هوش مصنوعی iOS 18 احتمالاً تنها با آیفون 15 پرو سازگار خواهد بود
- تکنولوژی

هوش مصنوعی iOS 18 به گمان زیادً تنها با آیفون ۱۵ پرو سازگار خواهد بود_به رنگ صبح


نوشته و ویرایش شده توسط مجله به رنگ صبح

تقریباً یک هفته دیگر اپل در کنفرانس WWDC از آپدیت iOS 18 و قابلیت‌های هوش مصنوعی آن رونمایی خواهد کرد. اما به‌نظر می‌رسد کاربران برای منفعت گیری از این قابلیت‌های تازه به حداقل آیفون ۱۵ پرو یا ۱۵ پرو مکس نیاز خواهند داشت. به‌عبارتی آیفون‌های تجهیزبه تراشه سری A16 و پایین‌تر به گمان زیادً نتوانند به قابلیت‌های هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند.

بر پایه پست «مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، برای منفعت گیری از قابلیت‌های تازه iOS 18، کاربران باید آخرین آیفون‌های پیشرفته سری پرو با تراشه A17 Pro را داشته باشند. بدین ترتیب آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس با تراشه قدیمی A16، به گمان زیادً نتوانند قابلیت‌های هوش مصنوعی iOS 18 را اجرا کنند.

قابلیت‌های هوش مصنوعی iOS 18

هوش مصنوعی iOS 18 به گمان زیادً تنها با آیفون ۱۵ پرو سازگار خواهد بود_به رنگ صبح ۴

تراشه A17 دارای هسته‌های CPU و GPU سریع تر و موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای تازه است و می‌تواند ۳۵ تریلیون عملیات در ثانیه انجام دهد. رم یکپارچه روی تراشه نیز از ۶ گیگابایت به ۸ گیگابایت افزایش یافته است. انتظار می‌رود اپل از تراشه دستگاه و این چنین پردازش ابری برای اجرای هوش مصنوعی منفعت گیری کند.

ادامه مطلب
معاون اپل استراتژی‌های این شرکت درمورد مدل‌های گوناگون آیپد را توضیح داد_به رنگ صبح

تا وقتی که iOS 18 برای عموم اراعه بشود، یعنی در ماه سپتامبر (شهریورماه)، سری آیفون ۱۵ پرو یک‌ساله خواهد شد و اپل از سری آیفون ۱۶ رونمایی خواهد کرد؛ که بدون شک از همه ویژگی‌های iOS 18 حمایتمی‌کند و حتی امکان پذیر موارد اضافی هوش مصنوعی نیز داشته باشد.

از نظر دیگر، سیستم مورد نیاز برای اجرای هوش مصنوعی در مک و آیپد به گمان زیادً مقداری گسترده‌تر خواهد می بود و تنها به مدل‌های تازه M3 و M4 محدود نمی‌بشود. یقیناً باید مقدار رم را نیز در نظر گرفت که به گمان زیادً حداقل ۸ گیگابایت مورد نیاز باشد. تراشه‌های جدیدتر M3 یا M4 دارای موتور عصبی قدرتمندی می باشند که تقریباً شبیه تراشه آیفون ۱۵ پرو است.

ادامه مطلب
نور ماه روی اکوسیستم‌ صخره‌های مرجانی تأثیر عجیبی می‌گذارد_به رنگ صبح

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی