خانواده قربانیان تیراندازی مدرسه تگزاس، از متا و اکتیویژن شکایت کردند
- تکنولوژی

خانواده قربانیان تیراندازی مدرسه تگزاس، از متا و اکتیویژن شکایت کردند_به رنگ صبح


نوشته و ویرایش شده توسط مجله به رنگ صبح

سال ۲۰۲۲، یک دانش‌آموز ۱۸ ساله در مدرسه‌ای در یووالدی، تگزاس، ۱۹ دانش‌آموز دیگر و ۲ معلم را با تیراندازی به قتل رساند و خودش توسط مأموران انتظامی کشته شد. اکنون خانواده قربانیان این حادثه از متا و گسترش‌دهنده بازی‌های Call of Duty، یعنی اکتیویژن شکایت و آن‌ها را به ترویج منفعت گیری از سلاح گرم برای پسران زیر سن قانونی متهم کرده‌اند.

در دادخواست آن‌ها ادعا شده است که هر دو شرکت «به‌طور آگاهانه تیرانداز را در معرض سلاح قرار داده‌اند، شرایطی را به او القا کرده‌اند که [استفاده از سلاح را] تنها راه‌حل برای مشکلات خود ببیند و به او آموزش داده‌اند تا از آن منفعت گیری کند.» تا بحال ادعاهای شبیه بسیاری نسبت به شرکت‌های سازنده بازی‌های ویدیویی نقل شده است که یقیناً همه آن‌ها ناموفق بوده‌اند.

ادامه مطلب
مدیر هوش مصنوعی متا از پیش‌بینی‌های نادرست ایلان ماسک انتقاد کرد_به رنگ صبح

شکایت از متا و اکتیویژن به‌علت ترویج منفعت گیری از سلاح گرم

خانواده قربانیان تیراندازی مدرسه تگزاس، از متا و اکتیویژن شکایت کردند_به رنگ صبح ۹

این شکایت روز جمعه به نمایندگی از نزدیک به ۴۵ عضو این خانواده‌ها در دادگاه عالی لس آنجلس به ثبت رسیده است. خانواده‌های شاکی در دادخواست خود اکتیویژن و متا را متهم می‌کنند که با «اغفال» مردان جوان، آن‌ها را در مسیر اعمال خشونت‌آمیز قرار خواهند داد.

آن‌‌ها این چنین ادعا کرده‌اند که این دانش‌آموز علاقه بسیاری به بازی‌های Call of Duty داشته است و از طریق آن توانسته تا توانایی‌هایش در تیراندازی را افزایش دهد. مسئله فرد دیگر که در این شکایت وجود دارد به وجود سلاح AR-15 مورداستفاده در تیراندازی، در بازی‌های این فرنچایز اشاره دارد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
اکنون در واتس‌اپ می‌توانید حداکثر 3 مطلب را پین کنید_به رنگ صبح

در شکایت از متا نیز شاکیان ادعا کرده‌اند که «شخص تیرانداز از طریق بازاریابی تهاجمی» اینستاگرام که «صدها عکس نشان‌دهنده شوق جنگ در آن وجود دارد» دست به این چنین کاری زده است.

علاوه‌بر اکتیویژن و متا، خانواده‌های قربانی این حادثه این چنین از Daniel Defense، شرکت اسلحه‌سازی که تولیدکننده سلاح AR-15 این تیراندازی است نیز شکایت کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند که این شرکت سلاح‌های خود را از طریق پست‌هایی در اینستاگرام که جنگ را «ستایش» می‌کنند، به کودکان زیر سن قانونی تبلیغ می‌کند.

1716626158 69 خانواده قربانیان تیراندازی مدرسه تگزاس، از متا و اکتیویژن شکایت
خانواده قربانیان تیراندازی مدرسه تگزاس، از متا و اکتیویژن شکایت کردند_به رنگ صبح ۱۰

متا در قوانین اینستاگرام، شرکت‌ها را از فروش اسلحه منع می‌کند، هرچند در این حادثه، فرد مسلح اسلحه AR-15 را از وب‌سایت Daniel Defense خریداری کرده است.

«جاش کوسکوف»، وکیل خانواده‌های شاکی می‌گوید:

«اینستاگرام باید بازاریابی AR-15 برای بچه‌ها توسط شرکت‌های اسلحه‌سازی را متوقف کند. و اکتیویژن باید آموزش و عادت‌دادن کودکان به کشتن را متوقف کند. قضیه ساده است.»

بااین‌حال، «دلانی سیمونز»، رئیس ارتباطات شرکتی اکتیویژن در بیانیه‌ای به The Verge حرف های است: «میلیون‌ها نفر در سراسر جهان، بدون روی‌آوردن به اعمال وحشتناک از بازی‌های ویدیویی لذت می‌برند.»

ادامه مطلب
تنسنت 43 میلیارد دلار از قیمت بازار خود را به‌خاطر قوانین تازه چین از دست داد

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی