بهترین دستگاه تصفیه هوا
- تکنولوژی

آلودگی هوا چه اثری بر سلامت مغز دارد؟_به رنگ صبح


نوشته و ویرایش شده توسط مجله به رنگ صبح

سلب مسئولیت: دیجیاتو فقط نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درمورد محتوای آن ندارد.

 می‌دانیم که آلودگی هوا اثرات مضری بر سلامت ریه‌ها دارد، اما در رابطه مغز چطور؟ آلودگی هوا سالانه عامل مرگ۶۰۷ میلیون نفر در سراسر جهان است و با بیماری‌ها بسیاری از جمله بیماری‌های قلبی، ریوی و سرطان مرتبط است اکنون تحقیقات تازه نیز به این نوشته اشاره دارد که آلودگی هوا خطر ابتلا به مشکلات روانی و بیماری‌های مغزی همانند آلزایمر را افزایش می‌دهد.

رقم های جهانی در رابطه سطح آلودگی هوا شگفت آور است چون ۹۹ % از جمعیت جهان در مناطقی زندگی می‌کنند که آلودگی هوا بیشتر از حد پیشنهاد شده توسط سازمان بهداشت جهانی است این بدان معناست که زیاد تر ما آن هوای پاکی را که امکان پذیر فکر کنیم، تنفس نمی‌کنیم. با دقت به این نوشته اثری که آلودگی هوا بر مغز می‌گذارد را باید به گفتن خطری برای سلامت کلی در نظر بگیریم. آلودگی هوا قضیه‌ای نیست که بتوانیم به طور فردی آن را کنترل کنیم، تعداد بسیاری از ما امکان پذیر این حالت را به گفتن ماهیت محل کار، زندگی و مراودات اجتماعی خود بپذیریم، اما اگر از تاثیرات آلودگی هوا بر مغز خود آگاهی کامل داشتیم، نسبت به انتخاب محل زندگی و گذران اوقات خود دقت بیشتری نمی‌کردیم؟ یا صورتیکه جابجایی به راحتی مقدور نباشد می توانیم از گزینه تهیه دستگاه های تصفیه هوای تجهیزبه فیلترهای هپا و کربن اکتیو منفعت گیری کنیم.

ادامه مطلب
سفری هیجان‌انگیز و بی تکرار

آلودگی هوا در زمان زمان کوتاهی با سلول‌های مغزی داخل فعل و انفعال شده و نحوه ربط سلول‌های مغزی را با هم و به خصوص در مناطقی از مغز که احساسات را کنترل می‌کند تحول می‌دهد. این می‌تواند تا حدی توضیح دهد که چرا برخی از افراد که در معرض سطوح بالای آلودگی هوا قرار دارند دچار اضطراب و افسردگی خواهد شد. با این حال تحقیقات تازه نشان دهنده آن است که آلودگی هوا اثرات بلند مدتی نیز برمغز دارد و کارشناسان آن را یکی از دوازده فاکتور ریسکی قابل کنترل برای زوال عقل می‌دانند.

اینطور فکر می‌بشود که آلودگی هوا علتالتهاب در مغز شده و تبدیل مجموعه پیامدهایی می‌بشود که علتتجمع پروتیین زیان اور مرتبط با بیماری‌ زوال عقل می‌بشود. عامل مهم این افزایش خطر انتشار کردن دود حاصل از ترافیک، سوزاندن چوب در اماکن مسکونی و سطح بالای دی اکسید نیتروژن است که می‌تواند به انتشار کردن گازهای گلخانه‌ای تجهیزات باغبانی، نیروگاه‌ها و دودهای انتشار شده از ساختمان‌ها و اگزوز اتومبیل‌ها نسبت داده بشود. سابقه طول عمر ساخت دستگاه های تصفیه هوا بیشتر از هشتاد سال است که خود نشان دهنده خبر از مزایای پیش گیرنده فیلترهای تصفیه هوا است.

مقابله با آلودگی، چطور یک دستگاه تصفیه هوا بسازیم؟

ادامه مطلب
10 سرزمین ثروتمند جهان در سال 2024

ما ناچار نیستیم عقب بنشینیم و خودمان را به این حقیقت بسپاریم که آلودگی هوا بخشی از زندگی روزمره ماست در واقع تاثیرات زیان اور آن بر بدن ما نیازی به نتیجه‌گیری قطعی ندارد اقداماتی وجود دارد که می‌توانیم به شکل فردی برای افت سطح آلودگی هوا در مناطق محل زندگی خود اتخاذ کنیم همانند: منفعت گیری از وسایل نقلیه عمومی در صورت امکان عدم منفعت گیری از چوب و زغال سنگ به گفتن سوخت در اماکن مسکونی سرویس دهی منظم وسایل نقلیه و بازدید مکرر لاستیک خودروها این چنین می‌توانیم زمان سپری شده در مناطق پرترافیک یا مناطقی که به علت اشکال فرد دیگر از آلاینده‌ها هوای ناسالمی را دارند به حداقل برسانیم و در منزل نیز با منفعت گیری از دستگاه‌های تصفیه هوای خانگی به پاکیزه نگه داشتن هوای خانه پشتیبانی کنیم.

ادامه مطلب
محققان برای اولین‌بار نازک‌ترین ورقه طلای جهان را با ضخامت یک اتم ساختند_به رنگ صبح

آلودگی هوا یک مشکل مشترک جهانی است که مثالهای الهام قسمت بسیاری از سراسر جهان در رابطه راه‌های مقابله با این قضیه وجود دارد که شامل موارد زیر است:

در تلاش برای جلوگیری از منفعت گیری وسایل نقلیه به منظور پاکسازی هوای لندن، منطقه با انتشار کردن گازهای کمتر(Ultra Low Emission Zone) از آگوست ۲۰۲۳ در همه مناطق لندن گسترش خواهد یافت و آلاینده‌ترین خودروها باید روزانه هزینه‌ای برای تردد در این مناطق بپردازند، در تعداد بسیاری از کشورها منفعت گیری از دستگاه های ماشینی به خصوص در سرویس های مدارس برای سلامتی سرنشینان الزامی است.

در انگلستان و در شهر ادینبورگ در مرکز شهر، محلی برای پیاده‌روی تعیین شده که خودروهای شخصی اجازه ورود به آن تکه از شهر را ندارند و مردم برای رفت و آمد می‌توانند از ترن‌های پیشرفته منفعت گیری کنند.

در بارسلونا، اسپانیا با راه‌اندازی خیابان‌های بدون ماشین آلودگی هوا افت یافته است این چنین برنامه‌هایی برای گسترش فضای سبز وجود دارد که امکان پذیر به سلامت روانی ساکنین شهر نیز پشتیبانی کند.

ادامه مطلب
تعداد کاربران صرافی پول نو به بیشتر از ۵۰۰ هزار نفر رسید

پایتخت فرانسه در حال افت مقدار انتشار کردن گازهای گلخانه‌ای از طریق برنامه عمل های اقلیمی پاریس که شامل پانصد برنامه و منفعت گیری صد درصدی از انرژی‌های تجدیدپذیر است این چنین برنامه‌ای برای ممنوعیت منفعت گیری از خودروهای دیزلی به منظور دستیابی صد درصدی به منفعت گیری از خودروهای پاک تا سال ۲۰۳۰ دارد.

هلند چندین رویکرد را برای مقابله با کیفیت هوا در نظر گرفته است که از آن جمله می‌توان به ساخت مناطقی با حداقل انتشار کردن آلاینده‌ها وتلاش برای جانشین کردن ناوگان اتوبوسرانی خود با اتوبوس‌هایی که مقدار آلایندگی آنها صفر است و این چنین افت هزینه پارکینگ برای خودروهایی با سوخت پاک اشاره کرد.

در میلان ایتالیا برنامه‌هایی برای جایگزینی کل شبکه حمل و نقل عمومی از سوخت‌های فسیلی به برقی تا آخر سال ۲۰۲۴ وجود دارد.

در کلمبیا شهر بوگوتا از برنامه‌هایی برای مقابله با آلودگی هوا از جمله ارتقاء شبکه دوچرخه سواری و ترویج اجرای بام‌های سبز و باغ‌ها در فضاهای عمومی و خصوصی منفعت گیری می‌بشود.

در چین پلتفرم مسافر سبز معارفه شده است این پلتفرم که به طور برنامه بر روی دستگاه‌های هوشمند نصب می‌بشود با مقصد ردیابی رفتارهای افت دهنده آلودگی هوا از طریق اپ‌های مورد نظر به افراد پاداش اعتباری درنظر گرفته داده می‌بشود که می‌توانند آن را به طور نقدی نیز بازخرید کنند.

ادامه مطلب
NGC 1546 از دید هابل_به رنگ صبح

به این علت اگر شما یک تصمیم گیرنده منطقه‌ای، محلی یا بین المللی این نوشته را می‌خوانید، چه اقداماتی را برای افت آلودگی هوا انجام خواهید داد تا به زندگی میلیون ها نفر پشتیبانی کنید.

درکنار مدیریت فعالیت های بازدارنده منفعت گیری از دستگاه های تصفیه هوا برای محافظت در روبه رو آلودگی هوا به همه مردم پیشنهاد می گردد.

در سرزمین ما شرکت چرمه شیز از فعالان شناخته شده قدیمی در این عرصه است.

جدیدترین دستگاه تصفیه هوا

اخیراً پیشرفته ترین تکنولوژی تصفیه هوا به کار رفته در دستگاه های شرکت چرمه شیز در اختیار خریداران قرار داده شده و شما می توانید با بازدید از سایت www.Charmeshiz.com از مدل های AP-HC600A و یا NT-HC200A بازدید کرده جهت دریافت مشاوره و انتخاب دستگاه تصفیه هوا مورد نیاز خود با کارشناسان ما با شماره تلفن های ۰۲۱۸۸۶۱۳۹۰۳ و ۰۲۱۸۸۰۵۵۷۲۷ تماس حاصل فرمایید.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی



منبع

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی