فلزات شکلات تلخ
- کسب وکار

نیازی نیست دلواپس فلزات سنگین درون شکلات تلخ باشید_به رنگ صبح


نوشته و ویرایش شده توسط مجله به رنگ صبح

برخلاف ادعاهای قبل، نتایج مطالعه‌ای تازه مشخص می کند که شکلات تلخ هیچ ریسک شدیدی که مرتبط با فلزات سنگین باشد برای بزرگسالان ندارد. در حقیقت، شکلات تلخ حاوی سطوح مفیدی از مواد معدنی الزامی است.

سال قبل، گروهی از پژوهشگران اظهار کردند که یک-سوم محصولات مبتنی بر شکلات حاوی سطوح قابل‌توجهی از فلزات سنگین می باشند؛ خصوصاً سرب و کادمیم. به‌علاوه، آن‌ها انها گفتند که سطح فلزات سنگین درون شکلات تلخ از شکلات شیری زیاد تر است.

اما اکنون مطابق یافته‌های یک مطالعه تازه در ژورنال Food Research International، نیازی نیست که بزرگسالان دلواپس فلزهای سنگین درون شکلات باشند. پژوهشگران ۱۵۵ نمونه شکلات تلخ و شیری از برندهای جهانی گوناگون (که در ایالات متحده آمریکا به‌فروش می‌رسند) جمع‌آوری و سطح فلزهای سنگین سمی (همانند سرب و کادمیم) و الزامی (مس، آهن و روی) را در آن‌ها بازدید کردند. آن‌ها سپس ریسک مصرف ۳۰ گرم شکلات در روز را محاسبه کردند.

ادامه مطلب
نقشه راه چیست و چطور تهیه می‌بشود؟

نتایج نشان می‌دادند که فقط در یکی از برندهای بین‌المللی شکلات، سطح مجاز کادمیم در شکلات‌های بالای ۵۰ درصد (۸۰۰ میکروگرم کادمیم در هر کیلوگرم) مراعات نشده است. این چنین فقط چهار برند از شکلات‌ها سطح کادمیمی داشتند که می‌توانست برای کودکان با وزن کمتر از ۱۵ کیلوگرم (کودکان زیر ۳ سال) ریسک داشته باشد.

فقط در دو برند از این شکلات‌ها مقدار سرب بالاتر از استاندارد کالیفرنیا می بود. اما هیچکدام از آن‌ها ریسک شدیدی برای کودکان و بزرگسالان نداشتند.

ادامه مطلب
vuca چیست؛ روشی برای برنامه‌ریزی در دنیای پیچیده امروز

پژوهشگران می‌گویند مصرف شکلات تلخ هیچ ریسک شدیدی برای بزرگسالان ندارد. گرچه در چهار برند ریسک اندکی برای کودکان مشاهده شد، اما طبق معمولً کودکان زیر ۳ سال ۳۰ گرم در روز شکلات تلخ نمی‌خورند. به گفتن دیگر، مصرف شکلات تلخ و شیری (از لحاظ سطح فلزات سنگین) ایمن است.

شکلات تلخ حاوی مقادیر بسیاری فلزات سودمند است که مانع از جذب فلزات سنگین در روده‌ها خواهد شد.

مزایا شکلات تلخ

یکی از تفاوت‌های این پژوهش با پژوهش قبلی این است که ریسک مصرف فلزات سمی را نیز محاسبه کرده است و فقط به سطح این فلزات اکتفا نکرده. پژوهشگران این چنین علاوه‌بر سرب و کادمیم، ۱۴ فلز دیگر را نیز بازدید کرده‌اند.

آن‌ها دریافتند که شکلات تلخ حاوی سطح بالایی از مواد مغذی همانند مس، آهن، منگنز، منیزیم و روی است. برخی از برندهای شکلات بازدید‌شده می‌توانستند بیشتر از ۵۰ درصد نیاز روزانه بدن بزرگسالان و کودکان این فلزات را فراهم کنند.

ادامه مطلب
اینستاگرام روی ویژگی جدیدی به نام My Week برای استوری‌ها کار می‌کند

این فلزات نه‌تنها برای سلامتی الزامی می باشند، بلکه می‌توانند مانع از جذب فلزات سمی در روده‌ها شوند؛ چون همه فلزها برای اشغال مکان‌هایی شبیه با هم رقابت می‌کنند.

قسمت بسیاری از سرب حاضر در کاکائو از فرایندهای بعد از کشت می‌آید، درحالی‌که کادمیم از خاک و از طریق گیاه داخل دانه‌های کاکائو می‌بشود.

پژوهشگران این چنین منشأ جغرافیایی شکلات‌ها را نیز بازدید کردند و دریافتند که سطح سرب و کادمیم در شکلات‌های آمریکای جنوبی از شکلات‌های آسیا و غرب آفریقا زیاد تر است. یقیناً حتی مصرف ۳۰ گرم در روز از شکلات‌های جنوب آمریکا نیز ریسک بالایی ندارد.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی