ChatGPT قابلیت «حافظه» را در اختیار عموم مشترکان پلاس خود قرار داد
- تکنولوژی

ChatGPT قابلیت «حافظه» را در اختیار عموم مشترکان پلاس خود قرار داد_به رنگ صبح


نوشته و ویرایش شده توسط مجله به رنگ صبح

چند ماه قبل، OpenAI خبر تجهیز ChatGPT به قابلیت حافظه را خبرداد که در آن زمان برای قسمت کوچکی از کاربران در دسترس می بود. اکنون عموم کاربران ChatGPT پلاس می‌توانند از قابلیت حافظه این هوش مصنوعی منفعت ببرند. یقیناً این قابلیت تا این مدت در اروپا و کره جنوبی فعال نشده است.

بر پایه پست OpenAI در ایکس، قابلیت حافظه اکنون برای همه کاربران ChatGPT Plus در دسترس است. این چنین به‌سادگی می‌توان از این قابلیت منفعت گیری کرد؛ کافی است مکالمه‌ای با ChatGPT اغاز کنید و به آن بگویید که چه اطلاعاتی را مایل هستید این هوش مصنوعی به حافظه بسپارد. این چنین می‌توانید حافظه آن را در قسمت تنظیمات روشن یا خاموش کنید.

در‌حال‌حاضر این قابلیت در اروپا یا کره جنوبی در دسترس نیست و در آینده برای مشترکین سازمانی فعال خواهد شد.

ادامه مطلب
اپل به گمان زیادً برای آیفون‌ها سنسور دوربین اختصاصی می‌سازد

قابلیت حافظه در ChatGPT پلاس

حافظه ChatGPT به دو روش کار می‌کند تا جواب‌های این چت‌بات را شخصی‌تر کند. اولی این است که خود شما به ChatGPT بگویید که چه جزئیات خاصی را از شما برای بسپارد؛ روش دوم نیز به این صورت است که این هوش مصنوعی بر پایه مکالمات قبلی، برخی از خصوصیات و ویژگی‌های شما را یاد می‌گیرد. درواقع حافظه، ChatGPT را به دستیار هوش مصنوعی بهتر و صمیمی‌تری تبدیل می‌کند.

ChatGPT قابلیت «حافظه» را در اختیار عموم مشترکان پلاس خود قرار داد_به رنگ صبح ۴

داشتن حافظه می‌تواند ChatGPT را زیاد کاربردی‌تر کند و دیگر نیازی نیست شما همه اطلاعات را برای آن تکرار کنید. برای مثال می‌توانید از این چت‌بات بخواهید که به یاد داشته باشد شما یک دختر دو ساله دارید؛ اکنون هنگامی شما مکالمه جدیدی با ChatGPT اغاز می‌کنید، می‌توانید به سادگی از آن بخواهید «برای دخترم توضیح بده که رنگین‌کمان چیست» و دیگر ملزوم نیست به آن یادآوری کنید دخترتان دو ساله است.

ادامه مطلب
سه فضاپیما آزمایشی برای اثبات امواج گرانشی انجام می‌دهند_به رنگ صبح

OpenAI اولین‌بار این ویژگی را در اغاز سال ۲۰۲۴ آزمایش کرد، اما این شرکت می‌گوید که از آن زمان بهبودهایی نیز روی آن انجام داده است. این چنین اگر ترجیح می‌دهید اطلاعات شخصی خود را در اختیار این چت‌بات نگذارید، می‌توانید قابلیت حافظه را خاموش و یا اطلاعات ذخیره‌شده را حذف کنید.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی



منبع

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی