خبر انتشار سیستم‌عامل هارمونی نکست
- تکنولوژی

هواوی به گمان زیادً سیستم‌عامل هارمونی نکست را در سپتامبر اراعه می‌کند_به رنگ صبح


نوشته و ویرایش شده توسط مجله به رنگ صبح

انتظار می‌رود کنفرانس گسترش‌دهندگان هواوی در ماه ژوئن با معارفه نسخه بتای HarmonyOS NEXT همراه باشد که نقطه عطفی برای سیستم‌عامل اختصاصی هواوی است. فعلاً جزئیات بسیاری درمورد این سیستم‌عامل انتشار نشده است، اما به گمان زیادً نسخه رسمی این سیستم‌عامل، تقریباً دو ماه سپس، یعنی در ماه سپتامبر (شهریور-مهر ۱۴۰۳) اراعه خواهد شد.

به نقل از گیزموچاینا، منبعی آگاه به‌نام Digital Chat Station ادعا می‌کند که هواوی تصمیم دارد در نیمه دوم ۲۰۲۴ به‌صورت رسمی HarmonyOS NEXT را برای همه دستگاه‌های خود ازجمله تلفنهای پرچمدار، دستگاه‌های تاشو، تلفنهای بین‌رده، تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند اراعه کند.

در اغاز سپتامبر سال جاری میلادی، هواوی تصمیم دارد پرچمداران جدیدی به‌نام سری میت ۷۰ را اراعه کند. به این علت در صورت اراعه رسمی سیستم‌عامل هارمونی نکست، این پرچمداران به گمان زیادً با این سیستم‌عامل اراعه خواهند شد.

ادامه مطلب
نقد فیلم شهر هرت - سرخوش‌ها زیر تیغ

از نظر فنی، HarmonyOS NEXT هواوی کاملاً از سیستم‌عامل اندروید جدا است. هارمونی نکست سورس کدهای متن‌باز اندروید (AOSP) را به‌طور کامل کنار می‌گذارد؛ به این علت کاملاً به هسته هانگ‌منگ و برنامه‌های سیستم خود هواوی متکی است و آن را با برنامه‌های اندروید ناسازگار می‌کند.

تلاش هواوی برای قانع کردن گسترش‌دهندگان به‌منظور تشکیل اپلیکیشن‌ها برای HarmonyOS NEXT

باوجود این تحول، هواوی در متقاعدکردن هزاران شرکت و مؤسسه به‌منظور گسترش برنامه‌های کاربردی برای HarmonyOS NEXT موفق بوده است. این شرکت خبرداد که اکنون بیشتر از ۴,۰۰۰ برنامه بومی برای این سیستم‌عامل تازه گسترش یافته و تعداد بیشتری نیز در راه است. این برنامه‌ها دسته‌های مختلفی همانند مسیریابی، اخبار، امور مالی و بازی‌ها را شامل خواهد شد.

ادامه مطلب
تاریخ معارفه تلفنهای سری هواوی P70 لو رفت_به رنگ صبح

مقصد رسمی هواوی این است که تا آخر سال ۲۰۲۴، نزدیک به ۵,۰۰۰ برنامه بومی برای این سیستم‌عامل وجود داشته باشد و در چشم‌انداز طویل مدت آن به نزدیک به ۵۰۰,۰۰۰ برنامه می‌رسد. برآورده‌شدن این مقصد شدیداً به پذیرفتن گسترش‌دهندگان برنامه‌ها و مقدار رضایت کاربران از کارکردن با این اکوسیستم تازه بستگی دارد.

باید چشم به راه ماند و دید که هارمونی نکست می‌تواند جایگاه مناسبی در بازار سیستم‌عامل‌های موبایل داشته باشد یا خیر.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی



منبع

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی