موتورهای درون‌سوز جدید تویوتا
- تکنولوژی

موتورهای درون‌سوز تازه تویوتا کوچکتر اما بهتر هستند_به رنگ صبح


نوشته و ویرایش شده توسط مجله به رنگ صبح

آکیو تویودا، رئیس تویوتا، پیش‌بینی می‌کند که خودروهای برقی تجهیزبه باتری هیچ زمان از ۳۰ درصد سهم بازار فراتر نخواهند رفت. او این چنین معتقد است که مشکل از موتور‌های درون‌سوز نیست، بلکه کربنی است که آن‌ها تشکیل می‌کنند. به این علت جای شگفتی ندارد که این خودروساز ژاپنی هم چنان به جستوجو تشکیل موتورهای درون‌سوز است. این هفته خانواده جدیدی از موتورهای چهارسیلندر خطی تویوتا معارفه شد که در این نوشته آن‌ها را بازدید می‌کنیم.

نگاهی به موتورهای درون‌سوز تویوتا

این موتورها با سوخت‌های فسیلی معمولی کار می‌کنند، اما با سوخت‌های کربن-خنثی همانند هیدروژن مایع، سوخت ترکیبی و سوخت زیستی نیز قابل منفعت گیری می باشند. در کنفرانس مشترک تویوتا با مزدا و سوبارو، سه موتور تازه معارفه شد. یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی تازه که در قیاس با موتور جاری نزدیک به ۱۰ درصد از نظر حجم و ارتفاع کوچکتر است. این موتور نه تنها پرقدرت، بلکه کارآمدتر نیز خواهد می بود. افت وزن نزدیک به ۱۰ درصد وعده داده شده است.

ادامه مطلب
عکس روز ناسا: JADES-GS-z14-0، دورترین جسم جهان_به رنگ صبح

این چنین بخوانید: تویوتا، مزدا و سوبارو با همکاری یکدیگر موتورهای درون‌سوز تازه می‌سازند

تا این مدت جزئیات دقیقی در رابطه خروجی و مصرف سوخت آن انتشار نشده است، چون این موتور چهارسیلندر تا این مدت در حال گسترش است. تویوتا قبلا آن را در یک نمونه اولیه پریوس نصب کرد و به طور جداگانه به نمایش گذاشت. شرکت ژاپنی می‌گوید که موتورهای جدیدش به علت افت آلایندگی، «انقلابی در تشکیل خودروها» به وجود خواهند آورد. تویوتا با کوچک‌تر کردن آن‌ها می‌تواند ارتفاع کاپوت را پایین بیاورد و در نتیجه با آیرودینامیک‌تر کردن خودروها مصرف سوخت آن‌ها را افت دهد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
آنر به پرفروش‌ترین برند موبایل در بازار چین تبدیل شد
موتورهای درون‌سوز تازه تویوتا کوچکتر اما بهتر هستند_به رنگ صبح ۹

موتور دوم یک واحد ۱.۵ لیتری توربوشارژ است، که حجم آن ۲۰ درصد کمتر از موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی جاری است. در عین حال ارتفاع آن ۱۵ درصد افت می‌یابد. قوت آن تقریباً به همان اندازه خواهد می بود، اما کارایی آن تقریباً ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

نیرومندترین موتور تازه تویوتا یک واحد ۲ لیتری توربوشارژ خواهد می بود. این موتور در قیاس با واحد ۲.۴ لیتری توربو حاضر، ۱۰ درصد حجم و ارتفاع کمتری دارد. تویوتا برای این پیشرانه قول قوت زیاد تر و ۳۰ درصد راندمان زیاد تر را داده است.

شراکت تویوتا و سوبارو برای ساخت پیشرانه‌های بهتر

موتورهای تازه برای مدل‌های هیبریدی و پلاگین هیبریدی بهینه شده‌اند. فایننشال تایمز به نقل از یک فرد آشنا با برنامه‌های تویوتا می‌گوید که این موتورهای چهارسیلندر خطی در اواخر سال ۲۰۲۶ با خودروهای برقی اراعه خواهند شد. به حرف های این نشریه، برخی از این موتورها با سوخت دیزل نیز کار می‌کنند.

ادامه مطلب
«سم آلتمن» مجدد مدیرعامل OpenAI شد

شراکت تویوتا با سوبارو و مزدا کاملاً منطقی است. تویوتا ۲۰ درصد از سهام سوبارو و ۵ درصد از سهام مزدا را در اختیار دارد. یقیناً این موتورهای تازه برای مدل‌های تویوتا ساخته خواهد شد. سوبارو در حال کار بر روی یک سیستم هیبریدی نسل بعدی مبتنی بر موتور باکسر خودش است، در حالی که مزدا منبع های مالی بیشتری را صرف موتور چرخشی خود خواهد کرد که به گفتن یک ژنراتور عمل می‌کند.

تویوتا
موتورهای درون‌سوز تازه تویوتا کوچکتر اما بهتر هستند_به رنگ صبح ۱۰

تویوتا این چنین در حال بازدید تشکیل یک زنجیره تامین سوخت کربن-خنثی است. تویوتا برای تحقق این کار، با شرکت پالایش نفت ژاپنی آیدمتسو کوسان، اینیوس بزرگترین شرکت نفتی ژاپن و صنایع سنگین میتسوبیشی همکاری می‌کند. مقصد آن‌ها این است که موتورهای درون‌سوز برای زمان طویل زنده نگه داشته شوند.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

ادامه مطلب
واردات موتور سنگین با محدودیت‌های زیاد آزاد شد!

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی