انویدیا با عبور از مایکروسافت، باارزش‌ترین شرکت جهان شد
- تکنولوژی

انویدیا با عبور از مایکروسافت، باارزش‌ترین شرکت جهان شد_به رنگ صبح


نوشته و ویرایش شده توسط مجله به رنگ صبح

قیمت سهام انویدیا از انتهای سال ۲۰۲۲ تا بحال بیشتر از ۹ برابر شده است. این شرکت اکنون با پشت‌سر گذاشتن مایکروسافت رسماً جایگاه باارزش‌ترین شرکت جهان را تصاحب کرده است. رونق روزافزون بازار هوش مصنوعی به این غول تراشه‌ساز سبز پشتیبانی کرد تا بالاتر از مایکروسافت و اپل بر تخت پادشاهی تکیه بزند.

سهام انویدیا با رشد ۳.۵ درصدی در روز سه‌شنبه قیمت بازار این شرکت را به ۳.۳۴ تریلیون دلار رساند تا از مایکروسافت با قیمت بازار ۳.۳۱ تریلیون دلار عبور کند. این شرکت نخستین‌بار در اواسط خردادماه به قیمت بازار ۳ تریلیون دلاری رسید و اپل را پشت‌سر گذاشت. یقیناً قیمت بازار اپل بعد از معارفه سیستم هوش مصنوعی Apple Intelligence مجدد رشدی نسبی داشت و اکنون ۳.۲۸ تریلیون دلار است.

ادامه مطلب
مدیرعامل انویدیا از کوششهای ایلان ماسک در تسلا تمجید کرد_به رنگ صبح
انویدیا با عبور از مایکروسافت، باارزش‌ترین شرکت جهان شد_به رنگ صبح ۴

رشد خیره‌کننده انویدیا در ماه‌های تازه

سهام انویدیا در سال جاری میلادی بیشتر از ۱۷۰ درصد رشد داشته و بعد از انتشار کردن گزارش مالی فصل اول ۲۰۲۴ این شرکت در ماه مه، رشد بزرگ‌تری را توانایی کرده است. این شرکت نزدیک به ۸۰ درصد از بازار تراشه‌های هوش مصنوعی مورد منفعت گیری در دیتاسنترها را در اختیار دارد. تقاضای شرکت‌های گوناگون فناوری ازجمله OpenAI، مایکروسافت، گوگل، آمازون، متا و xAI برای تراشه‌های هوش مصنوعی به‌منظور آموزش مدل‌های زبانی بزرگ، به رشد خیره‌کننده تراشه‌ساز سبز پشتیبانی شایانی کرده است.

درآمد کسب‌وکار دیتاسنتر انویدیا در سه‌ماهه تازه نسبت به بازه شبیه پارسال ۴۲۷ درصد افزایش یافته و به ۲۲.۶ میلیارد دلار رسیده است. این کسب‌وکار اکنون نزدیک به ۸۶ درصد از کل فروش انویدیا را راه اندازی می‌دهد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
فضاپیمای کلاستر منشأ نوع خاصی از شفق‌های قطبی را کشف کرد_به رنگ صبح

گفتنی است که انویدیا در بین سه شرکت باارزش جهان، جوان‌ترین است و در سال ۱۹۹۱ تأسیس شد. اما این شرکت به‌خصوص در سال‌های تازه روال رشد را با سرعتی بسیار طی کرده است و به گمان زیادً به این زودی‌ها حرکت صعودی خود را متوقف نخواهد کرد. پیش‌تر در گزارش‌ها تخمین زده شده می بود که قیمت دارایی‌های شخصی «جنسن هوانگ»، مدیرعامل این شرکت نیز به ۱۰۷ میلیارد دلار رسیده است. اما این رقم اکنون باید زیاد تر شده باشد.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی