سامسونگ تولید تراشه‌های 2 نانومتری را سال 2025 آغاز می‌کند
- تکنولوژی

سامسونگ تشکیل تراشه‌های ۲ نانومتری را سال ۲۰۲۵ اغاز می‌کند_به رنگ صبح


نوشته و ویرایش شده توسط مجله به رنگ صبح

کسب‌و‌کار ریخته‌گری سامسونگ (Samsung Foundry) از نقشه راه خود برای تراشه‌های ۲ و ۳ نانومتری و برنامه‌هایی برای گسترش گره‌های اختصاصی برای تراشه‌های هوش مصنوعی و ماشین پرده برداشت.

سامسونگ در نمایشگاه سالانه Samsung Foundry Forum 2024 که در سن‌خوزه، کالیفرنیا برگزار شد، خبرداد که سال ۲۰۲۵ برای تشکیل زیاد تراشه‌های ۲ نانومتری برای تلفنهای موبایل آماده خواهد می بود. نسل اول فرایند ۲ نانومتری سامسونگ که SF2 نام دارد سال آینده آماده خواهد شد و نسخه بهبودیافته آن با نام SF2P نیز سال ۲۰۲۶ آماده می‌بشود.

برنامه سامسونگ برای تراشه‌های هوش مصنوعی و ماشین

سامسونگ تشکیل تراشه‌های ۲ نانومتری را سال ۲۰۲۵ اغاز می‌کند_به رنگ صبح ۹

این چنین نسخه تخصصی از گره ۲ نانومتری با نام SF2X وجود خواهد داشت که در سال ۲۰۲۶ برای تراشه‌های هوش مصنوعی (AI) و محاسبات با کارکرد بالا (سرورها) اراعه می‌بشود.

ادامه مطلب
قیاس اسنپدراگون ۸s نسل ۳ با اسنپدراگون ۸ نسل ۳_به رنگ صبح

نسل چهارم گره ۲ نانومتری این شرکت که SF2Z نام خواهد داشت، از فناوری پیشرفته BSPDN برای منفعت‌وری انرژی و دمای بهتر منفعت گیری می‌کند. تشکیل زیاد این فناوری که باز هم برنامه‌های هوش مصنوعی را مقصد قرار داده در سال ۲۰۲۷ اغاز خواهد شد.

درنهایت، طوری از فرایند ۲ نانومتری سامسونگ برای تراشه‌های ماشین وجود خواهد داشت که SF2A نام دارد و برای تشکیل زیاد در سال ۲۰۲۷ آماده خواهد شد.

1718292151 881 سامسونگ تشکیل تراشه‌های 2 نانومتری را سال 2025 اغاز می‌کند به
سامسونگ تشکیل تراشه‌های ۲ نانومتری را سال ۲۰۲۵ اغاز می‌کند_به رنگ صبح ۱۰

سامسونگ تشکیل زیاد تراشه‌های ۳ نانومتری (SF3E) را در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ اغاز کرد، اما فقط توانست برای تراشه‌های نسبتاً ساده‌تر استخراج ارزهای دیجیتال قرارداد ببندد. نسل دوم فرایند ۳ نانومتری آن SF3 نام دارد و هم‌اکنون آماده تشکیل زیاد است. درحالی‌که کره‌ای‌ها تا این مدت هیچ اطلاعاتی درمورد تراشه‌های احتمالی که با این فناوری ساخته خواهد شد انتشار نکرده‌اند، در برخی گزارش‌ها حرف های‌شده که اگزینوس W1000 به گمان زیادً اولین تراشه‌‌ای خواهد می بود که با فرایند SF3 ساخته می‌بشود.

ادامه مطلب
اینستاگرام قابلیت ویرایش مطلب‌های دایرکت را برای همه کاربران فعال کرد

این چنین اواخر امسال این شرکت امکان پذیر تشکیل زیاد نسل بعدی چیپ موبایل اگزینوس خود را برای سری گلکسی S25 اغاز کند. این نسل نیز می‌تواند از فرایند SF3 منفعت گیری کند و اغاز سال آینده به گمان زیادً ناظر رونمایی از آن خواهیم می بود.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی