پیشنهاد برای بهبود پروفایل لینکدین
- اموزش

۱۰ نظر برای بهبود پروفایل لینکدین در کمتر از ۵ دقیقه_به رنگ صبح


نوشته و ویرایش شده توسط مجله به رنگ صبح

لینکدین شبکه اجتماعی اختصاصی کار و کاریابی است که این روزها در ایران هم مورد دقت قرار گرفته است. این شبکه اجتماعی به شما اجازه می‌دهد با اراعه رزومه خود کار اشکار کنید. همینطور می‌توانید با دیدن رزومه دیگران نیروی کار حرفه‌ای و متخصص جذب کنید.

این روزها هر شخصی که جستوجو شغلی بهتر است حسابی در لینکدین می‌سازد. اما ساختن حساب برای یافتن کار بهتر کافی نیست و شما باید حساب کاربری یا پروفایل خوبی داشته باشید.

تنها با چند تحول کوچک می‌توانید حساب کاربری لینکدین خود را تبدیل به یک پروفایل حرفه‌ای کنید. در ادامه ۱۰ نظر برای بهبود پروفایل لینکدین شما داریم. این ۱۰ نظر ساده پروفایل شما را به یک پروفایل مرتب، منظم و حرفه‌ای تبدیل می‌کند.

۱. پروفایل خود را عمومی کنید

پیش از هر کاری تنظیمات حساب خود را بازدید کنید و یقین شوید که پروفایل شما عمومی و قابل مشاهده است. این تحول ساده علتمی‌بشود تا شما در جست‌وجوهای لینکدین ظاهر شوید. عمومی کردن پروفایل اولین و با اهمیت ترین قدم در ورود به بازار مشاغل لینکدین است.

ادامه مطلب
خرید بلک فرایدی تا 90 درصد تخفیف سایت‌های خارجی با کارمزد 0
آخرین مطالب

۲. محل زندگی خود را اشکار کنید

این کار علتبهبود دقت زمان جستجوی افراد می‌بشود. این مرحله نه تنها برای یافتن شغل وجود مناسب سودمند است؛ بلکه راهی برای انتقال شبکه ربط شما از دنیای مجازی به دنیای واقعی است. با این کار افراد در شبکه گسترده شما فهمید خواهد شد که در شهر آن‌ها زندگی می‌کنید – به این علت امکان پذیر از شما برای ملاقات حضوری یا رویدادی دلنشین دعوت کنند.

۳. توانایی‌های مهم و موثر خود را هوشمندانه انتخاب کنید

به گمان زیاد شما هم اولین مهارتی که در لینکدین خود داخل کردید چیزی همانند ورود یا اکس می بود. این کار غلط است. اجازه ندهید توانایی‌هایی همانند کار بار اکسل یا ورد علتبشود توانایی‌های مهم حرفه‌ای شما نهان بماند.

ادامه مطلب
چطور خودمان را معارفه کنیم که در یاد بمانیم؛ ۱۴ پیشنهاد خلاقانه

دو شاخص مهم را برای انتخاب توانایی خود در نظر بگیرد:

  • توانایی شما معرف توانایی شما در کاری خاص است و باید داستانی درمورد شما بگوید
  • کلمات کلیدی آن توانایی باید علتنمایش زیاد تر شما در لیست جست‌وجو بشود

سه نظر مهم درمورد بهبود وضع قسمت توانایی پروفایل لینکدین شما داریم:

  • هر توانایی بی‌معنی‌ای را حذف کنید. برای مثال کار با ورود برای روانشناس مهارتی بی‌معنی است.
  • توانایی‌هایی را اضافه کنید که در صنعت و حوزه شغل شما کلیدی و مهم است. برای یک روانشناس فن‌گفتن توانایی کلیدی و خاصی است.
  • لیست را با برتری توانایی‌های مهم‌تر، مرتب کنید.

۴.یک آدرس و نام کاربری مناسب انتخاب کنید

همانند هر شبکه اجتماعی دیگر، هنگامی برای اولین بار عضو لینکدین می‌شوید، یک لینک (URL) زیاد طویل و غیرشخصی به شما تعلق داده می‌بشود. به نظر شما matinrasooli24214 نام بهتری است یا matinrasooliIR؟

یک نام کاربری هوشمندانه و دلنشین ظاهر آدرس اختصاصی صفحه شما را بهتر می‌کند. به این صورت دیگر دلواپس نیستید که آدرس شما نادرست بشود.

این کار را چطور می‌بشود در سه مرحله انجام داد:

ادامه مطلب
فقر به گمان زیادً شدت پیرشدن مغز شما را افزایش می‌دهد_به رنگ صبح

۱. روی پروفایل کلیک کنید.

۲. روی ویرایش پروفایل کلیک کنید و از آن جا ویرایش آدرس را انتخاب کنید.

نظر: می‌توانید حوزه کاری خود را در نام کاربری خود لحاظ کنید. برای مثال: Matinrcontent. تلاش کنید نام کاربری شما در شبکه‌های اجتماعی یکسان و معرف برند شما باشد.

۵. عکس بعد‌عرصه یا همان کاور انتخاب کنید

این یکی از ویژگی‌های دلنشین لینکدین است که از عکس کاور فیسبوک الهام گرفته است. انتخاب عکس هوشمندانه بعد عرصه می‌تواند به مخاطب شما راهنمایی کند که شما در چه عرصه‌ای فعال هستید.

۶. عکس پروفایل به روز و استاندارد انتخاب کنید

بر پایه گزارش لینکدین، پروفایل‌هایی که در آن‌ها از عکس پرسنلی منفعت گیری شده است، ۱۴ برابر زیاد تر از پروفایل‌هایی که عکس ندارند، دیده خواهد شد. عکس پرسنلی شما باید آشکار و شفاف باشد.

ویژگی‌های عکس پروفایل لینکدین:

  • آشکار باشد
  • شفاف باشد
  • نسبت به لحن برند شخصی شما جدی یا مقداری صمیمی باشد
  • همه رخ باشد
  • شخصی و پرسنلی باشد

۷. اطلاعات تماس را به روز کنید

یقین شوید که ایمیل، شماره‌ی تلفن، وب‌سایت و هر راه ارتباطی که معارفه کردید به روز و در دسترس باشد. اگر راه ارتباطی شما مخدوش یا مسدود باشد به راحتی زمان‌های شغلی خوب را از دست می‌دهید.

ادامه مطلب
تصاویر خیره‌کننده‌ تلسکوپ جیمز وب از 19 کهکشان مارپیچی + عکس

۸. اسبق شغلی خود را اشکار کنید

اسبق شغلی و کاری خود را شفاف و دقیق بنویسد. نیاز به طویل نویسی و ذکر هر شغل کوچکی نیست. می‌توانید مشاغل آزاد یا فریلنس را با یک گفتن اشکار کنید.

قسمت توضیحات مشاغل را هم فراموش نکنید. اشاره‌ای به توانایی‌های خود داشته باشید. یادتان باشد قصه‌گویی و اراعه درست توانایی‌ها شما علتمی‌بشود شغل بهتری اشکار کنید.

نظر: روی اراعه توانایی خود تمرکز کنید. اگر یک اراعه خوب داشته باشید شغل به جستوجو شما خواهد آمد. به اپل نگاه کنید با تبلیغ و اراعه خوب مشتری را جذب می‌کند.

۹. ادبیات و لغت‌های کلیشه‌ای را حذف کنید

آیا یک فرد پرشور، با انگیزه و اهل کار تیمی هستید؟ تکرار این لغت‌های کلیشه‌ای چیزی به شما اضافه نمی‌کند. این کار تنها علتمی‌بشود همانند بقیه شوید.

طی یک تحقیق اشکار شد کلماتی همانند انگیزه، پرشور، سابقه و… از کلمات تکراری پروفایل‌های لینکدین است. بعد تلاش کنید مقداری متفاوت باشید.

ادامه مطلب
امروز در فضا: آپولو 12 پرتاب شد

به جای توصیف‌هایی که زیاد تر متکی بر نوعی ادبیات انگیزشی و واژه‌های تکراری می باشند، تلاش کنید از توانایی‌های خود بگویید. به یاد داشته باشید که دو صد حرف های چون نیم کردار نیست. توانایی‌ها و دست‌آوردهای شغلی خود را گفتن کنید و تلاش کنید تا همکاران اسبق آن‌ها را تایید کنند.

پیشنهاد برای بهبود پروفایل لینکدین

۱۰. خواست پیشنهاد‌نامه (Recommendation) کنید

تأییدنامه‌ها زیاد مفیدهستند. هیچ‌کس بدون بازدیدِ نظرات یک رستوران از آن خرید نمی‌کند. هیچ کس هم بدون خواندن پیشنهاد‌نامه‌ها پروفایل شما را رها نمی‌کند.

از این که از همکاران جاری یا قبل، سرپرستان یا هم‌کلاسی‌های قبلی خود خواست پیشنهاد‌نامه درون لینکدین کنید خجالت نکشید. این کار در همه دنیا مرسوم است.

آخرین نظر برای بهبود پروفایل لینکدین و همه!

آخرین نظر برای بهبود پروفایل لینکدین این است که پروفایل خود را به روز نگه‌دارید، بنویسید و با دیگران تعامل داشته باشید. هیچ کس به رستورانی که کرکره خود را پایین کشیده خواست نمی‌دهد. نشان دهید که پروفایل فعال و حرفه‌ای دارید تا پیشنهادهای کاری بیشتری دریافت کنید.

نظر شما چیست؟ چه کار فرد دیگر برای بهبود سریع پروفایل لینکدین به نظرتان می‌رسد؟

منبع: themuse

چطور با مدیر و همکاران خود تعامل موثری داشته باشیم.

چطور در سازمان خود پله‌های ترقی را به‌شدت طی کنیم.


دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی