بلایند دیت
- اموزش

بلایند دیت و هر چیزی که باید درمورد آن بدانید_به رنگ صبح


نوشته و ویرایش شده توسط مجله به رنگ صبح

کافی است مقداری اهل یوتیوب یا اینستاگرام باشید تا ویدئوهای بلایند دیت ایرانی را دیده باشید. به گمان زیاد از خودتان پرسیده‌اید بلایند دیت چیست؟ و سپس هم با خودتان حرف های‌اید که چه مقدار همانند شیوه آشنایی و ازدواج سنتی ایرانی است!

به طور خلاصه بلایند دیت یک قرار آشنایی بین دو طرفی است که با هم هیچ آشنایی ندارند. بلایند دیت توسط یک دوست مشترک یا یک عضو خانواده تنظیم می‌بشود و هدفش آشنا کردن دو نفر برای یک رابطه عاطفی و به گمان زیاد در نهایت ازدواج است.

بلایند دیت چیست؟

آن چنان که گفتیم بلایند دیت یا قرار آشنایی ناشناس یک قرار آشنایی بین دو غریبه است. قرارهای ناشناس طبق معمولً توسط دوستان مشترک، اعضای خانواده یا از طریق پلتفرم‌های دوستیابی آنلاین ترتیب داده خواهد شد.

۴ ویژگی مهم بلایند دیت

  • طرف ناشناس: اشکار ترین ویژگی یک بلایند دیت این است که دو طرف آن قبلا یک‌دیگر را ندیده‌اند.
  • تنظیم شده توسط شخص سوم: بلایند دیت‌ها زیاد تر توسط دوستان، خانواده یا زوج‌یاب‌هایی هماهنگ می‌بشود که اعتقاد دارند دو فرد امکان پذیر با هم سازگار باشند.
  • فضای عاشقانه: با این که نتیجه قرار نامشخص است، اما قرارهایی این این چنین با مقصد شکل دادن یک رابطه عاشقانه ترتیب داده خواهد شد.
  • دیدار در مکان عمومی: این قرارها – همچون اکثر اولین قرارهای عاشقانه و رمانتیک- طبق معمولً در مکان‌های عمومی و خنثی همانند کافه‌ها، رستوران‌ها یا پارک‌ها انجام خواهد شد تا از راحتی و ایمنی هر دو طرف مطمعن حاصل بشود.

تاریخچه بلایند دیت: از ازدواج سنتی تا آگهی دادن و اپلیکیشن دوستیابی!

اگر فکر می‌کنید بلایند دیت یا همان قرار ناشناس محصول نسل زد و ایده جوانان است سخت در نادرست هستید. بلایند دیت در یوتیوب ایده نسل تازه است، اما قرار ناشناس قدیمی‌تر از فکر شما است.

ازدواج‌های سنتی و هماهنگ شده

از زمان‌های قدیم تا همین چند سال پیش – و حتی همین امروز- قسمت مهمی از ازدواج ها زیاد تر توسط خانواده ها ترتیب داده می‌شد و زوج‌ها برای اولین بار در روز عروسی همسر خود را ملاقات می‌کردند. به مرور این آشنایی به مرحله های اولیه آشنایی برای ازدواج آمد و زوج‌ها در روز خواستگاری هم را دیدند. این اولین نسخه بلایند دیت، اما در محیطی رسمی می بود.

ادامه مطلب
بهترین فیلم های کمدی جنایی که باید تماشا کنید

آگهی عاشقانه

قرن‌های ۱۸ و ۱۹ ناظر ظهور آگهی‌های شخصی در روزنامه‌های اروپا بودیم. آدم‌ها به امید یافتن زوج مطلوب خود برتری‌های ظاهری و شخصی خود را شرح می‌دادند و در روزنامه تبلیغ می‌کردند. این تبلیغات پیش درآمدی بر خواستگاری مدرن می بود.

انقلاب با عشق تلفنی

با ظهور تلفن، قرن بیستم ناظر عصر جدیدی از روابط عاشقانه می بود. خدمات دوستیابی تلفنی در اروپا محبوب شد. این امکان به افراد اجازه می‌داد تا قبل از ملاقات حضوری، با زوج احتمالی خود سخن بزنند. در ایران هم به گمان زیاد تلفن‌های عاشقانه را برای دارید که در آن دختر جوانی به منزل پسر جوانی زنگ می‌زد و تا او گوشی را بر نمی‌داشت سخن نمی‌زد!

بلایند دیت با اپلیکیشن‌ها و کشیدن انگشت

در عصر دیجیتال امروزی تکنولوژی دنیای قرارهای عاشقانه ناشناس و غیر ناشناس را زیر و رو کرده است. پلتفرم‌های دوستیابی آنلاین، سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی افراد را بر پایه علایق و ترجیحات مشترک به هم متصل می‌کنند و اشکار کردن یک شخص نزدیک به سلایق شما را برای شما زیاد آسان‌تر می‌کنند.

چطور برای بلایند دیت آماده شویم؟

آمادگی مناسب برای یک بلایند دیت زیاد مهم است، به خصوص اگر تصمیم پیروزی داشته باشید.

ما چند پیشهاد برای شما داریم.

  • سطح انتظارات را اشکار کنید: فهمیدن کنید که مقصد مهم یک قرار ناشناس، داشتن اوقاتی لذت قسمت و آشنایی با شخصی تازه است. هر قرار عاشقانه‌ای – ناشناس یا معمولی- قرار نیست منجر رابطه عاطفی بشود. بعد واقع‌بین باشید و آمادگی پذیرفتن هر نتیجه‌ای را داشته باشید.
  • انتخاب لباس مناسب: سعدی درست حرف های است که « نه همین لباس زیباست نشان آدمیت » ولی لباس شما اولین یا دومین معرف شما در هر قراری است؛ به خصوص اگر بلایند دیت باشد. از طرف دیگر لباس شما به طور قابل توجهی بر مطمعن به نفس شما تأثیر می‌گذارد. راحت اما مشابه و باهوش لباس بپوشید. اگر محل قرار غیررسمی است شیک اما راحت باشید. در فرد روبه رو برای یک رستوران شیک یک لباس شیک بپوشید.
  • آمادگی ذهنی و نحوه فکر: با نگاهی مثبت به سمت قرار بروید. ذهن باز و آماده برای شرکت در یک او گفت‌وگوی گرم و صمیمی را داشته باشید. برای باشید که فرد روبه رو هم استرس مقداری ندارد. لبخند بزنید و به خود یادآوری کنید که این فرصتی خوب برای یک ربط معنادار تازه است.
ادامه مطلب
جزئیاتی درباره سامانه خدمات پس از فروش خودروها منتشر شد

از دوستان چه انتظاری داشته باشیم؟

دوست، فامیل یا هر فردی که قرار را هماهنگ کرد نقش مهمی در بلایند دیت دارد. آن‌ها هر دو طرف را می‌شناسند و آن‌ها می باشند که اعتقاد دارند که دو نفر برای یک رابطه مناسب باشند.

از آن‌ها باید چه انتظاری داشت؟

  • مطمعن به هماهنگ کننده قرار: اگر دوست یا آشنا فردی را معارفه کرد به آن‌ها مطمعن کنید. آن‌ها خیرخواه و علاقه‌مند شما می باشند و بهترین تلاش خود را می‌کنند.
  • برتری‌های خود را شفاف بگویید: برتری‌های خود را به فردی که قرار است شما را برای یک قرار معارفه کند شفاف بگویید. در رابطه ترجیحات و مشکلات خود شفاف باشید. این می‌تواند به جلوگیری یافتن شخصی نزدیک‌ترین به شما پشتیبانی کند.
  • متعادل کردن انتظارات با حقیقت: مهم است که امیدهای خود را مشابه با انتظارات واقع‌بینانه هماهنگ کنید. قرار نیست اولین بلایند دیت آخرین و بهترین آن‌ها باشد.

چطور مکان مناسب بلایند دیت را انتخاب کنیم؟

محل برگزاری می‌تواند به طور قابل توجهی بر پیروزی یک بلایند دیت تأثیر بگذارد و نشانی از هوش شما باشد.

در اینجا چند مسئله برای انتخاب مکان مناسب به شما نظر می‌کنیم.

  • ساده و صمیمی و نه رسمی: برای اولین جلسه، مکان‌های معمولی همانند کافی‌شاپ‌ها، پارک‌ها یا هر جایی همانند آن‌ها عالی است. این مکان‌ها فضایی آرام، امن و صمیمی می‌سازند. فضای رسمی، همانند رستوران‌های شیک، می‌توانند سختی غیرضروری برای هر دو طرف تشکیل کنند و جلوی آب شدن یخ‌ها را بگیرند.
  • دقت به اسایش خاطر: همیشه یک مکان عمومی را برای اولین قرار انتخاب کنید. این کار اسایش خاطر را برای فرد روبه رو فراهم می‌کند و اجازه می‌دهد که هر زمان نخواست به قرار به آخر دهد. اگر به بلایند دیت – یا هر قرار عاشقانه فرد دیگر- دعوت شدید ترجیحا به یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود در رابطه برنامه، از جمله مکان و زمان تاریخ، خبر‌رسانی کنید.
  • انتخاب یک محیط راحت: محل قرار عاشقانه- در هر نوع آن- باید برای هر دو طرف راحت باشد. از قرار گذاشتن در مکان‌هایی که بیشتر از حد پر سر و صدا یا شلوغ می باشند پرهیز کنید. جایی را انتخاب کنید که بتوانید به راحتی سخن بزنید.

باز کردن سر سخن بگویید: چه بگوییم و چه نگوییم

اغاز و نگه داری ریتم مکالمه با یک غریبه می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما قسمت زیاد مهمی از یک بلایند دیت موفق است.

ادامه مطلب
۸ عادت مطالعه موثر برای کسب نمره‌های بهتر_به رنگ صبح

بلایند دیت

ما چند نظر کاربردی درمورد چگونگی اغاز مکالمه داریم.

  • سوال‌های کوچک و معمولی: سوال‌های ساده یکی از کلاسیک‌ترین و قدیمی‌ترین راه‌ها برای باز کردن سر سخن بگویید است. انگلیسی‌ها به این سوال‌ها می‌گویند «آیس برکر» یا یخ شکن. سوال‌های ساده‌ای درمورد چگونگی گذشتن روز، علایق یا فعالیت‌های تازه می‌تواند نقطه خوبی برای اغاز مکالمه باشد. سوال‌هایی همانند روزت چطور گذشت؟ تازه چه فیلمی دیدی؟ یا تعطیلات چه کردی؟ می‌تواند نقطه‌ای امن برای اغاز او مباحثه باشد.
  • چیزهایی که بهتر است نگویید: بی‌خیال سخن زدن درمورد موضوعات او گفت و گو برانگیز یا سنگین و پیچیده همانند سیاست، مذهب یا روابط عاطفی قبل شوید. در قرار اول بهتر است روی سوژه‌های سبک و لذت‌قسمت تمرکز کنید تا از قرار لذت ببرید. هر موضوعی که درمورد آن یقین نیستید را حذف و از ریسک پرهیز کنید.
  • توانایی‌های گوش دادن و زبان بدن: ربط مؤثر یک خیابان دو طرفه است؛ حتی در دیت اول. به آنچه فرد روبه رو شما می‌گوید دقت کنید و با این گوش دادن و زبان بدن علاقه خود را به نوشته نشان دهید. سر تکان دهید، لبخند بزنید و ربط چشمی خود را با فرد روبه رو نگه داری کنید تا نشان دهید به او دقت می‌کنید.

با اتفاق‌های ناخوشایند چه کنیم؟

لحظه‌های ناخوشایند در ملاقات‌های ناشناس اجتناب ناپذیر می باشند. یک سخن ناخوشایند یا یک کار غیر دلنشین چیزی است که امکان وقوع داد. قضیه مهم این است که این رخدادها را چطور مدیریت کنید.

  • آرام و بی تفاوت بمانید: هنگامی که یک رخداد ناخوشایند رخ می‌دهد، آرام و بی تفاوت باشید. یک نفس عمیق بکشید و به یاد داشته باشید که این یک قسمت طبیعی از فرآیند بلایند دیت است.
  • تحول مسیر او مباحثه: اگر مکالمه بی‌حال و غیرجذاب شده به سادگی با یکی دو سوال یا شوخی کوچک مسیر او مباحثه را عوض کنید. درمورد علایق فرد روبه رو سؤالی سوال کنید یا خاطره خنده‌دار- اما نه مسخره- را به اشتراک بگذارید. این می‌تواند ضمن نگه داری ریتم او مباحثه از تنش هم جلوگیری کند.
  • یافتن عرصه مشترک: به جستوجو علایق یا ازمایش ها مشترک برای او گفت و گو باشید. این کار می‌تواند به تشکیل ربط پشتیبانی کند و او مباحثه را در یک مسیر غریزی و طبیعی پیش ببرد. به گفتن مثال، اگر هر دو از کوهنوردی لذت می‌بردید درمورد قله‌های گوناگون ایران یا توانایی‌های کوهنوردی گپ بزنید تا او مباحثه گرم، صمیمی و طبیعی باشد.
ادامه مطلب
هوش مصنوعی جدیدی که می‌تواند آنتی‌بیوتیک طراحی کند_به رنگ صبح

آیا فرد روبه رو برای من مناسب است؟

با جلو رفتن دیت و گذراندن مقداری زمان اغاز به دریافت حس از فرد روبه رو می‌کنید. اما چطور می‌توان تشخیص داد که فرد روبه رو برای شما مناسب است یا خیر؟

  • شناخت نشانه‌های مثبت: به جستوجو نشانه‌های مثبتی همانند علایق و قیمت‌های مشترک باشید. این‌ها می‌توانند شانس بالقوه تفاهم را به شما نشان دهند. اگر فهمید شدید که از با هم بودن لذت می‌برید و می‌خندید و از همراهی یکدیگر لذت می‌برید، این نشانه خوبی برای قرار دوم است.
  • دقت به هشدارها یا همان رد فلگ‌ها: مواظب رفتارهای هشدار آمیز یا رد فلگ‌ها باشید. از جمله با اهمیت ترین رد فلگ‌ها می‌توان به بی‌احترامی، قیمت‌های متضاد، تشکیل حس ناامنی و ناراحتی در شما و نشانه‌های اختلال‌های روانی و اعتیاد اشاره کرد. به غرایز خود مطمعن کنید و علائم هشدار دهنده را نادیده نگیرید. اگر قضیه‌ای ناخوشایند است، مهم است که درمورد آن یقین شوید.
  • برسی حس و حال و کیفیت رابطه: باید دقت کنید و ببینید حس و حال طرف چطور است و آیا کیفیت مدنظرتان شکل گرفته یا نه؟ این کیفیت فقط مخصوص داشتن چیزهای مشترک نیست، بلکه در رابطه داشتن حس جذب شدن به یک رابطه است.

سپس از بلایند دیت آداب معاشرت را مراعات کنید

نحوه مدیریت بعد از بلایند دیت زیاد مهم است. رفتارهای بعد از دیت می‌توانند همه چیز را تحول دهند.

قدردان باشید: سپس از دیت، از فرد روبه رو خود برای هنگامی که تعلق داد سپاس کنید. یک “متشکرم برای روز زیبایی که ساختی” ساده می‌تواند زیاد سودمند باشد.

دیت‌های سپس: اگر علاقه‌مندید مجدد فرد روبه رو را ببینید، به او خبر دهید. دیت دوم را نظر دهید و جواب او را بسنجید. درمورد مقصد خود در قرارهای سپس صادق باشید. در ضمن آمادگی نه شنیدن را نیز داشته باشید.

از رد شدن غمگین شوید، اما واقع‌بین باشید: جواب رد شنیدن یا دادن در هر موقعیتی سخت است، اما واقع‌بین باشید. هر بلایند دیتی تبدیل یک رابطه نمی‌بشود و این طبیعی. اگر علاقه‌ای به جستوجو کردن یک رابطه ندارید، محترمانه و با احتیاط حرکت کنید. در فرد روبه رو اگر جواب رد شنیدید احترام فرد روبه رو و خودتان را نگه داری کنید.

بلایند دیت

اشتبا‌ه‌های مرسوم در بلایند دیت

بلایند دیت قرار خاصی است و برای این خاص بودن برخی اشتباهات در آن مرسوم است که به آن می‌پردازیم.

ادامه مطلب
امروز در فضا: آپولو 12 پرتاب شد

دیر رسیدن

  • اهمیت زمان شناسی: دیر کردن می تواند اولین فکر منفی را تشکیل کند.
  • راهکار: برای عکس العمل درست به تأخیرهای غیرمنتظره سریعتر حرکت کنید.

زیاد زیاد یا زیاد کم سخن بگویید کردن

  • نامتعادل نباشید: پرحرف نباشید و از کم حرفی هم فرار کنید.
  • راهکار: سوال سوال کنید و به جواب‌های آنها علاقه نشان دهید.

حواس پرت بودن

  • عدم تمرکز: از چک کردن تلفن یا حواس پرتی در طول قرار خودداری کنید.
  • راهکار: دقت کامل خود را به فردی که با او هستید معطوف کنید.

بیشتر از حد فکر کردن

  • بیشتر از حد نباشید: هر سخن یا عملی را بیشتر از حد تحلیل نکنید. این یک دیدار ساده است.
  • راهکار: اجازه دهید گفتگو به طور طبیعی جریان یابد.

۱۰ نظر برای پیروزی در بلایند دیت

اکنون با دقت به نکاتی که پیش از این گفتیم ۱۰ مسئله کاربردی برای پیروزی در بلایند دیت را به طور خلاصه با شما در بین می‌گذاریم.

  1. شخصی که بلایند دیت شما را تنظیم می‌کند باید شناخت خوبی از شما داشته باشد و شما هم او را خوب بشناسید.
  2. بد نیست کار را با یک تماس تلفنی اغاز کنید و مقداری فرد روبه رو را بشناسید. این قرار ناشناس است، اما قرار نیست هیچ چیز ندانید.
  3. تمیزی و ظاهر آراسته را به هیچ وجه فراموش نکنید.
  4. به هیچ وجه نوشیدنی الکی مصرف نکنید و کاملا هوشیار سر قرار حاضر شوید.
  5. از مکالمه و دیت خود لذت ببرید و خودتان را اذیت نکنید.
  6. نسخه مهم خودتان و کاملا معتبر باشید. وانمود به چیزی که نیستید نکنید.
  7. مثبت اندیش باشید چون نومید منفعت‌ای ندارد.
  8. در همان قرار اول جستوجو کنترل فرد روبه رو یا دستکاری ذهن او نباشید.
  9. سخاوتمند باشید. در این مورد خاص، زنان سخاوت را بازتابی از قلب سخاوتمند می‌دانند. این سخاوت تنها در خرج کردن پول نیست بلکه در سخاوتمندانه گوش کردن است.
  10. خوب و شیک و برازنده لباس بپوشید و راحتی خود را قربانی نکنید.

نظر شما درمورد بلایند دیت چیست؟

تعداد بسیاری فکر می‌کنند قرارهای ناشناس می‌تواند راهی فوق العاده برای ملاقات با افراد تازه و اشکار کردن یک شریک عاطفی باشند. نظر شما چیست؟ تا به حال بلایند دیت را توانایی کرده‌اید؟ توانایی شما از بلایند دیت خوشایند می بود؟ اگر شما بودید چه مسئله فرد دیگر را برای توانایی بلایند دیت ذکر می‌کردید؟

منبع: چطور، هاف‌پست

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی