قطعی اخیر ChatGPT محبوبیت هوش مصنوعی جمینای گوگل را افزایش داد
- تکنولوژی

قطعی تازه ChatGPT محبوبیت هوش مصنوعی جمینای گوگل را افزایش داد_به رنگ صبح


نوشته و ویرایش شده توسط مجله به رنگ صبح

قطعی تازه ChatGPT انگارً علتافزایش علاقه نسبت به رقیب آن، یعنی هوش مصنوعی جمینای (Gemini) گوگل شده است. گزارش‌های منتشرشده، افزایش نزدیک به ۶۰ درصدی جستجوهای جهانی جمینای در روز ۴ ژوئن (سه‌شنبه ۱۵ خرداد) را مشخص می کند، دقیقاً همان روزی که ChatGPT از دسترس خارج شده می بود.

بر پایه گزارش‌های حاضر، جستجوهای روزانه کاربران برای جمینای به‌طور میانگین نزدیک به ۲۰۴۹۹۱ مورد است، اما در زمان قطعی ChatGPT، این مقدار به ۳۲۷۰۵۸ مورد افزایش یافت. این کار مشخص می کند که کاربران در زمان قطعی چت‌بات OpenAI به جستوجو جانشین‌هایی برای آن بوده‌اند.

قطعی تازه ChatGPT محبوبیت هوش مصنوعی جمینای گوگل را افزایش داد_به رنگ صبح ۹

مسئله دلنشین این که علاوه بر افزایش جستجوهای Gemini در زمان قطعی ChatGPT، این چنین جستجوی عبارت «قطعی ChatGPT» نیز در همان بازه وقتی افزایش یافته است. در حالی که جمینای گوگل به‌گفتن محبوب‌ترین جانشین این چت‌بات معارفه شده، اما جستجوهای فرد دیگر همانند «Microsoft Copilot» و «جانشین ChatGPT» نیز افزایش یافته است.

ادامه مطلب
تصاویر جعبه پیکسل 8 گوگل چند روز مانده به رونمایی، افشا شد

جستجوهای روزانه برای عبارت «Microsoft Copilot» طبق معمولً به طور میانگین ​​نزدیک به ۱۱۰۹۰ مورد است، اما در ۴ ژوئن این تعداد به ۱۶۶۷۷ مورد (نزدیک به ۵۰ درصد زیاد تر) افزایش یافت. به همین صورت، جستجوها برای «جانشین ChatGPT» در چند ساعت اولیه قطعی ChatGPT به ۱۱۰۰۰ افزایش یافته که در شرایط معمولی این مقدار ۸۹۸ مورد است.

یقیناً باید دقت داشت که افزایش مقدار جستجو این پارامترها در قیاس با افزایش علاقه به Gemini زیاد کمرنگ می باشند.

ادامه مطلب
«کارخانه هوش مصنوعی» فاکسکان و انویدیا ساخت خودروهای خودران را تقویت می‌کند

جمینای گوگل در تلاش برای پیشتازی از ChatGPT

1717657278 596 قطعی تازه ChatGPT محبوبیت هوش مصنوعی جمینای گوگل را افزایش
قطعی تازه ChatGPT محبوبیت هوش مصنوعی جمینای گوگل را افزایش داد_به رنگ صبح ۱۰

ChatGPT اکنون نزدیک به ۱۸۰ میلیون کاربر فعال از سراسر جهان دارد و به‌گفتن چت‌بات هوش مصنوعی پیشتاز شناخته می‌بشود. جمینای گوگل در اواخر سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی شد و آلفابت، شرکت مادر گوگل در آن زمان ادعا کرده که مدل «جمینای اولترا» در ماموریت های متنی و چندوجهی گوناگون از مدل GPT-V4 بهتر عمل می‌کند. حتی با این ادعا نیز محبوبیت ChatGPT زیاد تر است، اما قطعی تازه فرصتی را برای چت‌بات گوگل فراهم کرده است تا به گزینه جذابی برای کاربرانی تبدیل بشود که به‌جستوجو یک جانشین همه‌جانبه برای ChatGPT می باشند.

با این وجود، برخی جواب‌های شگفت جمینای طی چند زمان قبل زیاد حاشیه‌ساز بوده‌اند. اخیراً در گزارشی به منفعت گیری از کلمات تکراری یا عبارت‌های بی‌معنی یا حروف شگفت‌وغریب توسط جمینای اشاره شده می بود.

ادامه مطلب
گوگل انگارً هوش مصنوعی بارد را به Google Messages می‌آورد

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی