گوگل درباره اشتباهات هوش مصنوعی AI Overviews توضیح می‌دهد
- تکنولوژی

گوگل درمورد اشتباهات هوش مصنوعی AI Overviews توضیح می‌دهد_به رنگ صبح


نوشته و ویرایش شده توسط مجله به رنگ صبح

هفته قبل، قابلیت هوش‌مصنوعی AI Overviews گو‌گل خبرساز شد و گزارش‌هایی از جواب‌های شگفت آن به کاربران همانند اضافه‌کردن چسب روی پیتزا یا خوردن روزانه یک تکه سنگ انتشار شد. گوگل بعداً خبرداد که می‌خواهد جستجوهای هوش مصنوعی برای برخی موضوعات خاص را به‌طور دستی غیرفعال کند تا کاربران کمتر با جواب‌های شگفت روبه رو شوند و اکنون غول موتور جستجو پست جدیدی درمورد اشتباهات این قابلیت انتشار کرده است.

در پست وبلاگ گوگل، «لیز رید»، رئیس قسمت جستجوی شرکت، «خلأهای اطلاعاتی» و این چنین سوالات شگفت‌و‌غریبی که توسط کاربران پرسیده شده است را تقصیر کار نتایج نادرست قابلیت هوش‌مصنوعی خود می‌داند.

دفاع گوگل از هوش مصنوعی AI Overviews

گوگل درمورد اشتباهات هوش مصنوعی AI Overviews توضیح می‌دهد_به رنگ صبح ۹

رید در استدلال خود توضیح می‌دهد که AI Overviews طبق معمولً «توهم» ندارد و فقط بعضی اوقات اوقات اطلاعاتی که در وب وجود دارد را به نادرست تفسیر می‌کند. او می‌نویسد:

«هیچ‌چیز همانند این نیست که میلیون‌ها نفر از این ویژگی با جستجوهای تازه منفعت گیری کنند. ما این چنین جست‌وجوهای تازه بی‌معنی را دیده‌ایم که انگارً با مقصد تشکیل نتایج نادرست انجام شده‌اند.»

او این چنین ادعا می‌کند که در گزارش‌های مربوط به اشتباهات AI Overviews، «تعداد بسیاری اسکرین‌شات جعلی» وجود دارد.

ادامه مطلب
گوگل هوش مصنوعی مولد اختصاصی برای تبلیغ‌کنندگان عرضه می‌کند

اسکرین‌شاتی که در آن جواب سوال «روزانه چند سنگ باید بخورم؟» اراعه شده، به حرف های رید واقعی است، اما رئیس قسمت جستجوی گوگل توضیح می‌دهد که انتشار کردن یک نوشته طنز در این رابطه، علت‌شده تا قابلیت هوش مصنوعی این شرکت این چنین پاسخی را اراعه کند. او توضیح می‌دهد:

«تا قبل از پخش‌شدن این اسکرین‌شات‌ها، عملاً هیچ‌کس این چنین سوالی از گوگل نپرسیده می بود، به این علت هوش مصنوعی شرکت به آن وب‌سایت پیوند داده است.»

1717143756 201 گوگل درمورد اشتباهات هوش مصنوعی AI Overviews توضیح می‌دهد به رنگ
گوگل درمورد اشتباهات هوش مصنوعی AI Overviews توضیح می‌دهد_به رنگ صبح ۱۰

در نهایت، گوگل با بازدید این مشکلات انگارً توانسته تا الگوهایی را اشکار کند که در آن فناوری هوش مصنوعی ماموریت های خود را به درستی انجام نمی‌دهد. سپس بر پایه این مشاهدات، چندین پیشرفت برای AI Overviews اعمال شده است. از جمله این پیشرفت‌ها به منفعت گیری از مکانیسم‌های تشخیص بهتر برای جستجوهای بی‌معنی اشاره شده است.

ادامه مطلب
تماس‌های ویدیویی گوگل میت حالا از افکت‌های زیبایی پشتیبانی می‌کند

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی