کاربران Stack Overflow در اعتراض به OpenAI، مطالب خود را حذف می‌کنند
- تکنولوژی

کاربران Stack Overflow در اعتراض به OpenAI، مطالب خود را حذف می‌کنند_به رنگ صبح


نوشته و ویرایش شده توسط مجله به رنگ صبح

OpenAI اخیراً قراردادی با Stack Overflow امضا کرده تا بتواند از محتوای این پلتفرم برای گسترش مدل هوش مصنوعی خود منفعت ببرد. اکنون این خرید وفروش علتایجاد جنجال در بین کاربران Stack Overflow شده است و تعداد بسیاری از آن‌ها پست‌های خود را در این پلتفرم پاک کرده‌اند. این پلتفرم نیز انگارً حساب این کاربران را مسدود می‌کند.

بر پایه گزارشی تازه، درحالی که همکاری OpenAI و Stack Overflow مزایایی خواهد داشت، اما تعداد بسیاری از کاربران این پلتفرم نارضایتی خود را از این خرید وفروش ابراز کرده‌اند. تا همین اواخر نیز Stack Overflow موضعی منفی نسبت به هوش مصنوعی مولد داشت و جواب‌هایی را که با منفعت گیری از ChatGPT نوشته می‌شدند، مسدود می‌کرد. این چنین در سال قبل میلادی گزارش‌ها حاکی از آن می بود که محبوبیت ChatGPT ترافیک Stack Overflow را به شدت افت داد؛ یقیناً این شرکت بعداً این نوشته را رد کرد.

ادامه مطلب
شرکت هوش مصنوعی OpenAI تیم جدیدی برای ایمنی کودکان راه اندازی داد

اعتراض کاربران درمورد همکاری OpenAI و Stack Overflow

Stack Overflow یک سایت سوال‌وپاسخ محبوب برای گسترش‌دهندگان است که به کاربران امکان می‌دهد سؤالات فنی مربوط به کدنویسی را در آن نقل کنند. این سایت دارای جامعه بزرگی از گسترش‌دهندگان است که دانش و تخصص خود را برای پشتیبانی به دیگران در حل مشکلات برنامه‌نویسی به‌اشتراک می‌گذارند.

کاربران Stack Overflow در اعتراض به OpenAI، مطالب خود را حذف می‌کنند_به رنگ صبح ۴

تحت همکاری این دو شرکت، OpenAI از API و محصولات Stack Overflow برای بهبود مدل‌های هوش مصنوعی منفعت خواهد برد. در ازای آن، OpenAI تصمیم دارد برای جامعه Stack Overflow در ChatGPT قسمتی مخصوص فراهم کند، اما نحوه انجام این کار دقیقاً اشکار نیست. Stack Overflow این چنین از فناوری OpenAI در گسترش هوش مصنوعی OverflowAI خود منفعت گیری خواهد کرد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
رگولاتور ایتالیا درمورد هوش مصنوعی تشکیل ویدیوی Sora تحقیق می‌کند

از زمان اظهار خبر این همکاری، برخی از کاربران در اعتراض به این خبر، به تحول یا حذف پست‌های خود در Stack Overflow عمل کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند که این چنین قراردادی با OpenAI، علتبه‌سرقت‌رفتن محتوای آن‌ها می‌بشود. این چنین به‌نظر می‌رسد این پلتفرم حساب کاربرانی را که به گفتن اعتراض پست‌های با رأی مثبت بالا و تأییدشده خود را پاک می‌کنند، برای چند روز مسدود می‌کند.

درحالی که Stack Overflow مالک پست‌های کاربران است، اما این سایت از مجوز Creative Commons 4.0 منفعت گیری می‌کند که به جهت آن زمان نقل‌قول از مطالب آن باید منبع ذکر بشود. اکنون باید دید که ChatGPT چطور از مطالب این پلتفرم منفعت گیری خواهد کرد.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی



منبع

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی