های اروپایی، افزایش تمایل مصرف‌کنندگان اروپایی به خرید خودروهای بنزینی علتشده است تا فروش خودروهای الکرتیکی فولکس واگن طی سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ میلادی ۲۴ درصد افت یابد. این اتفاق درحالی رخ می‌دهد که فروش خودروهای برقی فولکس واگن به مشتریان چینی طی همین زمان، ۹۱ درصد رشد را مشخص می کند.

افت فروش خودروهای الکتریکی فولکس واگن در بازار اروپا جهت شده است تا این شرکت به‌جستوجو بازارهای جانشین باشد. به حرف های مدیران فولکس واگن، سه منطقه چین، آمریکای جنوبی و آمریکای جنوبی بیشترین متقاضیان خرید خودروهای الکتریکی را در خود جای داده‌اند.

ادامه مطلب
مالیات خودروهای لوکس در بودجه 1403 چه مقدار تعیین شده است؟_به رنگ صبح

چرا فروش خودروهای بنزینی در اروپا رونق گرفت؟

پارلمان اروپا در ماه فوریه ۲۰۲۴، قانونی را به تصویب رساند که بر پایه آن فروش خودروهای بنزینی و دیزلی از سال ۲۰۳۵ ممنوع خواهد شد. این قانون، بخشی از کوششهای اتحادیه اروپا در راستای مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی است. سیاستمداران اروپایی انتظار داشتند با تصویب این قانون فروش خودروهای الکتریکی در اروپا شدت بیشتری بگیرد اما آمارها روال متغیری را نشان خواهند داد.

به حرف های مجمع جهانی اقتصاد، قیمت بالاتر خودروهای برقی نسبت به خودروهای بنزینی در کنار افتزیرساخت شارژ، علتشده است تا فروش خودروهای برقی در قاره سبز افت یابد. حتی با وجود یارانه‌های دولتی برای خرید خودروهای برقی، بازهم اختلاف قیمت این خودروها و اتومبیل‌های برقی پابرجا است. درنتیجه مشتریان تمایلی به خرید خودروهای الکتریکی نشان نمی‌دهند و خودروهای بنزینی را برای مصرف انتخاب می‌کنند.

ادامه مطلب
خرید خودروی چینی کارکرده با کمتر از یک میلیارد تومان به‌صرفه است؟ + جدول
مصرف‌کنندگان اروپایی‌ها مجدد به خودروهای بنزینی روی آوردند_به رنگ صبح ۴

بنابر اظهار مجمع جهانی اقتصاد، قیمت خودروهای برقی به‌طور متوسط یک‌چهارم گران‌تر از خودروهای بنزینی و دیزلی شبیه است. این چنین نبوده است زیرساخت شارژ علتشده تا رونق بازار خودروهای برقی تحت تأثیر منفی قرار گیرد.

مجمع جهانی اقتصاد در گزارش خود خطاب به اتحادیه اروپا، گسترش سریع ایستگاه‌های شارژ را متذکر شده است. به حرف های این نهاد، تا وقتی که ایستگاه‌های شارژ افزایش اشکار نکنند، نمی‌توان به رشد فروش خودروهای برقی امید داشت. افرادی که سفرهای طویل انجام خواهند داد یا قادر به شارژ ماشین در پارکینگ خانه خود نیستند، اکنون نمی توانند از خودروهای برقی منفعت گیری کنند.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی



منبع

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی