۱۲ پیشنهاد برای رفتار با همسر لجباز
- اموزش

۱۲ نظر برای حرکت با همسر لجباز_به رنگ صبح


نوشته و ویرایش شده توسط مجله به رنگ صبح

زندگی با همسری لجباز و یک دنده نه تنها ساده نیست، بلکه علتخستگی و از پا افتادن شما می‌بشود. مشکل اینجا است که حتی هنگامی علت خوبی برای تحول و پذیرفتن وجود دارد، همسر لجباز شما راضی به تحول و مختصر آمدن نمی‌بشود. این لجبازی می‌تواند علتضربه دیدن رابطه و سرخوردگی شما بشود. صبر کنید و نومید نشوید. خوشبختانه راه‌هایی برای کنار آمدن با یک همسر لجباز وجود دارد.

این نوشته را بخوانید تا با راه حلهای ساده و کاربردی تعامل با یک همسر لجباز آشنا شوید.

۱۲ نظر موثر برای برخورد با همسر لجباز

این پیشنهادها به شما پشتیبانی می‌کند تا ربط خودتان را همسر لجبار و یک‌دنده خود اصلاح کنید.

۱. اسایش خود را نگه داری کنید

هنگامی به همسر یا شریک زندگی لجبازتان نشانی از خشم و ناراحتی شما ببیند به گمان زیاد روی زیاد تر لجبازی می‌کند. احتمالا سوال کنید چرا؟ جواب روشن است: چون به مقصد خود رسیده!

هنگامی با این چنین موقعیتی رو به رو می‌بشود تلاش کنید از کوره در نروید. برای مدیریت خشم و نگه داری اسایش خود به اسایش تا ده بشمارید. این کار ساده اجازه می‌دهد مقداری به خود مسلط شوید.

ادامه مطلب
پریودنتیت؛ علت، علائم و روش درمان این بیماری جدی لثه

۲. زمان مناسب برای او مباحثه را تشخیص دهید

به یاد داشته باشید هر وقتی مناسب او گفت‌وگویی مهم با یک آدم لجباز نیست. اگر هسمر لجباز شما روز کاری پر استرسی داشته، تا صبح بیدار می بود یا گرسنه است است جستوجو او گفت‌وگوی مهم و جدی با او نباشید. حتی آدم‌های معمولی هم در این این چنین زمان‌هایی بی‌حوصله‌تر می باشند.

بهترین زمان برای او مباحثه با یک آدم لجباز هنگامی است که آرام و خوشحال است.

۳. عشق ورزیدن را فراموش نکنید

اجازه ندهید لجبازی فرد روبه رو علتبشود تا عشق ورزیدن را فراموش کنید. به همسر خود عشق بورزید و این عشق را نشان دهید.

طبیعی است که زمان او گفت و گو و دعوا با همسر لجباز خود حس ناراحتی کنید، اما اجازه ندهید به این علت عشق را از او کوتاه کنید.

اگر اسایش کافی داشته باشید و بتوانید در زمان لجبازی هم با همسر خود مهربان باشید گمان مختصر آمدن او زیاد است.

۴. از او تعریف کنید

همسر لجباز شما و به گمان زیاد هر آدم لجباز فرد دیگر باور دارد که هر کار را به بهترین شکل انجام می‌دهد. بعد قبل از هر پیشنهادی تلاش کنید از نقاط مثبت راه حل او تعریف کنید و به او دقت نشان دهید. یک تعریف و تمجید امکان پذیر تاثییر تعداد بسیاری داشته باشد.

برای مثال، اگر مدل فرد دیگر برای مدیریت مسائل مالی خانه در ذهن دارید مقداری از زحمت این کار بگویید. می‌توانید به همسر لجباز خود بگویید که فهمید هستید که این کار چه مقدار سخت و حساس است و چه مقدار او را به زحمت می‌اندازد. سپس از این به او نظر کنید که با یک بودجه بندی دقیق‌تر می‌توانید زحمت او را کم‌تر کنید.

ادامه مطلب
ChatGPT در جواب‌دادن به سؤالات برنامه‌نویسی چندان دقیق نیست_به رنگ صبح

۵. با شریک زندگی‌ خود همدل باشید

زیاد تر افراد لجباز از این که فردی آن‌ها را فهمیدن نمی‌کند رنج می‌برند. نظر ما این است که به جای این که مخالفت، وقتی را به گوش دادن به سخن‌های شریک زندگی‌تان تعلق دهید و تلاش کنید دغدغه او را فهمیدن کنید.

همدلی روشی مؤثر برای سخن بگویید کردن با یک آدم لجباز است. اگر همسر لجباز شما حس کند که حرفش را شنیده‌اید بخشی از لجبازی او از بین می‌رود و تمایلش به شنیدن شما زیاد تر می‌بشود.

۶. همیشه آماده‌ی سازش باشید

یکی از با اهمیت ترین نکات درمورد تعامل با آدم‌های لجباز این است که باید آماده‌ سازش باشید. به گمان زیاد همسر لجباز شما روی سخن خودش خودش زیاد مصمم است و حاضر نیست به سخن شما گوش کنید. در این شرایط آمادگی سازش با او و عمل شدن بخشی از سخن خود را داشته باشید.

۷. به سخن‌های شریک زندگی‌تان گوش کنید

به همسرتان زمان دهید تا سخن بگویید کند و از موضع خود دفاع کند. سپس از او بخواهید همین حق را برای شما قائل باشد. افراد لجباز تمایل دارند عدل‌خواه و منصف باشند. در نتیجه در برابر هر چیزی که غیرمنصفانه به نظر برسد مقاومت می‌کنند.

ابتدا اجازه دهید همسر شما از فکر خود دفاع کنید و بدون قطع کردن حرفش به او گوش کنید. در ادامه از فکر و ایده خود نقل کنید و به او بگویید که سخن شما را قطع نکند. اجازه سخن بگویید دادن به هر فرد و مطرح دلایلها و ایده‌های هر دو طرف می‌تواند راهی مؤثر برای رسیدن به سازش باشد.

ادامه مطلب
تایم باکسینگ؛ تکنیک مدیریت زمان و تشکیل نظم شخصی

۸. هیچ زمان به همسرتان نگویید که نادرست می‌کند

احتمالا «نادرست می‌کنی» را در زیاد از اوقات حق طبیعی خود بدانید، اما یک آدم لجبار دوست ندارد این چنین حرفی را بشنود. به جای این که بگویید به طور مستقیم بگویید: «داری به این نوشته نادرست نگاه می‌کنی»، بهتر است بگویید:«من دیدگاهت را در این مورد فهمیدن می‌کنم و واقعا نکات خوبی نقل کردی، اما من چند ایده متفاوت دارم.»

۹. تسلیم نشوید و اجازه سواستفاده ندهید

تسلیم شدن در برابر یک همسر لجباز ساده‌ترین راه برای فرار از تنش و درگیری است. با این اگر همیشه تسلیم شوید و خواسته او عملی بشود، آن زمان راه سوءاستفاده را به همسر خود یاد دادید. اگر فردی از کاری که می‌کند نتیجه مطلوب بگیرد، دیگر دلیلی برای تحول رویه ندارد.

تسلیم نشدن با سازش هیچ تضادی ندارد. تسلیم نشدن به این معنی است که شما بعضی اوقات زمان‌ها باید روی سخن خودتان پافشاری کنید تا به او یادآوری کنید که شما هم حق رای دارید.

۱۰. برای هر موضعی او گفت و گو نکنید و باهوش باشید

همسر لجباز شما از او گفت و گو کردن با شما لذت می‌برد و نوشته او گفت و گو چندان برایش مهم نیست. این یعنی شما برای نگه داری اسایش و سلامت رابطه باید بدانید برای کدام نوشته داخل او گفت و گو می‌شوید؟

بعضی اوقات اوقات باید در برابر تمایل به جر و او گفت و گو یا کلنجار رفتن با همسرتان مقاومت کنید و به این بازی تن ندهید.

ادامه مطلب
تصویر روز ناسا: کهکشان‌ها و دنباله‌دار

به جای او گفت و گو سر هر نوشته بی‌معنی و ساده‌ای، تنها در نوشته‌های مهم و الزامی با همسر خود او گفت و گو کنید.

۱۱. برای او توضیح دهید که دیدگاه شما چه مقدار مهم است

افراد لجباز زیاد تر آنقدر دچار اهمیت خود خواهد شد که کلیت ماجرا را از خاطر می‌برند.. یکی از راه‌های تعامل با یک فرد لجباز این است که برای او توضیح دهید که یک نوشته اشکار چه مقدار و به چه علت برای شما مهم است.

برای مثال، شما می‌خواهید تعطیلات را با پدر و مادرتان بگذرانید، اما همسر شما به هیچ وجه مختصر نمی‌آید. کافی به او بگویید که گذراندن تعطیلات با پدر و مادرتان چه مقدار برای شما مهم است. این کار به او پشتیبانی می‌کند تا بفهمد نوشته غلط و درست بودن این سخن نیست، بلکه احترام به حس و خواسته شما است.

۱۲. مزایای همسر لجبار را از یاد نبرید

حتما مثالهای منفی از لجبازی را در یک رابطه دیده‌اید. اکنون تلاش کنید نکات مثبت این لجبازی را ببینید.

چه بخواهید قبول کنید، چه نه، لجبازی در یک رابطه مزیت‌های خودش را دارد. به گمان زیاد همسرتان، حتی در سخت‌ترین شرایط، به لطف لجبازی به اهداف، آرزوها و رویاهایش پایبند می‌ماند. این یعنی اگر هر دوی شما مقصد مشترکی را تعیین کنید، به گمان زیاد به آن می‌رسید.

یادآوری جبنه‌های مثبت داشتن همسری لجباز می‌تواند به شما پشتیبانی کند راحت‌تر با او کنار بیایید.

سؤالات رایج درمورد شیوه حرکت با همسر لجباز و یک‌دنده

 

آیا همسر لجباز من می‌تواند حرکت خود را تحول دهد؟

بله! افراد می‌توانند تحول کنند، اما این تحول نیازمند برقراری ارتباطی باز و صبر است. احساسات خود را راحت گفتن کنید و از تاثییر تحول او سخن بزنید. برداشتن قدم‌های کوچک تبدیل تغیرات بزرگی می‌بشود. اگر نیاز می بود از پشتیبانی یک روانشناس منفعت گیری کنید.

ادامه مطلب
گوگل از هوش مصنوعی Genie برای تبدیل عکس به بازی رونمایی کرد + ویدیو

چرا شریک زندگی من تا این حد لجباز است و آیا این حرکت طبیعی است؟

لجبازی زیاد تر زمان‌ها ریشه در قبل آدم‌ها دارد. زیاد تر زمان‌ها لجبازی ریشه در حرکت کنترل آمیز دیگران دارد. روبه رو شدن با اختلافات طبیعی است، اما گفتگوی صریح به کشف ریشه مهم مشکل پشتیبانی می‌کند. اگر لجبازی همسر خود را نتیجه مشکلاتی عمیق و اختلال‌های روانی می‌دانید، برای پشتیبانی به روانشناس مراجعه کنید.

اگر لجبازی شریک زندگی‌ام علتایجاد مشکل در رابطه‌ ما بشود چه؟

عجله نکنید. با اسایش و به آرامی با او داخل او مباحثه شوید. از تاثییر منفی این لجبازی سخن بزنید. برای اشکار کردن نقاط مشترک تلاش کنید، به جستوجو سازش باشید و انعطاف‌پذیری نشان دهید. به یاد داشته باشید، برای تسلط بر چالش‌ها، تلاش دو نفره ملزوم است.

عاشق و با هوش باشید و اگر ملزوم شد پشتیبانی بگیرید

اگر پیشنهادهای ما برای شما مؤثر نبوده‌اند، احتمالا بد نباشد به فکر پشتیبانی گرفتن از یک شخص سوم باشید. احتمالا یک متخصص زوج‌درمانی بتواند به شما و شریک زندگی لجبازتان پشتیبانی کند تا راه حلهای مؤثرتری برای برقراری ربط بیاموزید.

با تشکیل برخی تغییرات در شیوه ارتباطی و احتمالا هم مقداری پشتیبانی از بیرون به گمان زیاد رابطه شما شکوفا می‌بشود. عاشق و با هوش باشید و از پشتیبانی گرفتن نترسید.

منبع: marriage.com

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی