اتهام پرداخت حقوق کمتر به زنان
- تکنولوژی

تهمت پرداخت حقوق کمتر به زنان_به رنگ صبح


نوشته و ویرایش شده توسط مجله به رنگ صبح

شکایت دسته‌جمعی جدیدی که توسط دو زن علیه اپل تنظیم شده است، به‌جستوجو دریافت غرامت برای ۱۲ هزار کارمند زن جاری و اسبق این شرکت به تهمت پرداخت حقوق ناکافی به آن‌ها است. در این شکایت ادعاشده که غول فناوری در یک دوره چهار ساله، حقوق کمتری به زنان نسبت به کارمندان مرد پرداخت کرده است.

به گزارش وال‌استریت‌ژورنال، در این شکایت ادعاشده که حرکت سیستماتیک تبعیض‌جنسی اپل از سیاستی ناشی می‌بشود که در آن حقوق کارمندان بر پایه شغل قبلی آن‌ها تعیین می‌بشود.

اتهامات شاکیان علیه اپل

تهمت پرداخت حقوق کمتر به زنان_به رنگ صبح ۴

شاکیان ادعا می‌کنند که تا قبل از پاییز سال ۲۰۱۷، ا‌پل برای تعیین حقوق اولیه کارمندان خود به مقدار دریافتی آن‌ها در شرکت‌های قبلی دقت داشته است. در سال‌های بعدی اپل از متقاضیان تازه درمورد انتظارات خود از حقوق سوال می‌کرده است. این شکایت ادعا می‌کند که هر دو شیوه تبدیل افت نرخ دستمزد زنان شده است.

ادامه مطلب
اپل علت برگشت عکس‌های حذف‌شده در آپدیت iOS 17.5 را توضیح داد_به رنگ صبح

این چنین آن‌ها ادعا می‌کنند که سیاست دوم اپل که در آن از کارکنان بالقوه در رابطه انتظارات خود سوال می‌بشود، «به شدت با حقوق قبلی آن‌ها مرتبط است.» آن‌ها می‌گویند که در این شرایط، افراد طبق معمولً رقمی مقداری زیاد تر از دستمزد شغل جاری یا قبلی خود نظر می‌کنند.

در دادخواست آن‌ها آمده است:

«سیاست یا رویه اپل برای جمع‌آوری اطلاعات در رابطه انتظارات مربوط به دستمزد و منفعت گیری از آن اطلاعات برای تعیین حقوق اولیه، روی تفاوت‌های دستمزد اثرگذار بوده است و علتمی‌بشود زنان نسبت به مردانی که کارهای شبیه آن‌ها را انجام خواهند داد، حقوق کمتری دریافت کنند.»

در قسمت فرد دیگر از این شکایت حرف های شده که سیستم برسی کارکرد اپل علیه زنان است، چون «در برخی دسته‌ها همانند کار تیمی و رهبری، مردان همیشه پاداش می‌گیرند و زنان به‌خاطر رفتارهای شبیه جریمه خواهد شد.»

ادامه مطلب
عکس روز ناسا: رزهایی که قرمز نیستند

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی