این سیستم هوش مصنوعی ظاهراً می‌تواند عمر باتری‌ها را تا 25 درصد افزایش دهد
- تکنولوژی

این سیستم هوش مصنوعی انگارً می‌تواند عمر باتری‌ها را تا ۲۵ درصد افزایش دهد_به رنگ صبح


نوشته و ویرایش شده توسط مجله به رنگ صبح

فناوری هوش مصنوعی آرام‌آرام در همه جنبه زندگی ما نفوذ کرده است، اکنون با گسترش این فناوری شرکت‌های Eatron و Syntiant از گسترش یک سیستم مدیریت باتری (BMS) مبتنی بر هوش مصنوعی خبر داده‌اند که عمر باتری‌ها را تا ۲۵ درصد و ظرفیت آن‌ها را تا ۱۰ درصد افزایش می‌دهد.

بر پایه گزارش نیواطلس، این سیستم مدیریت باتری مبتنی بر هوش مصنوعی روی تراشه قرار می‌گیرد و به ادعای شرکت سازنده، این سیستم علتمی‌بشود باتری‌ها ۱۰ درصد ظرفیت اضافی داشته باشند و عمر آن‌ها تا ۲۵ درصد افزایش یابد. این کار با نظارت بر حالت سلامت باتری (SoH) و حالت شارژ (SoC) با درجه دقت زیاد بالاتری نسبت به واحدهای BMS سنتی انجام می‌بشود.

افزایش عمر و ظرفیت باتری با سیستم هوش مصنوعی

سیستم شرکت‌ Syntiant با نام «NDP120» کارکرد باتری را در لحظه تجزیه‌وتحلیل می‌کند و از یک فناوری خاص برای تشخیص و پیش‌بینی مشکلات احتمالی باتری منفعت گیری می‌کند و درصورت شناسایی یک مشکل، برای جلوگیری از خرابی یا افزایش ایمنی باتری و بهینه‌سازی کارکرد آن عمل می‌کند.

ادامه مطلب
۳ تا از بهترین پاوربانک ها برای لپ تاپ با بیشترین زمان شارژدهی_به رنگ صبح
این سیستم هوش مصنوعی انگارً می‌تواند عمر باتری‌ها را تا ۲۵ درصد افزایش دهد_به رنگ صبح ۴

NDP120 به طوری طراحی شده است که به راحتی در برنامه‌های BMS حاضر در لوازم الکترونیکی تجاری و مصرفی ادغام بشود. این سیستم با ادغام شدن روی تراشه، می‌تواند به کاربران ضمانت بدهد که مشکلی در اتصال، تأخیر یا حریم خصوصی (همانند انتشار کردن داده‌ کاربران) تشکیل نخواهد کرد.

این سیستم می‌تواند مزایای قابل‌توجهی برای صنعت خودروهای برقی و حتی هواپیماهای شخصی eVTOL داشته باشد. درواقع NDP120 می‌تواند برد مسافتی وسیله نقلیه و زمان معاوضه باتری‌ها را افزایش دهد و به‌طور بالقوه علتصرفه‌جویی در هزینه مصرف‌کنندگان بشود.

ادامه مطلب
عکس روز ناسا: سه تلسکوپ ATs_به رنگ صبح

حداکثر عمر باتری‌های لیتیوم یونی جاری در نزدیک به ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ چرخه شارژ است. اکنون این سیستم انگارً می‌تواند این رقم را به ۶۲۵ تا ۱۲۵۰ چرخه رساند. باتری‌های LiFePO4 نیز که بیشتر از ۵۰۰۰ چرخه شارژ دارند با سیستم NDP120 می‌توانند به بیشتر از ۶۲۵۰ چرخه شارژ برسند.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی