صدای ChatGPT تا 98 درصد شبیه «اسکارلت جوهانسون» است
- تکنولوژی

صدای ChatGPT تا ۹۸ درصد همانند «اسکارلت جوهانسون» است_به رنگ صبح


نوشته و ویرایش شده توسط مجله به رنگ صبح

با رونمایی از GPT-4o ضمن این که دقت کاربران به قابلیت‌های بسیار این هوش مصنوعی جلب شد، شباهت صدای «اسکای» این چت‌بات به «اسکارلت جوهانسون» نیز بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها یافت. حتی این بازیگر هالیوودی از OpenAI و مدیرعامل آن یعنی «سم آلتمن» انتقاد کرد. اکنون محققان با بازدید صدای این چت‌بات دریافتند که تا ۹۸ درصد به صدای جوهانسون شباهت دارد.

بر پایه گزارش NPR، محققان دانشگاه ایالتی آریزونا دریافتند که صدای اسکای ChatGPT که اکنون منفعت گیری از آن متوقف شده است، به صدای اسکارلت جوهانسون همانند است. محققان با منفعت گیری از مدل‌های هوش مصنوعی شباهت‌ آوایی اسکای را با تقریباً صدای ۶۰۰ بازیگر زن دیگر بازدید کردند. به حرف های آن‌ها، صدای جوهانسون بیشتر از ۹۸ درصد به اسکای همانند است.

ادامه مطلب
OpenAI به تصاویر DALL-E 3 واترمارک اضافه می‌کند

شباهت صدای اسکای ChatGPT و اسکارلت جوهانسون

صدای ChatGPT تا ۹۸ درصد همانند «اسکارلت جوهانسون» است_به رنگ صبح ۴

بر پایه این تحقیق، مدل‌های هوش مصنوعی این چنین اشکار کردند که صدای «ان هتوی» و «کری راسل»، بازیگران مشهور هالیوود نیز در برخی موارد زیاد تر از صدای جوهانسون به اسکای شباهت دارد. درواقع به حرف های محققان صدای جوهانسون همانند است، اما به گمان زیادً یکسان نیست.

بااین‌حال، محققان به این نتیجه رسیدند که اشتراکات غیرقابل انکاری بین صدای اسکای و صدای جوهانسون وجود دارد. به گفتن مثال، این تجزیه‌وتحلیل نشان داد که مجرای صوتی (Vocal tract) اسکای و جوهانسون دارای طول‌های یکسانی است. مجرای صوتی به حلق، دهان و بینی اشاره دارد که صدای معینی را تشکیل می‌کنند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
شرایط فروش وانت نیسان با رنگ سفید اظهار شد! + جدول آذر 1402

از سویی، این دو صدا تفاوت‌هایی نیز دارند؛ فرکانس صدای اسکای مقداری بلندتر (زیرتر) و رساتر از صدای جوهانسون است.

به‌رغم این شباهت غیرقابل‌تکذیب، سم آلتمن حرف های است که هیچ زمان قرار نبوده است صدای اسکای همانند صدای اسکارلت جوهانسون باشد. و به احترام این بازیگر نیز منفعت گیری از صدای Sky را در هوش مصنوعی خود متوقف کرده است. به حرف های OpenAI این شرکت از یک شخص دیگر برای صداپیشگی اسکای منفعت برده است، اما برای نگه داری حریم خصوصی، نام او را اظهار نمی‌کند.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی