آشنایی با چالش‌های اجاره خودرو
- تکنولوژی

آشنایی با چالش‌های اجاره خودرو_به رنگ صبح


نوشته و ویرایش شده توسط مجله به رنگ صبح

سلب مسئولیت: دیجیاتو فقط نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درمورد محتوای آن ندارد.

تعداد بسیاری از ما امکان پذیر ماشین شخصی داشته باشیم ولی بنا به الزام، امکان پذیر در مقاطع مختلفی برای برخی از سفرهایمان تصمیم به اجاره ماشین بگیریم از این رو آشنایی با نحوه اجاره ماشین و چالشهای آن می‌تواند به ما در انتخاب صحیح ماشین و نحوه اجاره ماشین پشتیبانی شایانی داشته باشد.

از این رو اگر تصمیم اجاره ماشین برای سفرهای بین شهری یا درون شهری را دارید، این نوشته را تا انتها بخوانید تا با چالش‌های اجاره ماشین در ایران آشنا شوید.

اجاره ماشین در تهران

یکی از چالش‌های رایج اجاره ماشین در ایران، که زیاد تر افراد ناآشنا به نحوه اجاره ماشین با آن روبرو می باشند، اجاره ماشین از شرکت‌هایی است که دفتر مرکزی آنها در شهری به غیر از محل زندگی آنهاست. به طور مثال تعداد بسیاری از شرکت‌های اجاره ماشین معتبر ایران، دارای دفاتر مرکزی در شهر تهران می‌باشند و فردی که تصمیم اجاره ماشین از شهر شیراز دارد، امکان پذیر با چالش‌هایی روبرو بشود.

از این رو شرکت‌های اجاره ماشین برای رفاه حال مشتریان خود در شهرهایی که دفتری مستقر ندارند، برای اراعه خدمات بهتر ۲ راهکار را نظر خواهند داد. راهکار اول، تحویل و عودت ماشین در نزدیکترین شهری که دفتر رسمی شرکت در آنجا مستقر است و راهکار دوم، تحویل ماشین در همان شهر یا محلی که مشتری خواست می‌کند.

ادامه مطلب
چطور به موقع بلیط هواپیما لحظه آخری خریداری کنیم؟

اما تفاوت این ۲ راهکار در آن است که در راهکار دوم، شرکت مشابه با فاصله مکانی محل تحویل یا عودت ماشین، مبلغی را بابت هزینه ایاب ذهاب از مشتری دریافت ولی در راهکار اول مشتری هیچ هزینه مازادی را پرداخت نمی‌کند.

اجاره ماشین با راننده و اجاره ماشین بدون راننده

یکی دیگر از چالش‌ها و سوال‌هایی که زیاد تر مشتریان اجاره ماشین با آن روبرو می باشند، انتخاب ماشین خود با وجود راننده و یا بدون راننده می‌باشد. بطور کلی اجاره ماشین با راننده و بدون راننده مزیت‌ها و معایب متغیری را برای فرد اجاره گیرنده به همراه دارد و باید این شرایط را مشابه با نیاز اجاره گیرنده بازدید نمود.

بطور کلی اجاره ماشین با راننده کمترین ریسک را برای اجاره گیرنده به همراه دارد، چرا که در صورت وقوع هر گونه حادثه احتمالی هیچ مسئولیتی به مسئولیت فرد اجاره گیرنده نمی‌باشد و همه مسئولیت به مسئولیت شرکت است، اما اگر خودرویی بدون راننده اجاره بشود در صورت هر گونه حادثه احتمالی، فرد اجاره گیرنده نسبت به خسارات وارده به ماشین مسئول است، حتی اگر تقصیر کار کامل حادثه فرد اجاره گیرنده نباشد!

ادامه مطلب
فضانوردان با اسکای‌لب خداحافظی کردند

این چنین اجاره ماشین بدون راننده، هزینه کمتری نسبت به اجاره ماشین با راننده دارد، چرا که در اجاره ماشین با راننده شما باید هزینه مجزایی را برای وجود راننده پرداخت نمایید. از طرف دیگر اجاره ماشین بدون راننده می‌تواند برای فرد اجاره گیرنده راحت‌تر و دلنشین‌تر باشد، چرا که اجاره گیرنده خود رانندگی این ماشین را به مسئولیت می‌گیرد.

آشنایی با چالش‌های اجاره خودرو_به رنگ صبح ۹

لیست قیمت اجاره ماشین

یکی از با اهمیت ترین چالش‌های پیش روی اجاره گیرندگان ماشین، انتخاب ماشین مورد نظر از لیست قیمت‌های اجاره ماشین در شرکت‌های گوناگون است. چرا که امکان پذیر قیمت اجاره یک ماشین در لیستی پایینتر یا بالاتر از قیمت اجاره همان ماشین در لیست دیگر باشد و دقیقا همینجا است که اجاره گیرنده دچار سردرگمی خواهد شد.

به طور کلی قمیت اجاره هر ماشین به عوامل بسیاری وابسته است، اول از همه همانطور که پیشتر گفتیم اجاره ماشین با راننده و بدون راننده، قیمت متغیری دارد، این چنین هر ماشین مشابه با سلامت، سال تشکیل، رنگ و آپشن‌های در نظر گرفته برای آن قیمت متغیری دارد. بطور مثال قیمت اجاره بنز S500 با سال تشکیل سال ۲۰۰۸ با قیمت همان ماشین با سال تشکیل ۲۰۱۰ قطعا متفاوت است یا خودرویی با کارکرد کیلومتری کمتر قطعا قیمت بالاتری نسبت به همان ماشین با کارکرد بالاتر دارد، این چنین سلامت ماشین و سلامت رنگ ماشین و مواردی از این دست می‌تواند در نرخ اجاره ماشین تعیین کننده باشد.

1715413346 296 آشنایی با چالش‌های اجاره خودرو به رنگ صبح
آشنایی با چالش‌های اجاره خودرو_به رنگ صبح ۱۰

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند در نرخ اجاره ماشین موثر باشد، نحوه حمایتاز ماشین در زمان اجاره است، یعنی بین شرکتی که بابت هر گونه خرابی ماشین، خودرویی جانشین برای اجاره گیرنده فراهم می‌کند با شرکتی که در صورت خرابی ماشین، خودرویی برای جایگزینی ندارد از نرخ اجاره متغیری برخوردارند. این چنین یکی دیگر از تفاوت‌های قیمتی بین خودروها می‌تواند به علت آن باشد که برخی شرکت‌ها هزینه اقلام مصرفی از جمله معاوضه روغن را بر مسئولیت مشتری می‌گذارند و برخی دیگر از شرکت‌ها هزینه اقلام مصرفی را خود متقبل خواهد شد. طبیعی است نرخ قیمت خودروها در شرکت‌های اجاره ماشین با یکدیگر متفاوت خواهد می بود.

ادامه مطلب
صندوق اثرگذاری اجتماعی کران روی کسب‎‌وکار سیمرغ اندوخته‌‎گذاری کرد

چالش‌های شرکت‎‌های اجاره ماشین در تحویل و عودت ماشین

یکی از چالش‌های بسیاری که بین شرکت‌های اجاره ماشین و اجاره گیرنده ماشین وجود دارد، عدم توافق در خسارات وارده به ماشین می‌باشد. زیاد تر دیده شده که فرد اجاره کننده ماشین بعد از تحویل ماشین، مسئولیت خط و خش‌های تشکیل شده در ماشین را بر‌مسئولیت نگرفته و از نظر دیگر دیده شده که برخی شرکت‌های اجاره ماشین با دانش خط و خش‌های حاضر در ماشین، بعد از تحویل برای سودجویی از اجاره گیرنده طلب خسارت می‌کنند.

از این رو شرکت‌های اجاره ماشین همانند شرکت اجاره ماشین زرین گشت آریا با سابقه بیشتر از ۱۰ سال فعالیت در حوزه اجاره ماشین در ایران، همیشه تلاش می‌کنند پیش از تحویل ماشین به اجاره گیرنده در وجود فرد اجاره گیرنده همه موارد سلامت و خرابی را به او اظهار و فیلمی مستند از همه قسمت‌های ماشین از جمله بدنه، اتاق داخل ماشین، زیر کاپوت، صندوق عقب و متعلقات ماشین تهیه تا در زمان عودت ماشین بر پایه مستندات کمبودها و خسارت‌های صورت گرفته از سوی اجاره گیرنده ماشین را به او اظهار نمایند. این چنین آنها امکان شبیه را برای اجاره گیرنده فراهم کرده تا او هم بتواند فیلمی مستند از قسمت‌های گوناگون ماشین در وجود نماینده شرکت تهیه نمایند.

ادامه مطلب
آیا پیجینگ تحت شبکه کلید بهترین ارتباط در بیمارستان‌ها و کارخانه‌ها است؟

ملزوم به ذکر است که شرکت‌های اجاره ماشین موظفند هرگونه خسارت قبلی به ماشین از جمله معاوضه قطعات بدنه یا رنگ شدگی قبلی را به اجاره گیرنده اظهار و مکتوب نمایند و وقتی را برای مهلت کارشناسی برای اجاره گیرنده در نظر بگیرند تا در صورت تمایل، اجاره گیرنده ماشین را به یکی از مراکز کارشناسی برده و از صحت موارد مکتوب شده آگاه بشود.

چالش اجاره روزانه، هفتگی و ماهیانه ماشین

یکی دیگر از چالش‌هایی که افراد اجاره گیرنده ماشین با آن روبرو می باشند، اجاره ماشین به طور روزانه، هفتگی و ماهانه می‌باشد. برخی از شرکت‌ها اجاره ماشین به طور کل خودروهایشان را برای حداقل ۳ روز اجاره خواهند داد مگر به گفتن اجاره ماشین عروس یا ترانسفر فرودگاهی و مواردی از این دست به طور یکروزه ماشین را اجاره خواهند داد.

ملزوم به ذکر است که تعرفه اجاره ماشین به طور ماهانه، در ازای هر روز، به مراتب کمتر از هفتگی و روزانه می‌باشد و این چنین اجاره ماشین هفتگی، در ازای هر روز، به مراتب نرخ پایینتری نسبت به اجاره روزانه دارد.

انتخاب شرکت اجاره ماشین

از اولین و با اهمیت ترین چالش‌های فرآیند اجاره ماشین، انتخاب شرکتی است که از آن خودروی مورد نظر را اجاره می‌کنیم. از این رو همیشه تلاش کنید تا شرکتی را انتخاب کنید که از نظر سابقه در جایگاه مساعد قرارداشته باشد و این چنین مجوزهای ملزوم را برای اجاره ماشین داشته باشد. در صورت عدم دقت به این موارد، گمان اختلافات و خسارت‌های احتمالی به فرد اجاره گیرنده افزایش اشکار می‌کند.

ادامه مطلب
دانشمندان برای اولین‌بار نشانه‌های شکافت هسته‌ای در کیهان را کشف کردند

این چنین برای مشاهده خودروهای قابل اجاره از شرکت مجرب و دارای مجوز رسمی زرین گشت آریا، می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید.

لیست اجاره ماشین

نتیجه‌گیری جهت اجاره ماشین

تلاش کنید پیش از اجاره ماشین، حتما استعلام های ملزوم را جهت احراز هویت شرکت اجاره خودرویی که می‌خواهید از آن ماشین اجاره کنید، انجام داده باشید. این چنین فراموش نکنید که هر ارزانی در صنف اجاره ماشین بی علت نیست و پیش از اجاره ماشین حتما علت آنرا جویا شوید و در کل تلاش کنید خودروی مورد نظر خود را از شرکت‌های با سابقه و دارای مجوز رسمی تهیه نمایید و حتما پیش از تحویل ماشین از شرایط جاری ماشین در وجود نماینده شرکت تصویربرداری و موارد ملزوم را در قرارداد ذکر نمایید.

امیدواریم، مطالب اراعه شده بتواند، عکس روشنی از روال اجاره ماشین در ایران برای شما فراهم آورد.

در صورتی که شما هم با چالشی در روال اجاره ماشین روبرو بوده‌اید، در تکه نظرات برای ما بنویسید.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی



منبع

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی