مدیر هوش مصنوعی متا از پیش‌بینی‌های نادرست ایلان ماسک انتقاد کرد
- تکنولوژی

مدیر هوش مصنوعی متا از پیش‌بینی‌های نادرست ایلان ماسک انتقاد کرد_به رنگ صبح


نوشته و ویرایش شده توسط مجله به رنگ صبح

«یان لیکان»، مدیر هوش مصنوعی متا و «ایلان ماسک»، مدیرعامل xAI در چند زمان تازه در شبکه اجتماعی ایکس دچار گفتگوهای پرتنش بسیاری بوده‌اند. در ادامه این گفتگوها، یان لیکان از پیش‌بینی‌های شگفت و نادرست ایلان ماسک انتقاد کرده است.

بر پایه گزارش CNBC، پیش‌بینی‌های «آشکارا نادرست» ایلان ماسک که یان لیکان به آن‌ها اشاره کرده، شامل ادعاهای ماسک مبنی بر اراعه هوش جامع مصنوعی (AGI) در سال ۲۰۲۵ است؛ این چنین ماسک پیش‌بینی کرده می بود که تسلا تا سال ۲۰۲۰ یک میلیون ربوتاکسی روانه بازار خواهد کرد.

پیش‌بینی‌های نادرست ایلان ماسک و انتقاد یان لیکان

ایلان ماسک در تماسی با اندوخته‌گذاران در سال ۲۰۱۹ وعده اراعه یک میلیون روبوتاکسی تا یک سال سپس را داده می بود. در آن زمان، ماسک حرف های می بود روبوتاکسی، تسلا را به شرکتی به قیمت ۵۰۰ میلیارد دلار تبدیل می‌کند. قیمت بازار تسلا در سال ۲۰۲۱ به بیشتر از ۱ تریلیون دلار رسید، اما این شرکت تا این مدت یک ربوتاکسی نیز تحویل نداده است. در فروردین ماه امسال، مدیرعامل تسلا خبرداد که در ۱۸ مردادماه از روبوتاکسی رونمایی می‌کند.

ادامه مطلب
سامسونگ از فلسفه طراحی محصول خود برای سال ۲۰۳۰ پرده برداشت_به رنگ صبح
مدیر هوش مصنوعی متا از پیش‌بینی‌های نادرست ایلان ماسک انتقاد کرد_به رنگ صبح ۴

ماسک این چنین قولهای بزرگی در عرصه تراشه نورالینک داده می بود. او مدعی می بود که دستگاه‌های نورالینک می‌توانند شرایط «شناخت ابرانسانی» را فراهم و مشکلات اوتیسم و اسکیزوفرنی را حل کند. او در اواخر ۲۰۲۲ حرف های می بود که تصمیم دارد خودش هم ایمپلنت دریافت کند.

از نظر دیگر، در مشاجره بین ایلان ماسک و یان لیکان، این میلیاردر با طعنه از لیکان سوال کرد که آیا در چند سال قبل دستاورد علمی داشته است یا نه، که لیکان به ۸۰ مقاله علمی خود در چهار سال قبل اشاره کرد. لیکان او گفت که تنها مقاله منتشرشده ماسک در گوگل اسکولار مربوط به نورالینک است. در این مقاله که در مجله JMIR در سال ۲۰۱۹ منتشرشده، ایلان ماسک به گفتن نویسنده مهم ذکر شده، درحالی که گفتن نویسنده دوم فقطً «نورالینک» است.

ادامه مطلب
ایلان ماسک با ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا مخالفت کرد_به رنگ صبح

یان لیکان دراین‌باره حرف های است:

«من یقین هستم دانشمندانی که پشت این نام [نورالینک] نهان شده‌اند از این بابت زیاد خوشحال می باشند. فقط امیدوارم آن‌ها تلخ‌کام و فراموش‌شده از دنیا نروند.»

تنش بین این دو نفر، وقتی اوج گرفت که ایلان ماسک در پستی از متخصصان حوزه فناوری خواست به شرکت هوش مصنوعی او یعنی xAI بپیوندند. سپس بلافاصله یان لیکان این میلیاردر را مورد تمسخر قرار داد.

به‌طورکلی ایلان ماسک قولها و پیش‌بینی‌های نادرست بسیاری تا بحال نقل کرده، بااین‌حال در طول این سال‌ها نیز او به دستاوردهای دیدنی تعداد بسیاری دست یافته است.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی