مالیات خودروهای لوکس
- تکنولوژی

مالیات خودروهای لوکس در بودجه ۱۴۰۳ چه مقدار تعیین شده است؟_به رنگ صبح


نوشته و ویرایش شده توسط مجله به رنگ صبح

طی روزهای تازه جزئیات قسمت دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ انتشار شده است. بر پایه لایحه بودجه امسال، دولت تصمیم دارد تا ۲۶۴۳ میلیارد تومان را از طریق جمع‌آوری مالیات خودروهای لوکس طی سال ۱۴۰۳ جذب کند. این مالیات بر انواع خودروهای سواری و وانت‌های دوکابین با قیمت بیشتر از سه میلیارد تومان وضع خواهد شد.

بر پایه گزارشی که خبرگزاری ایسنا انتشار کرده است، قسمت دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ شامل جداول تفصیلی رقم های بودجه در جلسه یکشنبه هفته قبل (۱۹ فروردین‌ماه) اظهار وصول شد. جلسات کمیسیون تلفیق برای بازدید قسمت دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ از روز یکشنبه، ۲۶ فروردین‌ماه، اغاز می‌بشود.

مالیات خودروهای لوکس، قسمت تازه درآمدی دولت در سال تازه

در لایحه بودجه ۱۴۰۳، منبع های عمومی دولت در بودجه با رشد ۱۸.۲ درصدی، ۲۴۶۲ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. درآمدهای پایدار دولت نیز با رشد ۴۱.۹ درصدی به ۱۴۹۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافته‌اند. در قسمت درآمدهای پایدار دولت، درآمدهای مالیاتی بیشترین سهم را دارند. بخشی از این رشد درآمد نیز با دریافت مالیات خودروهای لوکس فراهم خواهد شد.

ادامه مطلب
استرالیایی‌ها و آمریکایی‌ها، می‌خواهند به خودروهای درون‌سوز برگردند!_به رنگ صبح
مالیات خودروهای لوکس در بودجه ۱۴۰۳ چه مقدار تعیین شده است؟_به رنگ صبح ۴

دریافت مالیات خودروهای گران‌قیمت طی چند سال تازه نقل بوده، بااین‌حال، اکنون دولت در اجرای قانون و دریافت این مالیات جدی است. این مطرح مورد انتقاد مالکان خودروهای وارداتی قرار دارد. این گروه از مصرف‌کنندگان به‌طور معمول خودروهایشان را با قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان خریداری کرده‌اند اما به‌علت تورم شدیدی که در سرزمین جریان دارد، اکنون قیمت خودروهایشان به بیشتر از ۳ میلیارد تومان افزایش یافته است.

به‌طور مثال، اگر فردی در سال ۱۳۹۵ یا ۱۳۹۶ یک بی‌ام‌و را به قیمت تقریبی ۳۰۰ میلیون تومان خریداری کرده باشد، اکنون قیمت خودرویش به بیشتر از شش میلیارد تومان افزایش یافته است و باید به دولت مالیات بدهد. جزئیات مطرح مالیات خودروهای لوکس در سالیان قبل انتشار شده می بود که ما نیز در دیجیاتو به این نوشته پرداخته‌ایم. می‌توانید از طریق لینک زیر، جزئیات مالیات خودروهای لوکس در سال ۱۴۰۳ را مشاهده کنید.

ادامه مطلب
مصرف‌کنندگان اروپایی‌ها مجدد به خودروهای بنزینی روی آوردند_به رنگ صبح

چه اتومبیل‌هایی مشمول مالیات ماشین خواهد شد؟

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی



منبع

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی