iFixit
- تکنولوژی

هواوی در ساخت تازه ترین گوشی خود زیاد تر از قطعات چینی منفعت گیری کرده است_به رنگ صبح


نوشته و ویرایش شده توسط مجله به رنگ صبح

Pura 70 تازه ترین پرچم‌دار هواوی به‌شمار می‌رود که در کنار مشخصات سخت‌افزاری مناسب از نمود بصری مساعد هم منفعت می‌برد. به نظر می‌رسد که این شرکت تلاش داشته است که در ساخت تازه ترین محصول خود، اتکای بیشتری به تولیدات داخلی کند و زیاد تر قطعات داخلی آن را از تامین‌کنندگان چینی تهیه کرده است.

آیا هواوی و دیگر تولیدکنندگان چینی خودکفا خواهند شد؟

تحریم‌های وضع شده از سوی ایالات متحده علیه هواوی و جلوگیری از فروش پردازنده‌های پیشرفته به به آن، جهت زیان مالی هنگفت این شرکت شد و فعالیت آن در زیاد تر کشورها به‌جز در داخل خاک چین، محدود شد. انگارً هواوی از این رخداد درس عبرت گرفته است و اکنون تلاش دارد با تامین قطعات سخت‌افزاری مورد نیاز خود توسط دیگر شرکت‌های چینی، وابستگی به دیگر کشورها برای تشکیل محصولات گوناگون را افت دهد.

ادامه مطلب
هواوی رسماً اعلام کرد؛ 100 میلیون دستگاه از HarmonyOS 4 استفاده می‌کنند

مطابق گزارشی که به‌تازگی انتشار شده‌است، کالبدگشایی گوشی Pura 70 هواوی خبر از منفعت گیری از قطعات چینی جدیدی می‌دهد که شامل تراشه حافظه تازه و پردازنده بهبودیافته نسبت به قبل‌است. شرکت IFixit با همکاری موسسه TechSearch با بازدید قطعات داخلی محصول ذکر شده، به این نتیجه رسیده‌اند که تعداد بسیاری از آنها توسط تولیدکنندگان چینی گسترش‌یافته‌اند که از جمله با اهمیت ترین آنها می‌توان به شرکت HiSilicon اشاره نمود. این چنین تراشه Kirin 9010 که درون این گوشی مورد منفعت گیری قرار گرفته است، به‌گمان زیاد نسخه بهبود یافته تراشه به کار رفته در سری میت ۶۰ هواوی باشد.

هواوی در ساخت تازه ترین گوشی خود زیاد تر از قطعات چینی منفعت گیری کرده است_به رنگ صبح ۹

شهرام مختاری‌، تکنسین ارشد در شرکت iFixit اشاره کرده است که نمی‌توان به‌طور دقیق اشکار کرد که چه مقداری از قطعات مورد منفعت گیری در گوشی Pura 70 بومی می باشند؛ اما بدون شک مقدار آن در قیاس با سری میت ۶۰ زیاد تر شده‌است. از نظر او، این عمل هواوی در راستای خودکفایی برای تشکیل محصولات انجام گرفته است و دور از انتظار است که انگیزه‌های فرد دیگر در پشت آن باشد. هواوی تا بحال عکس العمل رسمی به این اظهارات نشان نداده‌است.

ادامه مطلب
سود هواوی در سه‌ماهه اول 2024 با افزایش 564 درصدی مواجه شد_به رنگ صبح
آخرین مطالب

بازدید‌های قبل صورت گرفته روی سری میت ۶۰ هواوی نشان داده‌می بود که این شرکت از حافظه‌های DRAM و NAND ساخت برند کره‌ای SK Hynix در محصولات خود منفعت گیری نموده‌است. یقیناً شرکت کره‌ای در بیانیه‌ای رسمی اظهار‌کرد که از زمان اغاز تحریم‌های ایالات متحده علیه هواوی، هیچ مراوده‌ای با آن نداشته است و به گمان زیادً تراشه‌های حافظه از خریدهای قبل در انبار هواوی باقی‌مانده‌اند. بازدید‌های جدیدتر نشان‌می‌دهد که تا این مدت هم ناظر وجود حافظه‌های DRAM کره‌ای در گوشی Pura 70 هستیم؛ اما دیگر خبری از حافظه فلش NAND خارجی در این سری نیست و به گمان زیادً با تولیدات شرکت HiSilicon جانشین شده‌اند.

ادامه مطلب
بررسی سوییچ شبکه ۲۶ پورت دی‌لینک DGS-F1210-26PS
گوشی Pura 70
هواوی در ساخت تازه ترین گوشی خود زیاد تر از قطعات چینی منفعت گیری کرده است_به رنگ صبح ۱۰

با این حال موسسه iFixit نتوانسته است با قطعیت، نام تولیدکننده حافظه فلش NAND به کار رفته در پرچم‌دار تازه هواوی را اشکار کند؛ چون علائم حاضر روی برد ناشناخته می باشند و تا بحال نمونه شبیهی نداشته‌اند. اما موسسه مذکور اضافه کرده است که های‌سیلیکون محتمل‌ترین گزینه برای تشکیل این چنین قطعاتی در چین به‌شمار می‌رود؛ چون مطابق حرف های آقای مختاری، یکی از متخصصین توانسته یکی از تراشه‌های شرکت مذکور را روی بُرد حافظه تشخیص دهد.

هواوی در اواخر فروردین امسال از سری Pura 70 رونمایی کرد که در چندین مدل گوناگون برای بازار چین اراعه شده‌است. از با اهمیت ترین امکانات آن می‌توان به قابلیت انتقال عکس از طریق اتصال ماهواره‌ای اشاره نمود. قوت‌مندترین مدل این سری، Pura 70 Ultra نام دارد که در پیکربندی با ۱ ترابایت حافظه داخلی و ۱۶ گیگابایت حافظه رم توسط کاربران چینی قابل خریداری است.

ادامه مطلب
غول‌های فناوری چین بر سر پتنت تلفنهای تاشو به جان هم افتادند!

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی



منبع

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی