آمازون برای اولین بار به یک شرکت 2 تریلیون دلاری تبدیل شد
- تکنولوژی

آمازون برای اولین بار به یک شرکت ۲ تریلیون دلاری تبدیل شد_به رنگ صبح


نوشته و ویرایش شده توسط مجله به رنگ صبح

قیمت بازار آمازون روز چهارشنبه از ۲ تریلیون دلار عبور کرد. با این وجود، غول حوزه تجارت الکترونیک در کنار شرکت‌های بزرگی فرد دیگر همانند انویدیا، اپل، آلفابت و مایکروسافت قرار می‌گیرد که قیمت بازار همه آن‌ها از ۲ تریلیون دلار زیاد تر است.

بر پایه گزارش CNBC، سهام آمازون روز چهارشنبه با افزایش ۳.۹ درصد به ۱۹۳.۶۱ دلار رسید و همین امر علت‌شد تا قیمت بازار آن برای اولین بار از مرز ۲ تریلیون دلاری عبور کند. این چنین سهام آمازون تا بحال در سال جاری ۲۷.۵ درصد افزایش یافته است.

دلایل رشد سهام آمازون

آمازون برای اولین بار به یک شرکت ۲ تریلیون دلاری تبدیل شد_به رنگ صبح ۴

ظهور فناوری‌های هوش مصنوعی علت‌شده تا اندوخته‌گذاران در چند زمان قبل دقت بسیاری به صنعت فناوری داشته باشند. انویدیا که پردازنده‌های گرافیکی موردنیاز برای هوش مصنوعی را اراعه می‌کند، بیشترین سود را از این نوشته برده است و قیمت بازار آن در کمتر از سه ماه از ۲ تریلیون دلار به ۳ تریلیون دلار افزایش یافت.

ادامه مطلب
آمازون سیستم پرداخت خودکا‌ر هزینه را از فروشگاه‌های خود حذف می‌کند_به رنگ صبح

غول فناوری در گزارش درآمد سه‌ماهه اول سال خود به رشد کسب‌و‌کار خدمات وب آمازون (AWS) اشاره کرده می بود و مدیران آن نیز مدعی‌شدند که AWS می‌تواند علتافزایش تقاضا برای خدمات هوش مصنوعی بشود.

علاوه بر این، اندوخته‌گذاران از ابتکارات تازه شرکت به‌منظور افت هزینه‌ها استقبال کرده‌اند که علترشد درآمد آمازون در سه ماهه تازه شد. از جمله این اتفاقات می‌توان به اخراج‌های گسترده در چند سال قبل اشاره کرد که بیشتر از ۲۷۰۰۰ کارمند آمازون را بیکار کرده است.

ادامه مطلب
دارپا بریتانیا روی پروژه‌ای برای کنترل سیستم‌های هوش مصنوعی کار می‌کند_به رنگ صبح

در این هفته نیز استارتاپ آنتروپیک (Anthropic) تحت حمایتآمازون از هوش مصنوعی تازه Claude 3.5 Sonnet رونمایی کرد که می‌تواند متن بنویسد، داده‌ها را تجزیه‌و‌تحلیل کند و کدنویسی کند. در شبکه‌های اجتماعی از این چت‌بات استقبال زیاد خوبی شده است و حتی برخی از آن به‌گفتن جانشین مناسبی برای ChatGPT و مدل GPT-4o یاد کرده‌اند.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی