ارزش استارتاپ Mistral AI با جذب سرمایه به 5.8 میلیارد یورو رسید
- تکنولوژی

قیمت استارتاپ Mistral AI با جذب اندوخته به ۵.۸ میلیارد یورو رسید_به رنگ صبح


نوشته و ویرایش شده توسط مجله به رنگ صبح

در اردیبهشت‌ماه گزارش‌ها حاکی از آن می بود که استارتاپ هوش مصنوعی فرانسوی Mistral به‌جستوجو جذب اندوخته ۵۰۰ میلیون یورویی است. اکنون این استارتاپ خبرداد که ۶۰۰ میلیون یورو (۶۴۴ میلیون دلار) اندوخته جذب کرده است. این استارتاپ که در سال ۲۰۲۳ تأسیس شد، انگارً اکنون ارزشی معادل ۵.۸ میلیارد یورو (۶.۲ میلیارد دلار) دارد و یکی از رقیبان جدی OpenAI محسوب می‌بشود.

به حرف های منبع آگاه بلومبرگ، قیمت شرکت Mistral با جذب اندوخته ۶۰۰ میلیون یورویی، انگارً به نزدیک به ۵.۸ میلیارد یورویی رسیده است. قیمت این شرکت از اواخر سال ۲۰۲۳ یعنی وقتی که ۳۸۵ میلیون یورو اندوخته جذب کرد، تقریباً سه برابر شده است. اندوخته‌گذاران تازه ترین دور تزریق اندوخته به Mistral شامل شرکت‌های اندوخته‌گذاری خطرپذیر همانند Lightspeed Venture Partners و این چنین انویدیا، سامسونگ، سیسکو و IBM بودند.

ادامه مطلب
از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های تازه عینک متا + ویدیو_به رنگ صبح

جذب اندوخته استارتاپ Mistral؛ رقیب اروپایی OpenAI

قیمت استارتاپ Mistral AI با جذب اندوخته به ۵.۸ میلیارد یورو رسید_به رنگ صبح ۴

Mistral یکی از شرکت‌های برتر اروپایی در عرصه هوش مصنوعی محسوب می‌بشود و در سال قبل میلادی بالغ بر ۱ میلیارد یورو اندوخته جذب کرده است. مایکروسافت نیز با این شرکت همکاری می‌کند تا مدل‌های متن‌باز و تجاری این استارتاپ را در پلتفرم هوش مصنوعی Azure خود اراعه دهد. 

مدیرعامل این شرکت، «آرتور منش» حرف های است که تازه ترین اندوخته‌ای که جذب کردند استقلال این شرکت را ضمانت می‌کند تا کاملاً تحت کنترل بنیانگذاران آن باقی بماند. این استارتاپ برخلاف گوگل و OpenAI تمرکز اختصاصی‌ای روی مدل‌های هوش مصنوعی متن‌باز داشته است. مدیران Mistral می‌گویند که این شرکت می‌تواند مدل‌ها را ارزان‌تر از رقیب ها اراعه کند. بااین‌حال، این شرکت اروپایی از رقبای آمریکایی خود که دارای بودجه بهتری می باشند، عقب‌تر است.

ادامه مطلب
تشخیص 100 درصدی اوتیسم از شبکیه چشم کودکان با هوش مصنوعی
آخرین مطالب

یقیناً Mistral اخیراً اولین مدیر قسمت ایالات‌متحده خود را استخدام کرد که تلاشی برای ورود به بازار پرتقاضای هوش مصنوعی مولد در این سرزمین است. Mistral این چنین حرف های است که مدل‌های متن‌‌باز آن بیشتر از ۲۷ میلیون بار دانلود شده‌اند.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی