خودروهای وارداتی
- تکنولوژی

مقصد خودروهای وارداتی، نمایشگاه‌های ماشین است!_به رنگ صبح


نوشته و ویرایش شده توسط مجله به رنگ صبح

بر پایه اظهار گمرک، تا آخر فروردین‌ماه ۱۴۰۳ و طی دور تازه واردات ماشین، ۱۲ هزار دستگاه خودروهای وارداتی به‌صورت قطعی از گمرک ترخیص شده‌اند. بااین‌حال زمان تردد در خیابان‌ها، این تعداد خودروهای وارداتی ترخیص شده را نمی‌بینید. اگر در شهرهای بزرگ سرزمین قدم بزنید یا رانندگی کنید، به سختی می‌توانید یک ماشین وارداتی مدل ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ را در خیابان‌ها ببینید.

خودروهای وارداتی به محل کسب سود تبدیل شده‌اند

علت این نوشته، تبدیل خودروهای وارداتی به منبع کسب سود است. متقاضیان خرید خودروهای وارداتی که در اسفندماه ۱۴۰۱ نسبت به ثبت‌نام اولیه عمل کرده‌ بودند، مسیر پرفراز و نشیبی را برای تحویل اتومبیل‌های وارداتی خود طی کردند. اکنون که نوبت به ترخیص خودروها رسیده است، آن‌ها تمایل دارند تا از این خودروها سودی قابل‌دقت را کسب کنند. بههمین‌علت اتومبیل‌های وارداتی تازه را نه در خیابان‌ها، بلکه در نمایشگاه‌های ماشین خواهید دید.

ادامه مطلب
پرتاب فضانورد ایتالیایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی_به رنگ صبح
مقصد خودروهای وارداتی، نمایشگاه‌های ماشین است!_به رنگ صبح ۴

بدیهی است تا وقتی که واردات ماشین به‌صورت قطره‌چکانی ادامه داشته باشد، جنبه اندوخته‌گذاری این خودروها برای مالکان آن‌ها هم چنان دلنشین خواهد می بود. این مقدار از جذابیت در رابطه خودروهایی که برند غیرچینی دارند دوچندان می‌بشود. اکثر اتومبیل‌های وارداتی بازار ایران در مرحله تازه، چینی می باشند. در این بین تنها چند مدل محدود با برندهای هیوندای، کیا و تویوتا با حداقل آپشن‌های ممکن و در قالب تیپ پایه به بازار ما رسیده‌اند. این خودروها از جذابیت دوچندانی برای مشتریان برخوردار می باشند، درحالی‌که محصولی همانند زوتی DL5 جذابیت چندانی برای مصرف‌کنندگان و اندوخته‌گذاران ندارد.

سخت‌گیری‌های بیشتر از حد در نوشته واردات ماشین، علتشده است تا مواردی همچون فروش حواله ماشین، فروش برتری واگذاری محصولات خارجی و درنهایت دپوی محصولات را ناظر باشیم. دور از انتظار به نظر می‌رسد روال واردات ماشین به سرزمین در سال ۱۴۰۳ نیز تغییراتی جدی را توانایی کند. ازاین‌رو انتظار داریم تا رویه حاضر در قسمت واردات ماشین حداقل در مختصر‌زمان و تا آخر سال جاری ادامه داشته باشد.

ادامه مطلب
امکان تبدیل پلاک منطقه آزاد به ملی فراهم شد؛ واردات خودروهای دست‌دوم از منبع های داخلی
آخرین مطالب

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی



منبع

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی