توقف تولید پژو پارس
- تکنولوژی

توقف تشکیل پژو پارس تا آخر خرداد ۱۴۰۳، آیا سدان محبوب از ایران‌ماشین می‌رود؟_به رنگ صبح


نوشته و ویرایش شده توسط مجله به رنگ صبح

ادامه یا توقف تشکیل پژو پارس، موضوعی خبرساز و یقیناً خسته‌کننده برای مخاطبان ایرانی است. ایران‌ماشین نخست در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ خبرداد که تشکیل پژو پارس را متوقف خواهد کرد و حواله‌داران این ماشین باید نسبت به انتخاب خودروهای جانشین عمل کنند. بااین‌حال جذابیت بالای پژو پارس برای مشتری ایرانی و سود سرشاری که با خرید آن نصیب مشتری می‌بشود، علتشد تا متقاضیان این ماشین بر خرید خود اصرار کنند. درنهایت با همکاری سازمان استاندارد و وزارت صمت، قرار شد تا تشکیل پژو پارس برای مدتی مختصر ادامه یابد تا خودروهای ثبت‌نامی به دست متقاضیان برسند. بااین‌حال اکنون سازمان استاندارد اظهار کرده است که آخر خرداد ۱۴۰۳، زمان قطعی توقف تشکیل پژو پارس خواهد می بود.

توقف تشکیل پژو پارس، آری یا خیر؟

خبرگزاری ایسنا در گزارشی به این نوشته پرداخته است. به نقل از خبرگزاری ایسنا، سازمان استاندارد اظهار کرده است که پژو پارس خودرویی با پلتفرم قدیمی است و امکان دریافت استانداردهای ۸۵گانه را ندارد. ایران‌ماشین تا آخر بهار امسال یعنی ۳۱ خردادماه مجوز تشکیل آن را دارد و این مجوز دیگر تمدید نخواهد شد.

ادامه مطلب
آیا برنامه صادرات ماشین به روسیه برای سال 1403 پیروزی‌آمیز خواهد می بود؟_به رنگ صبح
توقف تشکیل پژو پارس تا آخر خرداد ۱۴۰۳، آیا سدان محبوب از ایران‌ماشین می‌رود؟_به رنگ صبح ۴

ماشین جانشین پژو پارس، سورن پلاس XU7P‌ خواهد می بود که از پلتفرم شبیه با پژو پارس منفعت می‌برد. به عبارتی پلتفرم مورد منفعت گیری در هر دو ماشین یکسان و متعلق به پژو ۴۰۵ مشهور است. به این علت نمی‌توان او گفت که پژو پارس قابلیت دریافت استاندارد ۸۵گانه ندارد اما سورن پلاس می‌تواند این استاندارد را دریافت کند. به همین علت است که ایران‌ماشین نیز علاقه‌ چندانی به توقف تشکیل پژو پارس ندارد و امکان پذیر بار دیگر موفق به دریافت مجوز تمدید تشکیل بشود.

مطرح توقف تشکیل محصولات قدیمی، از فرامین دولت سیزدهم به حساب می اید. در این دوره خودروهایی همچون سمند و تیبا با توقف تشکیل روبه رو شدند. خبرها حاکی از توقف تشکیل وانت نیسان و کامیون بنز مایلر در آینده نزدیک است. بااین‌حال انتخابات زودهنگامی که در آینده نزدیک برگزار می‌بشود، امکان پذیر تأثیرات قابل‌توجهی بر رویه‌های مدیریتی صنعت ماشین بگذارد. به این علت امکان پذیر هم چنان پژو پارس را برای مدتی دیگر در خط تشکیل ایران‌ماشین ببینیم؛ هرچند نمی‌توان انتظار داشت که تشکیل این سدان سالخورده برای مدتی طویل ادامه داشته باشد.

ادامه مطلب
شرایط فروش لاماری ایما هیبرید اظهار شد + جدول اردیبهشت 1403_به رنگ صبح
آخرین مطالب

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی